En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under februari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 februari 2010 09:45

Monica kom hit och Evelina hade ju sovit här så vi satt i bilen och lämnade Rydebäck kl 7.11

Vi kom fram till Göteborg ca 9.10, vi fick köra och leta efter parkeringshuset som vi vet finns i närheten och vi tyckte att vi skulle svänga vänster, men alla filer gick till höger. Kändes besvärligt om man säger så, men mitt i en sån här fil kom det en rondell som även gick till vänster och plötsligt uppenbarade sig parkeringshuset. Så kl 9.30 var vi inne på scandinavium och eftersom vi parkerade i parkeringshuset sidan om så hamnade vi direkt på mässan.

Gick där fram till klockan 10 då första klassen började.

Vi fotade en massa på hästarna och så, men jag lägger ändå in bilder på dessa otroliga blomsterarrangeman som de har. Här kommer några bilder...


      


Tog även en bild på Helena Lundbäck när hon hoppar över det allra mest rosa som fanns.

  

Sen fångade vi speakern, han som sitter längst till höger i bild

  


och kommentatorerna som sänder i tv


  


Vi gick på mässan några gånger under pauserna, men det gör ju alla just då så man blir rätt så varm och trött. Ser ingenting och orkar inte trängas. Moa hittade ett par stövlar som hon först ville ha, men sen ångrade hon sig och vill köpa en annan sort. Som de tyvärr inte hade på mässan, eller vi tror i alla fall att de inte hade det.

Patricia provade samma stövlar och ville ha dem, så hon köpte äntligen sina tävlingsstövlar.

Moa köpte en hoppbok, och så köpte båda stallboken, Jag köpte ett par tränings/tävlingshandskar.

Patricia gick på mässan med Evelina och Liza som var där med Lovisa och Linnea. De satt även tillsammans korta stunder under klasserna.


Det var förutom hoppning, lite agility med hundar och det är häftigt att se. Vissa hundar verkligen älskar att få springa banan.

Sen var den en man som hade sina 3 hästar med sig. Han visade så kallad frihetsdressyr. Red på hästarna utan sadel och träns, de bockade och stegrade och en massa annat som man själv skulle vilja kunna göra med sin häst. Man sitter mest och bara gapar för det är imponerande hur han kan få hästarna att göra vissa saker.


Klockan 17 slutade hoppningen och vi var ju tvungna att gå igenom mässan för att komma till parkeringshuset och då handlade vi lite mer.

Patricia och Evelina tröttnade och gick till bilen så länge och när vi var klara och skulle köra ut från parkeringshuset så fick vi stå i kö i över 30 minuter. Det var så där lagom kul när man bara vill hem.


Ja ja i vilket fall som helst så var vi hemma strax efter 20. Då var vi trötta och sega i kropparna.


Linn hjälpte mig med Seline och red henne en stund och det var väldigt snällt. Seline vill ut och röra på sig.


Johan hade varit ute och fotat i 3 timmar i skogen. Sen tagit det lugnt.


Anton var i Malmö och körde sin minimc (tror jag) tillsammans med sin lillebror. Han körde och välte och fick styret i bröstet. Hade rätt ont och svårt att andas på kvällen.


Johan skjutsade hem Evelina på kvällen efter att vi ätit lite snabbmakaroner och korv. Vi var hungriga och trötta så det fick blir snabb mat.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 februari 2010 09:45

Jag och Frida hade bestämt att vi skulle rida ut en dag om Moa var intresserad av att passa Malte. Och den dagen var idag.

Körde upp till stallet vid halv tio tiden som vi bestämt. Moa gick in och var med Malte och Frida kom ut så vi kunde rida ut ett tag.

Vi red skolvägen och rosagården och grusvägarna var så pass bra att vi till och med kunde galoppera lite. Det var härligt!!!


Moa sms:ade att Elsa och Maja morrade åt varandra och vi vet hur de kan rycka ihop så Moa blev lite bekymrad. Men Frida bad henne bara att skicka ut dem så fick de slåss ute i stället.

Vi red ca 1 timme och när vi kom tillbaka så kom Moa och Malte ut till oss i stallet. Sen när vi skulle köra hem så blev Malte sur för han vill nog att Moa skulle bli kvar ett tag til.


Sen var det tvätta och småplocka där hemma som gällde.


Johan fick jourjob och moa  följde med för hon tycker det är kul att se vad han gör.


På kvällen stekte jag ägg och gjorde plättar som vi skulle ha med till göteborg.

Anton körde hem till Bårslöv för att sova där under natten eftersom Evelina skulle sova hos Patricia. Evelina skulle med oss till göteborg och då var det lättare att hon sov hos oss än att vi skulle köra och hämta henne tidigt på morgonen.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 februari 2010 20:28

Har sovit gott i natten och det är så skönt att vakna och känna att man sovit i stort sett hela natten. Vaknade någon gång pga att vi har en katt som av någon anledning ska ligga mellan mina fötter och det är lite småbesvärligt när jag ska vända mig om. Då gnäller han till och tycker att jag stör honom där i "hans" säng.


+3 grader... det är varmt!!! Snön hade smält bort helt i allén och på parkeringen förutom där bilarna står. Där är hur mycket snö och is som helst kvar, men det försvinner nog inom någon dag om det fortsätter töa så här.


Var en riktigt skön känsla att gå ut till bilen och från bilen till jobb i morse. Man blev både pigg och glad.

Så nu ger jag mig, nu är jag nöjd med vintern som varit. Bästa vintern sen vi flyttade till skåne. Men nu får det gärna bli vår, den känslan var så tydlig när himlen blev blå och sol tittade fram, till och med värmde lite, så härligt!


Hade tänkt gå hem vid middag idag, men men... det är till att vara optimist. Gick hem kl 16.01 och bara det var ju tidigt om man jämför med hur jag har jobbat tidigare i veckan.


Moa åkte hem till Gunilla på dagen. De tog tåget till Billeberga där de skulle vara barnvakt till kusinerna. Så de tog först bussen till ramlösa. De löste biljett på bussen som även gällde tåget. Det var ju smidigt.


Patricia och Anton var hos Anton i gantofta hela dagen, sen körde de in till stan och käkade på en kinesrestaurang.

Sen tillbaka till Anton i gantofta.


Jag körde till stallet direkt efter jobb och red ut en runda. Riktigt trevligt eftersom jag inte har ridit så mycket den här vintern. Hoppas att det håller i sig så att vi kan komma igång med ridandet igen.


Johan stack iväg och fotade direkt efter jobb, sen körde han ner och hämtade hem tjejerna. De körde hem Gon och sen köpte de kebab till kvällsmat.







Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 25 februari 2010 10:45

Moa ville även följa med mig till jobbet idag. Så hon väcktes kl halv sju så hon hann fixa till sig, sen körde vi.


Hon hjälpte mig att rensa arkivet, kastade massor med gamla papper och ställde in pärmarna i förrådet. Hjälpte Lennart att gå ner till soprummet och kasta allt som hon rensat ur pärmarna.

När hon blev trött satt hon och spelade lite på sin data som hon tog med sig. Sen satt hon även och läste lite.

Framåt 16-tiden då var hon skapligt trött, men hon fick stanna kvar till 17 innan jag var klar.

Johan gick på jouren idag så han körde hem tidigare, men Moa ville åka med mig hem ändå.


Hem och lämnade henne innan jag körde till stallet och fixade Seline.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 februari 2010 21:18

Moa var vaken när vi var på väg till jobb. Hon hade ca 38 grader feber och jätteont i huvudet. Hon hade både sms:at och ringt till Johan vid 4-tiden på morgonen, men det hade vi inte hört. Ljudlös telefon, då vaknar man inte. Moa hade varit så törstig och var lite yr så hon vågade inte gå upp.


Fixade frukost och alvedon till henne innan vi körde. Hon låg och kollade film och sov lite under förmiddagen.


Johan var på möte i lund på förmiddagen och sen tog han semester på eftermiddagen i 2 timmar.

Jag kämpar på för fullt för att få med så mycket som möjligt i debiteringen.

Var på ett kort möte på förmiddagen, sen var det full fart i datan. Jobbade till 19 och då kom Johan och hämtade mig.


När vi kommit hem så körde Johan, Patricia och Anton till gantofta för att hämta Antons sönderslagna och nu även sönderbrända moppe, Skulle köra den i hästsläpet, men det gick inte att köra ner där med släpet. Det var alldeles för halt och mycket snö. Knappt bilen ville därifrån.

Så de hämtade en pressening för att kunna slänga in den i bilen istället. Anton och Johan körde iväg och hämtade den. Patricia ville inte ut och frysa igen så hon blev hemma.


Moa har haft jätteont i huvudet och lite feber, men feber släppte framåt eftermiddagen. Hon var piggare på kvällen, så hon orkade vara en stund med Saffran. De satt på Moas rum och kollade på 2012. Moa var rätt så trött så hon orkade bara umgås någon timme.


Patricia och Anton var på väla, tog bussen dit och hem faktiskt. Får inte och vill nog inte heller köra moppe just nu.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 februari 2010 21:30


Jobbade på för fullt under förmiddagen, nu är det ju snart dags för fakturering igen. På eftermiddagen hade vi möte. Började med smörgåstårta innan mötet. Den var riktigt god!


Moa följde med Miche, hennes mamma och lillebror till Karlslundsbadet under förmiddagen. Det hade inte varit så mycket folk så de kunde bada och busa för fullt.

De skjutsade henne till lasarettet eftersom hon och jag skulle köra till Vårdcentralen i Råå. Moa skulle ta sin andra svininfluensaspruta.


Patricia var och tränade med Liza på dagen. Första träningsdagen sen hon blev förkyld. Jag har förbjudit henne att träna under tiden hon varit förkyld. Rädd att hon ska få problem eftersom hon haft körtelfeber. Vi har ju en från stallet som har fått massa följdsjukdomar efter sin körtelfeber och det vill vi helst slippa.


När jag och Moa var klara på vårdcentralen så följde hon med mig till jobb och hjälpte mig att kopiera och sortera papper. Hon fixade 2 st pärmar som skulle ner på verkstäderna som lathundar.


Jobbade till kl 18, Johan jobbade in lite minustid så nu börjar han närma sig plustid.


Blev skjutsad till stallet, under tiden körde Johan och Moa till Maxi.


Jag longerade Seline en stund i den djupa snön på ridbanan.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 februari 2010 21:45

Vill också vara ledig.... Så jobbigt att komma ur sängen när ungarna sover vidare.


Mådde lite konstigt på förmiddagen, yr och allmänt snurrig. Blev bättre efter middagen.


Moa och Rebecka var på eftermiddagen/kvällen. Moa hade inte gjort nåt speciellt på dagen, mest tagit det lugnt. Får ju passa på att bara vara när man är ledig ibland.


Johan körde Moa och Rebecka till väla under tiden jag var i stallet. Red i hagen med Monica.


Patricia och Anton gjorde nog inte heller något speciellt på dagen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 februari 2010 22:05

Vaknade av att klockan ringde vid 7. Dags att gå upp för att köra upp till stallet och morgonfodra och sen släppa ut hästarna.


Och känslan av att vakna och inte må dåligt är en väldigt skön känsla!!


När jag kom utanför dörren så var det helt glaserat på gångvägarna och på parkeringen.

Körde sakta och säkert och när jag kom upp vid kastlösa så var det rena isbanan. Såg ut som att vägen var täckt av ett lager av is på ca 2 cm och då menar jag hela vägen, inte bitvis.

Det töade ju hela dagen igår och sen har det frusit inatt så resultatet blev ju isbanor.


Kom upp till stallet och gjorde vad jag skulle, orkade inte gör något utöver det som var tänkt. Kände mig lite trött i kroppen, antagligen är jag inte helt ok från igår.


Hem och alla i huset sov, eller ja Moa hade precis vaknat.

Vi käkade frukost och då vaknade de andra också när de kände doften av rostat bröd.


När jag ätit färdigt så började jag röja i grovköket. Känns som att jag är där alltid och kastar saker där.

2 stora påsar med kläder som skulle kastas, 1 påse till insamling och så nåt som ska upp på vinden som Moa kan ärva efter Patricia.

Några jackor och lite annat smått som kommer ut på Tradera tror jag i alla fall.


Johan körde Patricia och Anton till bårslöv och körde sen in till stan och hämtade ut biobiljetterna till Moa som skulle på bio med Julia på eftermiddagen.

Julia kom hit vid middagstid och de satt och kollade film och spelade på datan.


Johan handlade på Maxi så att vi kunde göra tacogratäng, det var såå länge sen vi åt det och sååååå gott det blev.

Under tiden Johan fixade maten så gjorde jag en äppelpaj som faktiskt också blev godkänd.


Vi käkade och satt och kollade på film under tiden. Sen körde Johan in tjejerna till stan. Under tiden de var på bio så körde Johan ut och fotade bl a vid strandvägen i helsingborg.


De kom hem och jag och Johan körde till Maxi för att köpa ny hårfärg till mig. Jag försökte slinga mitt hår medans de var iväg, men jag tyckte att det blev för rött så jag ville färga om det.


På vägen hem hämtade vi Patricia och Anton i bårslöv. Hem hit och tog det lugnt!!!


Färgade om mitt hår och nu blev det skapligt mörkt, med lite rödnyans, tycker jag, men det tyckte inte Patricia.


Rebecka kom till Moa en stund på kvällen efter att Julia åkt hem.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Skapa flashcards