En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under oktober 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 31 oktober 2009 20:59

Hubertusjakten i jonstorp för tredje året i rad.


För att kunna fullfölja den här dagen så var det mycket med logistik kan man lugnt säga.


Eftersom Monica inte vågar köra släp med häst så hade vi frågat Linn och hon kunde tänka sig att hjälpa oss och snäll som familjen Ohlsson är så löste det sig.

Jag körde upp till stallet kl 7 för att fodra och börja släppa ut hästarna innan Monica kom. Men Monica kom innan jag hunnit släppa ut så hon hjälpte mig med det.

Johan körde ner Moa till Billeberga och lämnade henne där, hämtade Linn och lämnade henne i stallet.

Han körde hem för att äta frukost.

När vi kopplade Fridas släp till Monicas brorsas bil så fungerade inte en endaste lampa på släpet, säger bara SUCK!!!

Fick ringa efter Johan igen och han kom upp och sprayade kontaktspray och fick fixa lite med kontakterna. Sen så fungerade det. In med seline i hennes släp och sen skulle vi lasta Tensan och då var vi rätt så sena, men efter 5 försök så gick Tensan in.

Linn körde Seline och jag fick äran att köra Tensan. Hon var inte helt lätt, hon tyckte inte det var så kul att åka släp.


Vi kom fram kl 9.40 och ritten skulle ske kl 10 så vi hann och tur var ju det för detta ville vi inte missa efter allt som strulat.

Det blev en runda på 1½ mil på 1 timme och 45 minuter.

Johan, Björn, Linn, Moa och kusinerna körde runt och fotade oss på 3 st olika ställen. Det var lite kul att de fick se lite mer än bara starten och målet tror jag.

Vi hade i alla fall en väldigt trevlig tur som jag även tror att Monica tyckte.

      

Lastade och körde till stallet och nu började man bli lätt hungrig. Linn hade redan lastat av Seline när jag och Monica kom. Efter lite iordningställande i stallet så backade jag och Linn in släpen. Johan kom och väntade på oss, för vi skulle köra gemensamt till Billesholm och lämna tillbaka bilen som vi lånat av Jeanette och Micke. Det tackar vi varmt för!


Körde direkt ner till Billeberga där Björn lagat supergod köttfärssås som vi åt med god aptit. Björn och tjejligan hade redan hunnit äta innan vi kom, men de hade lämnat mat till oss också. Det var väldigt snällt.

När vi ätit så körde vi tillbaka till stallet. Under tiden jag mockade och fixade med stallgöromålen så körde Johan och Moa till jobb och fixade ett jourjobb, sen till Maxi och köpte lite lördagsgodis.

Hämtade mig och sen var det hem och tvätta några maskiner.


Patricia och Naemi hade varit på dagen, suttit hemma hos oss och snackat.


Johan fick jobb igen och körde tillbaka till jobb. Jag och Moa kollad tv och vid 20.15 så somnade Moa i soffan. Gick in och la sig vid 21-tiden och då gick jag och gjorde jag mig iordning. Var så trött efter dagen som varit mestadels utomhus.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 30 oktober 2009 20:30

Usch och fy, nu har vi 4 st som är sjuka på jobb, efter att de tagit vaccinationssprutan. Nu börjar man ju fundera på om man verkligen ska ta den eller inte.

Den ena kille är konstaterad svininfluensa. Han hade ringt och pratat med Vårdcentralen och de säger att alla hans symtom är influensan. Han fick inte ens komma och ta prover. Och honom satt jag i möte med i måndags Förvånad.

Hoppas att vi inte var för närgångna...!!

Han blev sjuk ca 1½ vecka efter han fått sprutan. och de andra 3 fick symtom 2 dagar efter sin spruta.


Idag är det dag före röd dag så vi fick sluta 30 minuter tidigare och det är man inte sen på att göra.


Patricia blev skjutsad av Anton upp till stallet. Hon longerade Seline så att hon skulle hinna röra sig lite.

Hämtade Moa hos Gon, där hon varit hela dagen. Hon tog bussen dit på förmiddagen.

Vi hämtade Patricia efter att vi varit och handlat present till Cornelia.

Hem och byta om lite snabbt, ner och hämta Björn i Landskrona på hans jobb. Hem till dem för att fira Cornelia.

Vi blev bjudna på korv med bröd och fruksallad med glass.

Cornelia önskar sig pysselböcker så det var vad hon fick av oss och pennor/kritor förstås.


Körde hem och byte om, sen till stallet och mockade och satt maten och fodrade hästarna.

Efter det körde vi till Billesholm och lämnade vår bil hos Johans föräldrar och sen körde vi till Jeanette och Micke för att låna deras bil som jag skulle få låna när vi ska till Jonstorp i morgon på Hubertus.


Fredagkväll och trött som vanligt. Sängen kallade vid 23 tiden. Ska upp tidigt imorgon.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 oktober 2009 21:57

Då gick Johan på jouren igen... fattar ni vad tiden går fort!


Moa var med Miche hela dagen. De åkte till Karlslundsbadet med Miche´s mamma och lillebror på dagen. Sen for de mellan våra hus.

Patricia var med Anton och senare var hon hemma hos Felicia.


Körde hem och byte om till stallkläder fort som bara den för att hinna upp till stallet och passa på att rida ut innan det blev becksvart, vilket jag ändå inte hann. Det var ju för jösse namn mörkt redan kl 17.15 Tycker inte om mörkret!!!

Johan körde mig till stallet och körde själv ut till Biltema och Mekonomen för att köpa saker till bilen för att kunna fixa så att oljetryckslarmet slutar larma.

Var även och köpte betfor.

På vägen hem körde vi till Maxi för jag hade fått beställning på pannkakor till kvällsmat.

Moa och Miche var hemma och dukade fram, sen åt det så det stod ut genom öronen =9


Vi har 2 st på jobb som har blivit dålig efter de har fått influensavaccinet. En fick spruta för nästa 2 veckor sen och började hosta veckan efter och varit hemma sen i tisdags, idag hade han fått feber. Den andra tog sprutan för 2 dagar sedan och fick gå hem igår och har febertoppar, blåsor i hela munnen och helt stopp i bihålorna och båda har värk i kroppen.

Nu är ju frågan, ska man eller ska man inte ta sprutan?!?!? Hade de mått ännu sämre utan sprutan eller de hade inte blivit sjuka alls?



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 oktober 2009 22:00

Kl 8 hämtade vi Gon i Miatorp och styrde kosan till ullared.

Tog nästan 2 timmar att åka upp till Ullared och så lång tid tycker jag inte det brukar ta. Vi stannade förvisso till i ängelholm och fyllde på vätseförrådet, det hade vi missat.

När vi kom fram konstaterade vi att de byggt ut parkeringen massor. Till och med parkeringshus fanns det nu, men alla platser gratis, det är bra!

Ingen kö!!! har det förstås inte varit de sista åren vi varit där. Men en från stallet hade varit där i lördags och då hade de stått i ca 400 m kö.

Men väl inne så tog det tvärstopp, med folk och kundvagnar. Johan drog ner i källaren direkt, Moa och Gon sprang till barnkläderna och jag och Patricia gick till herravdelningen för att köpa lite till Anton.

När vi hittat vad vi skulle där så gick vi vidare till damavdelningen, men så jobbigt, kundvagnar överallt. Mycket svårt att ta sig fram. Folk kan stå still och titta på en när man kommer, men att flytta sig lite åt sidan, det finns verkligen inte. Trist när man inte kan hjälpas åt. Alla är väl där för samma sak eller??


Kl 3 så kände vi oss nöjda och gick till kassorna där vi hade en framför oss som nästan var helt klar, så det gick hur fort som helst ut. Åt på den vanliga restaurangen och lämnade ullared kl 16.

Vi hade planer att vara hemma innan kl 18 eftersom Moa skulle rida kl 18.30

När vi kört i ca 20 minuter på motorvägen så var det tvärtstopp pga vägbygge några kilometer fram. Fick köra av motorvägen och köra den gamla vägen förbi Getinge bl a. Vi körde i 20 km i säkert 30 minuter, sen ökade vi till 40 km, tjoho!! Strax innan halmstad fick vi gå på motorvägen igen. Susade på så fort man kan och får. Det regnade, mörkt och massor med lastbilar som ska köra om varandra. Vi körde in på parkeringen 18.15, snabbt in och bytte om, körde till viarp och var där kl 18.32 Bra jobbat!!!


Moa hade hoppning så det var ju tur att vi hann. När hon ridit klart körde vi till stallet och bytte täcke på seline eftersom det hade regnat så mycket i skåne under dagen så hon var blöt rakt igen.

Linn som fixade Seline messade mig om att hon behövde nytt täcke och som tur var så hade vi köpt det på ullared idag.

Hem och kollade på Bonde söker fru.

Patricia hade börjat packa upp och lagt i högar så det var bara att ta hand om sin hög och lite annat förstås.


Sen var man helt slut...



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 oktober 2009 23:15

Från luften 

   

   

Lite bilder på Patricia och Liza och Evelina

                          

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 oktober 2009 23:15

Sista dagen för avslut av arbetsordrar för mig eftersom jag ska vara ledig imorgon, så jag har haft att göra i mängder hela dagen. Vill få med så mycket som möjligt.

Började med att jag skulle träffa en av cheferna kl 8, han dök inte upp förens kl 9 då han skulle på annat möte, skit bra ju!!!!

Det andra som hände var att jag hade fått en tid för utvecklingssamtal med chefen idag, men kl 1 när vi skulle träffas så hade han stängd dörr och satt upptagen. Alltså hade han glömt bort vår tid. Kändes ju lite så där kan man ju säga.

Är jag osynlig eller vad är det frågan om?????


Moa följde med Rebecca och Miche till viarp på eftermiddagen. Moa skulle rida igen för en tid som hon inte kunde tidigare på terminen.


Jag och Johan slutade lite tidigare för att hinna ner till Sturup för att hämta Patricia och Liza som landade kl 16.20

När vi hämtat dem och kört hem Liza så körde jag och Johan till viarp för att kolla Moa när hon red.

Körde upp till stallet och jag mockade till Odessa, för Mia hade redan fixat Seline. Hon hade haft för mycket väntetid i stallet så hon hjälpte mig och det tackar man för.


Patricia stack till The tivoli på kvällen tillsammans med nya och gamla klasskompisar. De träffades hos Naemi först och sen tog de sig in till stan.

Hon ringde vid 0.30 och ville hem för hon missde bussen 00.13 och ta tåget 00.27 själv vill jag inte. Så Johan stack iväg och hämtade henne.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 oktober 2009 22:56

Började dagen med lite ont i huvudet, om inte annat träningsvärk i huvudet. Så jag var rätt seg hela förmiddagen.

Fick undan mycket av det som skulle skötas idag trots allt.


Johan stack iväg på middagen och köpte oljefilter för bilen larmar om oljetrycket. Det finns olja, men ändå larmar den. Han bytte filtren på fikarasten. Det hjälpte ett tag, men senare på kvällen så började det tjuta igen. Varför sätter man in ett så högt ljud när det ska larma inne i bilen. Får ju ont i öronen.


Moa har varit hos Gon hela dagen. Johan körde och hämtade henne och körde henne direkt hem till Miche, innan han hämtade mig på jobb. Stannade kvar 1 timme längre idag för att få rensat så mycket som möjligt. Funderar nämligen på att gå lite tidigare imorgon och sen ska vi vara lediga på onsdag!

Vi tänkte rulla till Ullared!!!!


Hem och käkade, sen körde jag till stallet och gjorde vad som skulle göras där. Sen körde jag och tränade för Lisette i Frillestad. Gick super bra idag!!!

Var hemma vid 22.30 tiden. Och då körde jag hem Miche som varit hos Moa på kvällen.

Go natt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards