En vanlig dag hos oss...

Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Trädgårdsjobb!!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 maj 2009 23:15

Johan var inne och jobbade några timmar för de skulle bryta strömmen på lasarettet och då behövs proffsen =)

Jag, Moa och Gon körde till Patrik och Åsa för att släppa ut lille Bam och ställa ut hans mat, vatten och bur. Han ska sova ute i natt, eftersom Patrik med familj inte är hemma. Fast i natt har han sovit inne.

Han var jättekelig när vi kom, men var rätt glad att få komma ut. Han är en lika stor mes som sin brorsa vill vi nog tycka. När Moa kom med buren så kröp han ihop och sprang ner mot källaren först, men ångrade sig när vi öppnade dörren. Sen lugnade han sig igen. Han ville nog inte ut och åka bil kan jag tro.

Sen körde vi hem Gon, för de var såååå trötta och behövde vila ett tag.

Jag och Moa körde hem och då hade Johan kommit hem, så vi käkade pizza innan jag skulle till stallet.

Idag körde jag till stallet, för jag orkar inte cykla i motvind både dit och hem. Så hade jag lovat att jag skulle skritta ut med Kicki och hon var redan i stallet så det var full fart upp dit.

När jag kom hem så började vi röja i trädgården. Johan grävde upp 4 st plintar på framsidan. Vi ska försöka bygga något typ av skjul eller liknande där vi kan ha moppe och cyklar mm.

Jag började gräva för att få upp rhododenronbusken utanför köksfönstret. Den tar så mycket ljus, så ville bara ha bort den. Men det gick inte att gräva upp den så det fick bli sågen och sen hacka loss roten. Så nu finns den inte mer.

Jag fortsatte en stund på baksidan, med att gräva upp "kullerstenarna" som vi har haft runt rabatten. Har mycket kvar, men en början i alla fall.

Det blev så skönt väder på kvällen så man ville ju inte in. Det slutade blåsa helt tvärt kändes det som. Jag och Johan körde till Maxi och då blåste det, men när vi kom ut därifrån så hade det slutat.

Vi fortsatte en stund till i trädgården efter vi varit och handlat men till slut så sa kroppen att den inte orkade mer, var helt slut både jag och Johan. Risk för träningsvärk imorgon. Man är ju inte van att gräva och hacka så hårt som vi fick göra.

Jag och Moa fixade pastasallad som vi ska ha med oss imorgon när vi ska till Ribban och kolla på VM i Fälttävlan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 november 2012 21:49

Idag träffade vi de nya ägarna till vårt gamla hus i Rydebäck o fick lämnat över nycklarna. Känns otroligt skönt! Nu kan vi äntligen lägga fokus på vårt nya:)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2012 06:27

Moa hoppade Belino på en pay and ride i Viarp. idag hoppade de en hel bana på 70 cm o gjorde det riktigt bra =)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2012 17:01

Årliga Lisebergsturen... härligt väder o då måste man åka en runda m kållerado =D...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 16:29

Då var kontraktet skrivet på gården!!!! Så himla gött!! Efter träffen hos mäklaren så körde vi till gården o kollade lite på vilka saker som säljaren skulle lämna kvar eller slänga. Ja det känns så bra att vi ÄNTLIGEN ska flytta till gård....

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 14:57

Då gav vi oss av hemåt, vi gick först in på tändsticksmuseet, sen radiomuseet o när vi var klara i jönköping så körde vi till Grimeton vid varberg. Gick en guidad tur där. Som sista stopp körde vi inom ullared!! Hann inte gå så länge där eftersom Mo...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards