En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under februari 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 februari 2011 21:45

Slappade hela förmiddagen, är som vanligt väldigt seg på lördagar.

Moa bestämde med Julia som bor i Billeberga att hon skulle åka till henna. Johan skjutsade henne dit innan han själv körde till Klippan för att fota lite. Men det var både kallt och mer snö där än vad vi har, eftersom vi inte har någon snö alls =) Det snöade ju lite igår eftermiddag/kväll, men det la sig aldrig.


Jag började fixa lite i garderoben i hallen, sorterade ut kläder som ska kastas eller skickas vidare till andra behövande =s.


När Johan kom hem så tyckte han att vi skulle åka och kolla såna skor som jag har önskat mig ett tag nu, Reebok easytone. Kollade på intersport och de hade ett par som var som gjutna för mig för nästan halva priset =D. Gott!


Moa fick skjuts hem av Julias föräldrar. När vi kom hem så åkte jag och Moa till stallet medans Johan körde och handlade. Moa tränade på att linda Selines ben, och jag tvättade hennes svans IGEN!!! Sen skrittade Moa ut i ca 20 minuter, vi gick ner för backen och upp igen.


Patricia och Anton kom hem och lagade lax och potatis till middag/kvällsmat.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 februari 2011 21:45

Otroligt lugnt på jobbet, alla är iväg på möte eller lediga. Blir så tyst i korridoren.


Johan körde hem på eftermiddagen för att hämta Moa som skulle med till jobb idag också. Hon hade glömt bort det så Johan fick hämta henne hos Gon.


Jag gick ner och tränade, Linda var tvungen att jobba över för hon ska vara sjukskriven i 6 veckor nu. Hon ska operaras på måndag så nu måste jag träna själv i minst 6 veckor. Hoppas att hon snart kommer tillbaka!!!


Vi körde direkt till stallet när Johan var klar. Bara stallskötsel, vill bara hem och äta. Vi stannade på pizzerian i vallåkra på vägen hem.

Nu är det helg!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 februari 2011 21:45

Tjejerna avlämnade på vanliga stället på morgonen. Kallt ute!!!


Moa kom upp till mig efter att hon slutat skolan, ville vara med när Johan jobbade över. Hon gick ner till verkstaden strax innan 16.

Jag och Linda gick ner och tränade en timme efter jobb.


Jag gick in till verkstaden och hämtade upp Moa så vi kunde köra till stallet. Vi körde direkt till stallet så vi skulle kunna komma hem snabbare.

Johan fick skjuts av en arbetskamrat hem så vi slapp köra in till stan igen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 9 februari 2011 22:32

Moa hade sovmorgon idag igen... lyckost =)


Vi försökte komma iväg i tid, men körde inom Willys och posten på vägen till jobb, så vi var där som vanligt i alla fall.


Vet inte vad jag fick gjort idag, tog fram till efter fika innan det ena programmet hade serverkontakt, vilket gör att jag inte kan jobba med fakturorna heller eftersom de har en koppling till varandra.

Så det blev till att uppdatera telefonlistor och lite annat sådant smått och gott. Men efter fika så kunde jag börja jobba med det som var tanken idag.


Hem och fixade pannkakor som vi åt innan vi körde, och bakade en kladdkaka i micron som Moa skulle ha med sig till ridskolan. De käkade den på teorilektionen. De bjuder ju varandra när de ramlat av och nu var det Moas tur.

Moa fick för första gången rida en storhäst på ridskolan och det gick bra även om hon själv tyckte att Mistral var lite för stark. Men ridläraren tyckte hon klarade av det bra ändå.

Inga ramlade av idag och det var skönt för alla!! =D


Hem och packade lite tradera-saker, fast Johan gjorde mest.


Patricia och Anton fixade Seline. Patricia hade hoppat lite på banan.


Patricia tog bussen till bårslöv efter hon slutat skolan på dagen och Anton som var ledig, mötte upp henne där, sen gick de till gantofta.


Johan gick Rydebäck runt på kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 8 februari 2011 22:15

Försökte köra lite tidigare hemifrån, för Johan måste komma i bättre tid till jobb, har blivit alldeles för sent sista tiden. Så tjejerna blev avlämnade en kvart tidigare än vanligt.


När vi kom till stan så hade polisen spärrat av så vi inte kom in på vägen mot akuten. De stod och pekade upp mot en stor skylt så vi började tro att något hänt under natten.

För den här natten har vi inte sovit mycket... för som det har stormat!!!! Har låtit som att huset skulle släppa från marken.

Det visade sig senare på morgonen att brandkåren kom med stegbilen och fick skruva ner några plåtskyltar som satt på en hög ställning där det står vilka som bygger om på akuten på lasarettet.


Jaaa fakturor, fakturor... fattar inte att de aldrig tar slut!!! Kan förstås bero på att programmen är helsega om de alls fungerar och när de fungerar så hinner jag göra ungefär 2 st sen åker jag ut igen... jobbigt!!!!!


Moa kom upp till mig efter hon slutat skolan. Hon satt och pluggade med lite hjälp av T.


Jag och Linda gick ner och tränade vid fem-tiden. Linda var inte riktigt på hugget så hon gick tidigare, men jag körde nog dryga timmen. Körde 30 min trampmaskin och 30 min crosstrainern. Avslutade med ca 10 min vibrationsplatta.


Under tiden var Johan och Moa i stallet och hämtade släpet, hem och slängde in vår julgran, kom till jobb för att hämta min mobil. Vidare till väla för att lämna in den för rep för tredje gången. Men tyvärr bara samma fel för andra gången, så vi får se vad det säger.

Hämtade mig som var helt dyngsur av svett. Idag skulle man kunnat träna i bikin, för fy för vad varmt det var i lokalen...

Ner och hämtade ytterliggare en gran som trädgårdskillarna bara skulle köra till tippen. Kanon att lägga ut i hagarna till hästarna.

Till stallet, där jag gjorde maten, mockade och fyllde på vatten. Johan och Moa drog ut granarna.


Och klantig som man är så när jag skulle ta halm och slänga över till Selines box så lyckades jag klämma tummen mellan grepen och boxdörrens lås... har verkligen så fruktansvärt ont i hela tummen. Slog i så hårt att det började blöda från nagelbandet.... mmmm inte speciellt skönt!


Hem och bara tog det lugnt!!! Vi var trötta!


Patricia och Anton var hemma, men körde till Gantofta och sov där på natten.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 7 februari 2011 22:00

Moa hade sovmorgon som vanligt på måndagar, skönt för henne =)

Patricia släppte vi av som vanligt vid bussen.


Fick ett väldigt trevligt sms på morgonen om att Mia och Olof har fått sitt andra barn och det blev en liten dotter på 4 kg och 49 cm. Då har de lyckats att få 2 barn inom loppet av 11 månader, dock på 2 olika år som tur är. =)


Just nu är det som sagt väldigt mycket fakturor och arbetsorder så jag känner mig inte arbetslös om man säger så.


Moa följde med mig till stallet och red på kvällen.

De har varnat för storm så det är klass 2 varning i skåne.

Och när Moa började rida så hade det börja blåsa lite mer än när vi kom till stallet och så kom det regn som gjorde det lite värre. Men Moa red Seline bra trots att det regnade och blåste på dem.


Sen var det hem och värma upp sig igen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 februari 2011 23:09

Sov länge idag, vaknade vid halv nio, men var alldeles för trött för att gå upp då så det blev en vända till med stängda ögon =) Vaknade vid halv elva istället, bra ??? NÄ!! Man blir ju så grymt trött hela dagen sen.


Vid middag så skjutsade Johan mig till stallet. Och under tiden körde han till Biltema och köpte bromsar till bilen.

Jag och Monica hade tänkt rida ut, men Tensan hade dragit en baksko snett så vi fick ställa in uteritten. Och istället höll vi nog på ca 30 minuter med att försöka få av skon, för den satt väldigt dumt och hon trampade på tåkappan och det är inte bra.

När vi var klara med fotvården så klädde vi på hästanrna och red en stund på banan istället. Första gången på länge som jag red där =). Red i dressyrsadel och med pelhambett... fusk men så lätt det var och kul blev det med en gång. Hon lyssnade på mig hela tiden.  Behövde inte sitta och dra henne i munnen när vi galopperat.


Eftersom Linn och Björn skulle iväg med Mafiozo på kvällen och jag inte kunde sitta barnvakt så hjälpte jag dem i stallet istället, så de skulle spara tid där.


När jag var klar i stallet så började jag gå hem och Johan hämtade mig vid Mina. Så 20 minuters gångväg i alla fall.


Käkade och packade ljus som Johan skulle ta med till Billesholm, där han även skulle byta bromsar på bilen. Var i stort behov av det, har varnat hur länge som helst och nu hade han bestämt med L att få låna garaget så han kunde få gjort det.

Efter det körde han och tvättade bilen och snyggade till den inuti.


Patricia och Anton körde till Mjöhult och hälsade på under dagen.


Moa var hemma hela dagen och bara tog det lugnt. Hon är rätt så trött för tillfället, vet inte om det är vårtrötthet eller om det är småförkylningar som bråkar med henne. Sen är ju vädret märkligt, kallt och blåsigt, varmt och helt vindstilla, och ingen sol, bara grått grått och det blir man ju inte så pigg av.

Så länge man är igång så går det ju, men stannar man upp en stund så blir man hur trött som helst.


Moa rensade sin garderob och vi sorterade lite kläder som ska skickas iväg, lämnas vidare och säljas.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 februari 2011 23:00

Upp innan tuppen... Johan skulle jobba hela dagen så jag skjutsade in honom till jobbet och eftersom jag redan var uppe så passade jag på att träna. Hittade en ny träningsmaskin eller .... ja en vibrationsplatta och den skakade om jag kan lova =D

Körde först crosstrainer i 30 minuter och sen lite styrka på det. Sen tog jag vibrationsplattan i nästan 30 minuter med intervaller.


Jag körde hem och åt frukost med Moa.


Johan ringde vid 11 och sa att de redan var klara. Jag körde in och hämtade honom, vi körde inom Maxi för att handla till middagen.

När jag kom hem så hade Patricia färgat sitt hår med hjälp av Anton och Moa.


Vi körde till stallet och fixade en lerinpackad Seline. Lastade henne och körde till viarp. Patricia hoppade Seline, och det gick bra, även om Seline var lite seg. Är väl lite trött nu när det plötsligt är +8 grader ute. Det skiftar väldigt i temperaturer just nu.


Idag var det minsann Patricia som fick vänta på Anton då han och Johan var helt inne i tv;n

  


       

De mest roade =) =)    


När Patricia var klar så tog Moa över, vilket hon tycker är kanon, då är ju Seline uppvärmd och klar =)

         


Hem och lagade kyckling på purjolöksbädd, det blev väldigt gott och till efterrätt så blev det glass, maränger, hemmagjord chokladsås som Patricia och Anton fixade och även hallonsås gjorde de.  GOTT!!


Sen var det kväll och trött var jag eftersom jag varit uppe tidigt.


Moa blå/gul/gröna ben

  


Patricia och Anton körde till gantofta och sov där. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards