En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under juni 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 30 juni 2010 22:15

Då var det sista dagen och han som jag hade behövt mest på jobb idag kom aldrig!!!! visade sig att han skulle vara på möte i lund heeela dagen, hade tyvärr inte fått reda på det, så det blev PAAANIK!!!!!

Vilken tur att jag har en som alltid ställer upp och hjälper mig fast att jag var rätt irriterad den här dagen. Tack vare att jag förväntat mig hjälp från annat håll. men men..... det löste sig ändå. Blir lite lätt irriterad när man har så himmelens mycket att göra och veta att hjälpen inte finns att nå.


Han stannade till och med kvar för att hjälpa mig med det som jag kört fast på.

Tack så mycket för din hjälp!

När den största korken släppt och han fått gå hem så rullade det på rätt bra. Hann nästan med allt innan klockan var för mycket. Får ju inte jobba hur länge som helst, idag var en sån dag som jag hade behövt jobba längre än lovligt, men jag bjuder inte på min tid.


Johan körde hem och hämtade Moa och körde henne sen till kaninhoppningen vid ridhuset. När Moa var klart så kom de och hämtade mig. Cookie hade varit jätteduktig och hoppat 70 cm. Det känns högt för vår lilla söta kanin, men hon hade hoppat hur lätt som helst.

Körde inom Maxi på vägen hem, sen var det soffan som gällde en stund innan ögonlocken rasade ihop.


Seline fick lite vila idag för jag orkade inte och Patricia var ute med båten på kvällen så hon hoppade också över det.


Ungarna roar sig själva och det är skönt att veta att de har att göra hela tiden. Stranden, båten, kompisar och poolen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 juni 2010 21:30

Paniken börjar så smått infinna sig i hela kroppen!!!!! Sista dagen imorgon och alla är puts väck... möte och lediga och jag som behöver massor med HJÄLP!!!

Jag fick undan en hel del och får ta resten när folket är på plats imorgon.


Moa och Miche blev hämtade av Björn och åkte hem till dem i Billeberga för att passa kusinerna medans Linn och Björn målade sitt hus.


Patricia och Anton var ute och kör rundor med gummibåten.


På kvällen hade vi bestämt att vi skulle köra till Sibirien och rida tillsammans med Malin och Izabella. Det blev Patricia som red den här gången.

              


När vi lämnat av Seline i hagen så körde vi till stallet och lämnade av släpet och sen full fart hem. Johan körde till Maxi och handlade lite innan han körde och hämtade Moa och Miche.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 juni 2010 21:45

Att jag har mycket att göra nu, 3 dagar på mig att slutföra mitt jobb inför faktureringen och det känns ovanligt rörigt! Känns som att jag precis har avslutar för förra månadens körning och nu är det en ny. Vad händer med tiden egentligen??


Moa var med Miche och Patricia och Anton kör rundor både med bil och båt.


Kunde inte jobba över mer än 1 timme eftersom jag skulle träna för Lisette kl 19.

Körde upp till stallet med cykeln på släp. Kopplade släpet och cyklade sen ner till hagen och hämtade Seline.

Cyklade tillbaka till stallet med Seline på lång lina sidan om. Hon är bara så bäst min häst =))). Ber jag henne gå så går hon, ber jag henne trava så travar hon i det tempot som jag cyklar. Hon är jätteduktig!


Vi tränade i Frillestad och det blev i ridhuset som höll ungefär 40 grader. Shit så varmt det var. Genomsvett innan man ens börjat rida. Men det gick i alla fall väldigt bra.


Tillbaka till stallet och sen cyklade jag ner och lämnade Seline igen vid 22-tiden.

Var riktigt fint väder hela dagen, soligt och helt vindstilla på kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 juni 2010 23:30

Då gjorde vi om allt som vi började dagen med igår =))))

Packade in kanin och alla saker som skulle med och körde till Magnarp på nytt... och jaha var det lika lätt idag då.... nääää, för vi körde av på fel väg och körde ängelholm runt eller nåt sånt...

Men till slut och ändå i tid så hittade vi och idag var det massor med bilar=)

Lämnade av Moa och Cookie och såg till att de kom in i gruppen som mest bestod av yngre barn.

Vi körde sen till Hembygdsparken och köpte varsin glass och gick och kollade en stund innan vi körde vidare till Krapperup på Hästens dag...!!! Och där stod vi några timmar och fotade och brände axlar och lite sånt =)

Fick sms av Moa att de skulle tävla med kaninerna kl 15.30 och om vi ville komma och kolla... och så klart att vi ville.

På vägen dit så körde vi och åt på Svanshals hamnkrog för vi började bli rätt så hungriga. Det var gott, men kostar det så ska det minsann smaka =)

Tillbaka till lägret och kollade när Moa hoppade med Cookie och alla de andra också förstås.

        

Och så lite mysstund efteråt...

   


Cookie kan minsann hoppa högt, tydligen hade hon fått hoppa högre än de flesta andra och det hade gått jättebra. Hon fick beröm eftersom hon var så duktig. Och det är ju kul eftersom Moa bara har tränat henne lite inomhus och det har gått så där.


Så var den dagen slut!

Seline fick vila för det var rätt så varmt och Patricia och Anton var ute och åkte båt och var lite sega efter det. 

Och jag var rätt seg också efter att ha varit ute hela dagen i solen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 juni 2010 23:15

Upp med tuppen och packade för Moa skulle på kaninhoppläger i Magnarp och eftersom vi aldrig varit där så tyckte vi att vi ville köra i god tid.

Så in med kaninen i kattburen... och iväg.

Körde och snurrade lite, men plötsligt så stod skylten ut med vägen om att det var kaninläger ner på en gård. Vi körde ner, men var i så god tid att vi körde iväg igen en runda för att kolla omgivningarna.

När det var ca 15 minuter innan samling så körde vi ner dit och kollade och det hade inte kommit några bilar och då börjar man ju fundera på om det verkligen är på rätt ställe.

Vi läste Moas papper och det visade sig att vi var en dag fel på det. Det var inte förens imorgon. Så det var bara att köra hem igen.

Men Johan hade fått för sig att det var Hästens dag i Krapperup så vi körde dit istället. Vi körde den gamla vägen från ängelholm till krapperup och det är väldigt fin väg och mycket att titta på.

Väl vid Krapperup så var där lika tomt som på kaninlägret =))

Jag gick ut och läste på en skylt där det stod att det var imorgon det var Hästens dag. Det också alltså!!!!

Nu var Moa rätt trött på att åka bil så vi körde hemåt.


När vi kom hem så blev det slapp i soffan, först så somnade Moa i soffan, Johan gick ut på uteplatsen och somnade och jag gick in och la mig en stund i sängen. Och gott sov vi allihopa.


På kvällen körde vi upp till hagen och Moa red en stund på trekanten på lina. Seline var lite trött och jag red henne ett tag efter för att känna lite på henne. Ska ju träna på måndag och bör ju ha ridit lite innan.

Linn med familj red också på trekanten samtidigt som vi var där.


Sen var det hem för att försöka komma i säng i tid. Ska ju upp tidigt imorgon igen ;)


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 25 juni 2010 23:00

Min tanke var att jag skulle ta stallet på förmiddagen, men vi sov lite för länge *=)

Körde till Maxi för att köpa lite fler sillburkar och sen körde vi och jagade jordgubbar, vilka vi köpte vid sundsgården av Rydebäcks gårdsbutik.

När vi skulle köra hem så ville Johan köra en checkrunda för att se var han skulle fota Frida och Johan efter vigseln i kyrkan.

De har bestämt att de ville bli fotade vid Örenäs slott, så vi körde dit och kollade. När vi kom dit så kom Johan och Malte gåendes för de hade också varit där och checkat =)

Sen tog vi följe med dem till Fredshög där de skulle ha bröllopsfesten på eftermiddagen/kvällen. Johan skulle även fota lite där precis när de kom dit och liten stund efter.

Ett fint ställe och det såg jättemysigt ut i "ladan" där de skulle ha festen på kvällen.

När vi var där så frågade Fridas Johan om vi (jag och Moa) också skulle med till kyrkan och det är klart att det är ju alltid trevligt.

Så hem och leta fram lite kläder och sen fixa lite käk eftersom vi inte skulle äta förens senare på kvällen.

Kom till kyrkan i god tid och träffade Naemi och Henke som spelade och sjöng fram.

  

Sen kom de vackraste för dagen

  

När vigseln var klar så körde vi efter dem till Örenäs där jag släppte av Johan och Moa så att de kunde börja fota och jag körde och parkera bilen under tiden. Jag hann ner och fota lite jag också och här är några bilder som vi lyckades med

      

Sen är det ju lille söte Malte också förstås. Finns många sätt att blåsa bubblor på =)

  

Och Fridas underbara brudbukett

   


Sen körde vi i full fart för att möta upp dem på Fredshög och där blev det en hel serie bilder också.  

När vi var klara här så körde vi hem och började duka fram och fixa lite. Sen kom Linn, Björn, Michaela och Cornelia och det blev mat i stora lass.

Kunde faktiskt sitta ute hela kvällen, eller ja fram till kl 22 i alla fall. Sen blev det lite för kallt.

Det har varit ett superduper väder hela dagen, med tanke på att det är Midsommarafton som brukar vara regning, kall och som vilken höstdag som helst.


Patricia och Anton var på Liseberg hela dagen tillsammans med Heidi. Farmor bjöd dem dit för hon och Antons pappa skulle hälsa på några vänner i Göteborg på dagen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 juni 2010 12:30

Ringde kl 8 till vårdcentralen och hamnade som nummer 4 i kö!! Hur kan man det när man ligger på kl 7.59 och klockan slår precis över till 8.00 när deras telesvar går in?!?! Ja ja 20 minuter i kö och sen fick jag prata med en sköterska som tyckte att vi skulle visa det för en läkare. Så vi fick en tid på förmiddagen.

Jag körde hem och hämtade Moa och sen upp till VC. En mycket trevlig läkare som faktiskt tog sig tid att lyssna och kolla Moa ordentligt.

Hon säger också att det är lymfkörtel som svullnat och att Moa även har 2-3 st till vid halsen på samma sida. Hon är även lite irriterad/röd i halsen så läkaren är säker på att det är förkylningen som gör detta.

Vi ska ge det upp till 8 veckor och då bör knölen vara borta helt, men hon trodde att den skulle försvinna inom 4 veckor.

De tog stick i fingret och tog HB som visade 136 och det var bra värde för henne. Vi pratade även om Moas lättvikt!! Men läkaren tycker att Moa ser frisk och brun ut så hon rekommenderade Moa att äta ännu mer eller röra sig mindre =))

Jag skjutsade Moa till stallet, där hon skulle vänta på att Patricia skulle komma med Seline. Anton skjutsade Patricia till hagen, sen körde han till bårslöv för att hämta Annie som skulle rida Seline en stund.


Full fart på jobb, för här försvann 2 timmar och lite till. Och jag kände inte för att jobba länge idag, nu när man ska vara "lång"ledig i 3 hela dagar, då vill jag inte avsluta med stress. Så kl 16 så gick vi hem!


Hem och vände i stort sett, sen till väla för att köpa ett stort minneskort till Joahn. Han ska fota Frida och Johan imorgon och vill ha minneskort så det räcker för hela dagen.

Vi gick även inom Kappahl och hittade en klänning och någon tröja till mig :)


Hem och grillade tillsammans med ungdomarna. Men inte Moa för hon hade tagit bussen till Gon och ville vara där några timmar till.

Patricia och Anton började sätta upp poolen för nu är det varmt och förhoppningsvis så håller det i sig.


Johan och jag körde upp till stallet för att se om Frida och Johan var hemma så vi kunde planera morgondagens fotografering. Men de var tyvärr inte hemma. De har väl fullt upp nu =)

Moa hade ringt och sagt att hon ville sova över hos Gon, så vi packade väska och Johan körde och lämnade det samtidigt som han skulle tvätta och fixa bilen och jag tog cykeln och cyklade först ner till sommarhagen och kollade över hästarna. Sen cyklade jag hem, med omväg över grusväg, längs med stranden, fortuna, nya höghusen och hem. De var 2.3 mil och jag cyklade detta på 1 timme och hela 3 minuter. Och idag tog jag inte i för jag känner mig lite småförkyld och vill inte ta i för mycket utan bara lite lagom.


Sen var det kväll för mig!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 juni 2010 12:15

Moa ringde mig och sa att hon fått en knöl bakom vänster örat, igen. Och att det gjorde ont. Hon är lite förkyld och när hon fått den knölen tidigare så har det varit lymfkörtel som svullnat.

Vi bestämde för att avvakta för att se hur det blev under dagen.

Patricia och Anton körde Moa till stallet, där Moa skulle träffa Lisette. De pysslade om Belino, sen gick det bort till sommarhagen och kollade så att Seline och hennes hagkompisar hade det bra. De blev hämtade av Lisettes mamma och hela eftermiddagen var de hemma hos Lisette. De hade ridit och solat och bara tagit det lugnt.

Vi hämtade Moa hos Lisette och körde sen till affären i Rydebäck och medans Johan stod i kö så gick jag och Moa in och fick prata med en sjuksköterska på Vårdcentralen. De ville att jag skulle ringa imorgon och berätta allt igen för att de skulle komma rätt in i rullorna. Men hon tror ändå bara att det är lymfan som ligger så ytligt på henne.

Senare på kvällen så började Moa få ont ner i käken fram mot hakan, så det blir till att ringa imorgon.


Börjar kännas att det är mycket på jobb igen... varför kan man inte ha ett jämnt flöde, hade varit skönt.


På kvällen så var det dags för pay and ride i viarp och idag var det  bara Patricia som skulle starta. De hade ridläger och jag tror inte att de lånar ut några ponnisar då.


Hoppar 1 m, med god marginal mellan hovar och bom.


    


Hoppar 1.10 och där är hon lagom över

 Båda väldigt fokuserade ...

   

Det gick bra för dem, i 1 m så stannade hon på det rosa/vita hindret en gång,  och 1.10 så rev hon det, samma som förra veckan, vet inte om hon har svårt när det är så ljusa färger.

Det var väldigt varmt och skönt, så det blev en trevlig kväll i viarp!=)

Johan fick fotobeställning av några tjejer som var med och hoppade. Så nu är det hem och fixa till dem och sen skicka över till dem så de får se vilka de vill ha.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards