En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under september 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 30 september 2010 22:10

Drar ut riktigt mycket på morgonen för att inte komma för tidigt på jobb, gör verkligen allt för att inte få för mycket timmar på flexen. Värst är att jag har som mest att göra den här veckan, men det är bara att vara supereffektiv när jag väl jobbar =D

Lyckades att flexa 2 timmar igår, med 30 minuter för massage och 1½ timme när jag hälsade på mamma. Så nu hade jag 1 timme och 10 minuter till godo idag. Borde jag klara!


När jag och Moa skulle köra iväg på morgonen så fick jag börja med att skrapa fram och bakruta på bilen. Snacka om snopen jag blev när jag hoppade in i bilen och körde torkarna och det bara skrapade!!!! Ut och skrapa och det kändes ju så där jag ju säga. Alldeles för tidigt!


Full fart hela dagen, både med avslut av arbetsorder och fakturor, kom nästan till botten. Det som är kvar är sånt som jag inte kan göra just nu pga att jag väntar in svar från olika håll.

Hjälpte till att städa ur ett rum, eller i alla fall "lite" hjälpte jag till. Vi får en ny medarbetare imorgon och det är ju trevligt att komma till ett rum som inte är fullt av massa skit från tidigare ägare av rummet.


På eftermiddagen så hade jag och Linda bestämt oss för att träna igen. Trodde nästan inte det skulle bli något för Linda såg inte riktigt frisk ut på förmiddagen, men det vände. Så vi bytte om och kröp ner i källaren och körde på i en timme. Det går faktiskt lättare och lättare för varje gång. Har fortfarande lite träningsvärk sen i tisdags, men ont ska med ont förgås, så det var bara att köra på.


Moa följde med Miche till väla efter skolan och hittade ett par jääääättefina stretchjeans som hon köpte. Skulle "bara" följa med och titta =D


Patricia blev skjutsad av Anton till stallet för hon skulle hoppträna för Frida, vilket också hade gått bra. Skönt att Seline är igång igen.


Johan körde till ängelholm och köpte havre till oss under tiden jag och Linda tränade. När han kom så tog jag bilen och han fick gå hem ;D.... fast det är så han ville göra.

Jag körde direkt upp till stallet och lastade av havren och hämtade Patricia.

Hem och färgade håret innan jag stack iväg och hämtade Moa hos Miche.


Johan gick i 4 timmar så det måste ha blivit en rejäl runda idag.


Mamma fick komma hem under dagen och det känns bra för alla.   

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 september 2010 21:45

Moa hade sovmorgon.... skönt.... för henne =)


Patricia och Anton gick upp i tid och körde upp till Ullared. Patricia hade studiedag och Anton tog ledigt för att följa med. De var uppe vid 11 och körde hem igen vid 15 ca. De hade hittat lite tröjor, jackor och massor med bilprylar bl a.

Patricia köpte en jättefin jacka till Moa, som även Moa tyckte om =)


Varför kommer jag inte loss med allt som ligger. Just nu är det massor med saker som ska göras och måste vara klart imorgon... inte kul... när det känns som tuggummi i allt jag tar i.


Fick ett samtal av pappa på middagen om att mamma var inlagd, så jag gick upp och hälsade på henne 1 timme ungefär innan jag gick tillbaka och jobbade.

Hoppas att det blir bra snart!!!!!


Hem och hämtade Moa och körde vidare till stallet. Idag gjorde vi stallet på 11 minuter, men ensilaget var slut så vi fick hoppa över det och åka upp efter Moas ridning.

Till viarp och kollade Moa när hon red på Devil. De hade hoppning och det syns både på unge och häst att de tycker det är kanonkul. De var jätteduktiga.


Så körde vi ju då upp till stallet och satt ensilaget och pratade en stund med Monica innan vi körde hem.


Patricia var och dansade på kvällen, Anton lämnade och hämtade henne.


Johan och Moa körde till jobb och skrev de sista jourlapparna och sen till Maxi och handlade lite.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 september 2010 21:53

Lämnade Moa på skolan på morgonen. Jag försöker dra ut på tiden för att hålla ner min flex.


Stämplade in kl 8.00, och har nu + 25.54 timmar, alltså 54 minuter för mycket...!!! Ska INTE bränna inne!


Var lite segt under förmiddagen, men under eftermiddagen så släppte proppen och det blev bra flyt på det hela. Fick gjort massor så det kändes bra när jag gick hem. Eller hem och hem, jag och Linda stack ner och tränade 1 timme. Idag var det inte så mycket folk, så det är nog bra att gå ner vid 16.00-16.30 tiden.

Tränade mycket armar så jag när jag skulle köra rodden på slutet så var det lite kämpigt =) Men det gick.


Hem och bytte till torra kläder, för att sen köra upp till stallet där tjejerna redan var. Anton hade kört dem upp dit och jag lovade att hämta dem.

Tänkte jag skulle mocka medans de red, men Linn hade varit snäll och redan fixat det. Tack! Så jag hann stå och titta på när Moa red istället. Myyyyycket trevligare =D


Moa i full galopp

 

Linn pausar en stund

   

Moas tränare, storasyster Patricia =)

 

Mer galopp...

    

Johan var inne och jobbade en stund kvällen, sen gick han ut och gick en runda runt Rydebäck.

Vi andra var trötta och rasade i säng i rätt bra tid.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 september 2010 21:15

Full fart hela dagen. It-kille hörde av sig så jag fick springa ner på verkstan för att visa var jag har problem med min data. Nu vill han låna min data, men jag håller lite grann i den för jag har ju lite mycket just nu, så han får vänta några dagar till.


Patricia körde upp och fixade Seline på eftermiddagen, jobbade mycket i galopp på banan. Hon var inte jättepigg, men det hade gått bra.


Jag körde Moa till Viarp för idag var det första gången de skulle träffas, de som ska ta Grönt kort. Jag stannade kvar för jag tyckte inte det kändes lönt att åka hem och vända. Fy så kallt det var ute på kvällen, börjar verkligen kännas kyligt i luften.


Hem och försökte få upp värmen igen.


Johan var på Mediamarkt och köpte ett nytt stativ för födelsedagspengarna. Sen körde han in till jobbet för att avsluta sina arbetsordrar som han inte hunnit med under dagen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 september 2010 21:13

Johan har jobbat i stort sett hela natten eftersom han har jouren. Jag vaknade vid 3.20 och såg att han inte lagt sig än, vid 3.45 gick jag upp för att se om han kört iväg eller somnat i soffan.

Men han hade åkt och jobba, vattenläcka på lasarettet, vilket gjorde att elen som var i närheten hade blivit väldigt blött.

Han jobbade mellan 2-5.30 ca. Han fick åka in vid 10 och jobbade till 16 igen.


Jag har sovit väldigt oroligt i natt, moa kom in för hon kunde inte heller sova och när hon väl somnade så pratade hon massor i sömnen=) rätt kul att höra eftersom hon pratar så tydligt!


Vid 7.30 gick jag upp för jag hade tänkt cykla till viarp, men det blåste för mycket så det blev bilen istället. Moa gick upp vid 8 för att hinna bli klar innan hon och Miche skulle dela ut tidningar. Idag tog det ca 1 timme.


Jag stod som inkallare på hopptävlingen i viarp hela dagen. Det var allsvenska div II. Patricia skulle ha varit med här egentligen, men eftersom inte Seline var fräsch så får det bli i Båstad istället om 2 veckor.

HFRK vann lagtävlingen och VKRK blev 4:a, riktigt kul!

Moa och Patricia kom vid 10.30 och hjälpte till som inkallare och det var skönt för det var högt tryck när alla ryttare som ingick i lagen skulle in, framförallt när det blev omhoppning, då var det väldigt rörigt, men som tur var så var det en lagledare till ett av lagen som gick vidare, som hjälpte oss att få tag på sina tjejer och det underlättade massor. TACK!!!!


Anton kom och hämtade Patricia och skjutsade henne till stallet så hon kunde fixa Seline. Hon red ut på ett fält bakom gården mittöver Frida. Hade galopperat en del, men inte busgalopperat... man vill så gärna, men nä inte än.


När jag och Moa kom hem så förberede vi tacos, Johan körde inom och handlade en del av det vi behövde till maten. Efter maten stack Moa och Johan till Borgen igen och Moa sprang och Johan fotade.


Patricia och Anton var iväg och tvättade den lilla gröna.


Jag gjorde verkligen inget vettigt.... vilken slappehelg detta blev då!


På kvällen gick Johan ut och gick en runda igen. Han har väl 1½ mil kvar den här veckan, så han får trampa på =)


Blir tidig säng för mig och moa i alla fall.


Äntligen måndag imorgon igen... eller?!?!?


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 25 september 2010 20:45

Moa kom upp i tid och stack iväg till Miche för att dela ut kvällsposten.

De hade sålt 20 tidningar på 45 minuter så det var riktigt bra jobbat =)


Jag slöade verkligen fullt ut hela förmiddagen, sov till en början länge och när jag vaknade låg jag kvar och småslumrade lite, ville inte gå upp!! Var så väldans trött.

Patricia och Anton stack upp till affären och handlade lite till frukosten.

De stack iväg och tvättade volvon, och när de kört iväg så såg Johan att Anton glömt sin telefon och la in den på Patricias rum.

Telefonen ringde ett antal gånger och jag fick tag på Patricia så de kom hem och hämtade den när de hade tvättat färdigt bilen. Det var en kille som ringde på annonsen av volvon. De ville kolla på den så Patricia och Anton stack iväg och dammsög och fixade det sista, sen träffade de killen som köpte volvon.


Johan körde upp till Söderåsen och fotade.

Moa kom hem och hämtade badkläder för hon skulle åka med Miche till Karlslundsbadet och bada.


På eftermiddagen cyklade jag till stallet och Anton skjutsade Patricia till stallet. Vi löshoppade Seline med hjälp av Frida och det gick bra. Seline var väldigt pigg och positiv. Landade hela tiden i fel galopp och det var på det "onda" benet, så hon har nog inte så ont längre. skönt!


Johan kom upp en snabb runda, han körde hem och fixade mat så den var klar när vi kom hem, och det är ju helt okej faktiskt =)

Jag cyklade hem och Anton hämtade Patricia. Mormor och morfar kom upp till stallet tillsammans med familjen Ohlsson.


Moa och Johan körde till Borgen för Moa skulle jogga och Johan fota.

Patricia och Anton stack iväg med GT och var ute med honom hela kvällen.





Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 september 2010 12:45

Jag skjutsade Moa till Gunilla på morgonen innan jobb. Försöker dra ut på tiden på morgonen, mest för att inte jobba mina 8 timmar om dagen.

Har för mycket flex och vi har avstämning nästa vecka och då får jag bara ha mina + 25 timmar och just nu, trots att jag gick tidigt i onsdags, nästan 27 timmar. Det hade jag i onsdags också, tog bort 2½ timme den dagen, men efter 2 dagar så har jag lyckats få ihop till 27 timmar igen!!! Suck!

Nästa vecka så är det sista dagarna inför faktureringen och jag kommer troligtvis behöva jobba längre, så det känns inte så bra. Kanske jag kan gå tidigare på torsdag? Hoppas det!


Känns mest rörigt, får inget flyt i mina papper.... fattar inte vad det är som bromsar upp det. Var nere på verkstaden en stund innan middag och fick hjälp med lite problem, Rätt praktiskt att gå ner dit och prata med killarna direkt. Då ger det sig snabbare.


Moa och några av hennes tjejkompisar tog bussen in till stan. Först var Moa med Samanta och lyssnade när hon spelade fiol, sen gick det till Espresso house och fikade och sen vidare till Mezo och käkade lite där.


Patricia slutade tidigare och stack upp till stallet och red ut Seline som var väldigt pigg idag. Red på fälten nere vid dammen och sen backen till sura gubben och hem igen.


Jag cyklade upp på kvällen och skulle mocka, men Linn hade varit snäll och fixat det så det blev att sätta mat och snacka med småkusinerna som fixade i boxarna. Cornelia kom och var ledsen:

Cornelia - Jag ramlade i Selines box och fick kiss och bajs på mina händer

Jag - var det någon som knuffade omkull dig?

Cornelia - nä jag bara ramlade av mig själv...

det lät så gulligt när hon sa det.=)


Cyklade hem och hade medvind, vilket jag definitivt inte hade till stallet, cyklade fram och tillbaka på 54 minuter, kom upp i 37 km vissa sträckor när jag cyklade hemåt.


Johan var iväg och fotade och sen hämtade han Moa i stan.

Patricia och Anton stack till IKEA och käkade mat, men kom hem på kvällen och käkade till hemlagad pizza.


Johan stack ut och gick en runda på 8 km på kvällen, var ute 1½ timme. Det går inte så fort nu för han har fått en otäck blåsa under foten.

Jag blev hemma, för jag kände mig lite trött efter cykelturen och lite matt i musklerna efter träningen i torsdags.


Patricia och Anton stack iväg en stund på kvälle och dammsög volvon, det är till salu så de ville snygga till den.


Moa gick och la sig tidigt för hon ska upp tidigt imorgon och dela ut kvällsposten.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 september 2010 22:04

Skjutsade Moa till skolan på vägen till jobb.

Johan gick på jouren så nu har jag egen bil en vecka. =)


Möte på förmiddagen och på eftermiddagen gick jag ner en runda till verkstaden och satt och jobbade därifrån istället. Fick fixat lite saker med hjälp av killarna, så det är rätt bra att sitta där ibland känner jag.


Gick tillbaka till kontoret och bytte om till träningskläder. Jag och Linda gick ner och tränade i ca 1 timme eller lite drygt 1 timme.

Rätt mycket folk när man kommer vid 17 tiden, men det gick. Alla uppvärmningsmaskiner utom en roddmaskin var upptagna. Linda var schysst och gjorde annat så jag körde rodden i dryga 3 km, sen styrketränade jag och avslutade 10 minuter "gå"maskin.


Körde direkt till stallet genomsvett och härlig =). Fixade allt i stallet och hämtade sen in Seline som såg hängig ut idag. Tempade henne, men hon hade bara 37,5 så det är helt normalt (hästar har ungefär som vi människor).

Longerade en stund för att se hur hon rörde sig, helt okej, eller så okej det kan bli just nu. Rätt så sur i galoppen förvisso, men jag tror inte det är något större problem.

Tog in henne och hon åt direkt, både kraft och hö.

Hjälpte Björn liiiite på banan under tiden jag longerade, så det blev väl lite si så där.

Tog in hästarna och kvällsfordrade.


Moa satt hemma och tog det lugnt när jag kom hem, men hon hade läst igenom sitt NO häfte inför morgondagens prov.


Johan körde till ålabodarna och gick en stund där på kvällen.


Patricia och Anton körde till Maxi och köpte hårfärg till Patricia. Som jag senare på kvällen färgade hennes hår med.


Johan var inne på jobb och jobbade lite "privat".

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards