En vanlig dag hos oss...

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Patricia till Vårdcentralen

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 mars 2010 22:30

Kom iväg i bra tid på morgonen, inte jättebra med tanke på att jag inte får ha så mycket flextid nu. Den siste den här månaden så får vi bara ha 25 plus eller 20 minus timmar och jag är för nära 25 plus.


Ringde till Vårdcentralen under förmiddagen vid flera tillfällen, men det är kö och kö hela tiden. Kl 12.15 kom jag äntligen fram och fick en tid till Patricia kl 14.30


Så jag stämplade ut lite innan kl 14 vilket gör att jag förlorar 2 timmar och 40 minuter på min flex, det är bra.

Körde hem och hämtade Patricia och körde upp till Vårdcentralen. Kom in till en dansk läkare som på 1½ minut kollade hennes friska öra och det onda örat och konstaterade att hon hade en inflammation på mellanörat. Han skulle skriva ut örondroppar som hon skulle ta i 6 dagar.

Jag bad om råd gällande hennes ögonmigrän också som jag hade bett om när jag pratade med sekreteraren när jag ringde och bokade tid. Men nä ser ni det hade minsann inte den här läkaren tid med. Detta var hans sista patient och det var bara bokat 10 minuter... men hallå vi hade varit där inne i sammanlagt 2 minuter!!!!!!

Jag blir tokig!!!!!!!!  

- Ni får boka en ny tid för ögonmigränen... suck!!! Säger jag bara. Skulle inte tro att vi vill uppsöka honom något mer.

(undrar varför jag har emot danska läkare??? har bara mött surskallar)


Vi körde i alla fall till apoteket på råå och hämtade ut Patricias örondroppar.


Körde upp till stallet tidigare och det var riktigt skönt att hinna vara där under eftermiddagen.

Känner av min värk i rygg och armbåge så jag hoppade över ridningen idag. Kunde ju knappt sopa stallgången för det värkte så i armen. Hur gammal börjar jag bli egentligen????? är det 140???

Boka tid hos läkare???? ja skulle jag behöva, men jag vet inte om jag känner mig så där jättesugen efter en sån här eftermiddag på VC.


Johan kom hem senare på kvällen, efter att ha blivit hämtad av eljouren. Johan körde hem eljouren och tog över jouren igen. Hans arbetskamrat har haft jouren det här dygnet när Johan varit iväg.


Senare på kvällen körde vi till Maxi och handlade lite för påfyllning av kylskåpet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 november 2012 21:49

Idag träffade vi de nya ägarna till vårt gamla hus i Rydebäck o fick lämnat över nycklarna. Känns otroligt skönt! Nu kan vi äntligen lägga fokus på vårt nya:)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2012 06:27

Moa hoppade Belino på en pay and ride i Viarp. idag hoppade de en hel bana på 70 cm o gjorde det riktigt bra =)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2012 17:01

Årliga Lisebergsturen... härligt väder o då måste man åka en runda m kållerado =D...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 16:29

Då var kontraktet skrivet på gården!!!! Så himla gött!! Efter träffen hos mäklaren så körde vi till gården o kollade lite på vilka saker som säljaren skulle lämna kvar eller slänga. Ja det känns så bra att vi ÄNTLIGEN ska flytta till gård....

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 14:57

Då gav vi oss av hemåt, vi gick först in på tändsticksmuseet, sen radiomuseet o när vi var klara i jönköping så körde vi till Grimeton vid varberg. Gick en guidad tur där. Som sista stopp körde vi inom ullared!! Hann inte gå så länge där eftersom Mo...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards