En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under juni 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 30 juni 2009 22:32

Idag var den stora dagen D för Patricia. Anton ställde upp och körde så jag fick inte vara med och se när hon blev av med sin tandställning.

Har inte sett henne än heller och gissa om att jag är nyfiken!!!

Moa säger att hon blev bra i alla fall.

Så det kommer kort på henne före och efter när jag väl fångat henne =)

Har varit väldigt varmt och kvavt idag. Vi hade mellan 25-28 grader på kontoret, jag hade nog minst 28 grader, så det känns som man sitter i en kupa utan syre!! Väldigt svårt att utföra ett bra jobb känns det som. Visst jag har fått mycket gjort, men jag har svårt att fokusera mig.

Vi körde hem och hämtade Moa och körde sen till Väla för att köpa lite tröjor till mig och Moa ville leta efter bikini.

Jag provade och provade, men nä... tyckte inte att jag hittade något så direkt. Köpte endast ett linne. Men Moa köpte 2 par bikinis och ett par shorts.

Det blev en glass var och sen hem istället. Jag var så himlens trött efter denna dag på jobb så jag orkade inte jaga vidare på väla.

När vi kom hem så hoppade jag på cykeln för att cykla till hagen och smörja näsan på Seline.

Johan körde som vanligt till borgen och fotade. Moa ville vara hemma och ta det lugnt. Patricia och Anton var ute och körde med båten på eftermiddagen.

Jag cyklade till hagen, sen via Fjärestad, Gantofta, Pålstorp, Sundsgården och längs med stranden hem. Allt som allt tog den 1 timme och 15 min. Det som faktiskt är riktigt kul nu, är att ställen som jag tyckte var jobbiga att cykla på tidigare inte längre är så jobbiga. Det är rätt häftigt!!


Moa solbränd och nyduschad på väg till väla!

Kom i tid idag igen....!!!

Moa var med Rebecka och Linn, var och badade på stranden och i våran pool, fast den var iskall, hi hi!!

Patricia skulle "leka" med Emma idag och det gör de rätt i. Händer inte så ofta nu sen de skaffade killar.

Fick sms av Patricia att armen var mer svullen och då ringde jag henne och sa att nu ringer jag VC och bokar tid. Fick tid kl 14, så jag körde hem o hämta henne.När vi satt och väntade på läkare så kom Emma. In till en mycket trevlig läkare som "tippade" på att det inte bara var en stukning utan något mer eftersom det svullnat upp inom 1 timme efter fallet.

Fick remiss in till Akutröntgen så in dit och där gick det snabbt för dem att få in Patricia, men att få provsvaren var drygt. Väntade nog i 45 minuter. Tyvärr blev vi nerskickade till ortoped akuten, vilket då innebär fraktur av något slag.... skit också!!!

Johan mötte upp oss på röntgen, ner till ort akuten, anmälde oss i luckan och där sa det att hon lyckats väl och att hon hade en fraktur.... JAHA och vad innebär nu detta då!!??? Gips från huvud till tå eller????

De meddelade att de skulle ta minst nån timme innan läkare skulle kolla henne.

Då smet jag upp och jobbade någon timme eftersom nu låg jag ju efter 2 timmar., och faktureringen är imorgon och jag hade saker som jag var tvungen att få med. När jag kände mig något så när klar så gick jag ner och mötte Patricia och Johan vid verkstaden. Emma hade blivit hämtad av sina föräldrar. Vilken kul träff de hade idag då???!?!!!!!

Jag kom ner och Johan körde hem och hämtade Moa. De skulle till mormor och morfar och fixa med deras datorn nåt??!!

Jag och Patricia gick lite rundor,satt utanför bunkern och solade, gick in och frågade hur långt de hade kommit och då var det "bara" 2 före henne.Så vi gick ut och satt oss på en bänk vid gamla banckska och väntade på att de skulle ringa.

Det som är jobbigt för Patricia är nog egentligen den här ovissheten, gips eller inte gips??

När de inte hört av sig på 1 timme drygt gick vi in och satt oss en stund i väntrummet. Patricia vrålhungrig som vanligt, ringde och kollade med Johan om de kunde fixa nåt snabbt till henne. De kom med mos och köttbullar, Vi gick bort till bunkern så hon skulle kunna äta. Då ringer de till oss och säger att Patricia måste komma bums.... Jag fixar undan den halvätna maten och Patricia går i snabb marsch bort till akuten och jag flåsandes efter.

Sen blev vi inskickade på ett rum och sen fick vi "bara" vänta i 1 tim 20 min...!!!!! Varför kunde hon inte få äta färdigt kan man ju undra??

I det här läget är Patricia frusterad och säger att gipsar dem inte nu och jag gått o väntat så länge så vet jag inte vad jag gör. För om de bara kommer in o säger att jag ska på sjukgymnastiken så vet jag inte vad....!!!

Sen kom en trevlig läkare in och säger att hon har en fraktur/liten spricka som inte gått igenom hela benet utan bara en liten bit. Hon skulle få en skena som skulle hålla det på plats. In kommer en sköterska som säger att hon ska få en gipsskena, gips uppe på armen och sen lindad runt. Så om 3 veckor så kan hon själv klippa upp på undersidan av armen och få av eländet själv.

Så från besöket på VC kl 14 till vi fick åka hem kl 22 så försvann där 8 timmar igen... Så tänk er för innan ni ska bryta något, det tar nog minst 8 timmar varje gång man kommer dit!

När vi kom hem så kom Anton och de körde iväg med moppen till råå för att fiska, så värre än så är det inte.

Det värsta är ju att hon inte kan bada ordentligt utan måste ha armen i en påse!!

Så här blev det... inte lätt att hitta långärmade kläder som går på den kraftiga armen...

Nu är det sov gott och hoppas att även Patricia ska kunna sova med hela det paketet.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 juni 2009 23:54

Moa och Rebecka stack ner till stranden på förmiddagen.

Jag och Johan förberede för den nya poolen på baksidan. Johan har tagit bort trädäcket då det blev alldeles för litet till den nya poolen.

Vi körde först till Plantagen för att se om de hade något bra underlägg till poolen, men där hittade vi inget bra så vi körde till Byggmax och hittade nåt som vi tror kan fungera under sommaren.

När vi kom hem så mötes vi att Patricia o Anton som skulle köra till Biltema tillsammans med Antons pappa för att köpa en gummibåt till Anton.

Båten på väg ner till stranden

Vi gjorde allt förarbete för poolen så när alla barn kom hem så hjälpte de oss att få upp poolen. Sen skulle den bara fyllas med 7000 liter..... Tog några timmar kan jag ju säga, men bra blev det.

Moa är väldigt glad att poolen är på plats

 Sen körde vi tjejer till hagen och skulle hämta Seline för Patricia skulle rida med 2 st tjejkompisar på Sibirien. När Patricia gick ut i hagen och skulle hämta Seline så gick hon barfota och Seline sprang iväg (som hon brukar göra) så jag gick in för att hjälpa henne. När vi fick tag på henne så sa Patricia att hon ville hoppa upp och rida barbacka från hagen för det gjorde så ont i fötterna. Dum mamma som man är skickar jag upp henne på hästen. Tänkte att vi har ju världens snällaste häst så jag kan ju leda och Patricia åker med.... och åka av blev det. Patricia hann inte mer än upp så började Seline springa iväg och när jag försökte få stopp på henne så började hon bocka som en galning... har aldrig sett henne göra detta tidigare. Så efter en 10 bockningar så åkte klart Patricia av. Så länge sitter man normalt inte kvar!! Hon far i backen men står på benen hur snabbt som helst men har tappat andan så jag ber henne lägga sig ett tag. Hästarna var helt galna och tyckte detta var skitkul´. Äntligen händer det nåt i hagen!! In med Patricia i bilen och hästen i släpet för hon skulle absolut med enl Patricia. Jag ville in till akuten och kolla henne, men NEJ ABSOLUT INTE... tänker inte sitta där i 8 timmar igen.

Vi började köra mot stranden och jag hade blivit utsedd till den nya piloten och jag hade bara shorts på mig och det är inte skönt att rida i kan jag säga. När vi var på väg så började Patricia må dåligt och kändes sig yr så hon ville lägga sig där bak och vila en stund. Efter ett tag så piggnade hon till igen och ville att vi skulle fortsätta även om jag inte tyckte det var någon bra ideé. Vi hamnade till slut i Sibirien och jag red en runda fram och tillbaka sen slängde jag upp Patricia så att hon fick åka häst lite i vattnet. Jag ledde henne eftersom hon hade ont i handled och fingrar.

 

Avslutar som vanligt med ett par rullningar i sanden..

 


Var och lämnade hästen och sen hem. NU ville jag att vi skulle köra in till akuten och kolla henne, men hon totalvägrade. Så vi bestämde att vi skulle avvakta till imorgon för att se hur hon mådde då.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 juni 2009 22:01

Då blir det förhoppningsvis Sibirien imorgon förmiddag.

Patricia och henne kompis Liza ska rida och jag får väl köra markservice. Vi får hoppas att vädret är så bra så att det blir bad med hästar.


Jag och Moa körde till hagen, så det blev inget cyklade för mig idag. Nu hade det passat för nu blåser det i stort sett inget. Varför blåser det bara på dagen,men inte på kväll och morgon?? Ja ja, jag får väl lära mig att cykla i motvind också....


Just nu har vi en galen katt som springer som skjuten ur en kanon fram och tillbaka =)) ja vi skrattar gott åt honom för han ser rätt kul ut. Kom som ett skott utifrån, far in i Patricias rum, tyst i 1 minut, sen springer han som en galning ut så det verkligen skriker om "däcken" tassarna + att han använder klorna för att inte halka, ha ha ha....Sen far han in samma veva igen. Just nu ligger han nog och vaktar där ute för ett nytt idiotryck=))

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 juni 2009 18:20

Kl 9,45 rullade Johan, Patricia och Anton iväg till Ring Knutstorp för att se på STCC. Johan ville även passa på att träna att fota snabba bilar. Jag masade mig upp kl 10 och satt mig soffan och tog det väldigt lugnt. Moa kom upp kl 11.30 och var fortfarande jättetrött. Det blev ju rätt så sent igår om man säger så. Så idag har jag och Moa varit så jättesega och de andra har ju ändå varit iväg lite och tittat på bilar.

Moa och jag cyklade till kondiset och köpte bullar, och bakelser.. fy fy, men så gott! När vi kom hem satt vi oss ute och käkade Brunch.

Sen tog vi ut lilla kanin och Moa gick en runda med henne på gräsmattan i koppel. Jag satt ihop kompostgallret så att hon skulle kunna springa runt där själv, men hon försökte bara smita för hon vet hur långt hon kan springa på gräsmattan nu=)

Hon blev trött efter en stund och blev insläppt i buren igen. Moa la sig i soffan på uteplatsen och somnade. Själv satt jag och la upp bilder från Bakken och lite så.

Har inte gjort något vettigt på hela dagen mer än tvättat och fixat lite plock inne i huset. Har varit rätt varmt så man har ju inte riktigt orkat göra något så där jättenyttigt. Plus att man är väldigt sliten sen igår. Det är inte mycket det fina tål ; )

När STCC-gänget kom hem så var de också rätt så trötta. De käkade lite av maten vi ätit och sen somnade Johan på soffan, Patricia for in i duschen och Anton gick hem för att duscha.

Nu ska de snart till Fortuna strandkrog och äta... De lyxar till det ibland, kul!

Jag ska, var tänkt, cykla till hagen och kolla till hästarna och släppa in hönsen. Men som vanligt blåser det ju halv stor storm. Så nu sitter jag här och våndas om jag ska eller inte ska cykla. Det är det stora världsliga problemet för dagen=)


Lite bilder från vår söta kanin!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 juni 2009 17:00

Vi började dagen med att fira Anton med frukost på sängen och "sång"... Stackar´n, han är ju inte van vid våra konstigheter, men såg glad ut i alla fall.

Moa gick in och la sig med frukost på säng och Patricia och Anton käkade först och sen skulle de lägga sig igen.

Jag och Johan körde för att jobba. Johan hade fullt upp hela dagen med byte av alla datorer på verkstäderna och runt omkring deras driftställen.

Själv försöker jag slutföra mina arbetstuppgifter inför faktureringen. Jag fattar inte hur snabbt en månad går, tycker för tillfället inte jag hinner avsluta en månad förens det är dags för nästa.

Vi gick kl 15.15 från jobb för att möte upp ungarna på knutan. Därifrån tog vi båten till helsingör och hoppade på tåget nästan direkt i helsingör när vi kom dit. Tåget tog ca 40 minuter till Klampenborg där vi hoppade av och åkte för första gången häst och vagn till Bakken. Anton tyckte det var kul för han hade aldrig åkt häst och vagn. Han tycker att vi ska köra in Seline så att vi kan köra henne=)

Sen var det karuseller som gällde, med lite mat efter 1 timme ca. Vi beställde in kött och pommes med bearneise sås. Sås vad är det, det var något litet litet ringlat över köttet, men det var nog pepparsås tror vi. Visst det var väl rätt gott, men vi saknade såsen allihop. Men vad vi har förstått så är nog mest vi svenskar som är galna i såser. Efter maten var det full fart på karusellerna igen. Avslutade dagen med kortv och toast innan vi hoppade på tåget kl 23.35 Sen gick båten kl 00.40 och vi landade i Helsingborg kl 1.00, väldigt trötta men nöjda med dagen. Vi gick upp till pa-huset och hämtade bilen och körde in på gatan hemma kl 1.30 ca. Då var vi så trötta och dök i säng.

Vädret var verkligen kanon hela kvällen. Sol och varmt. Även om det blåste lite så kändes det inte på båten och inte när vi gick på Bakken


Nu kommer en bildbomb från dagen på Bakken.

 



 

Väldigt blöta...

Nyckelpigan....

Trä berg o dalbana

Lyckliga efter åkturen


Grattis på Din 18-års dag, Anton!


Hoppas att vi får kul i eftermiddag/kväll på Bakken.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Skapa flashcards