En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under februari 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 februari 2011 23:00

Då var det huvudvärk igen. Har haft det till och från den här veckan. Jobbigt!!!


Vi lämnade av tjejerna som vanligt, och körde inom Willys och när vi var där så ringde Patricia och sa att hennes buss inte kom. Vi hämtade upp henne utanför Naemi, så körde vi och lämnade av Johan innan vi körde till skolan.

Så idag blev det lite flex på morgonen =)


Hann med några fakturor dock inte så många, då det är så mycket annat som sagt som pockar på uppmärksamhet.

Nästa vecka ska jag låsa in mig och fixa till många!!!!


Skulle ha tränat, men Linda kunde inte och jag hade så ont i huvudet så jag hoppade över det.


Vi körde hem och bytte om, sen följde Moa med mig till stallet. När vi kom dit så höll Karin på att mocka till Seline, var ju schysst eftersom vi hade lite bråttom.

Hem och bytte om igen för vi tänkte köra till mormor och morfar på kvällen. Patricia och Anton var hemma hos oss, men körde och solade innan de skulle med oss. De hade bestämt sig för att köra själva.

Vi träffade dem på väla, för Johan ville inom Telia för att se om mobilen han vill ha hade kommit in på lager. Det hade den inte så vi får se om den kommer nästa vecka som de lovat.


Körde hem till mormor och morfar där vi blev bjudna på varma mackor och gosig hund =)


Patricia och Anton körde till maxi för att köpa hårfärg till Anton. Han ska färga om sitt hår igen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 februari 2011 22:10

Lämnade Moa på skolan och Johan på jobb. Patricia har estet och började kl 9 vid Tropicariet så hon tog bussen.


Hem och packade ihop mina saker som skulle med till ljusstöpningen.


Tog med kladdkaka, Linn hade mat med sig, vilket blev lasange idag, och Åsa tog med sallad och mamma hade med sig dricka. Dricka måste man för där är så varmt efter några timmar.


Jag stöpte 15 kg ljus, det mesta någonsin. Men jag hade tagit upp en del beställningar så det blev mer än vanligt. Fast det är ju inga problem att hinna med. Hade kunnat göra ännu mer för tid finns det.


En lite sjukling som somnade en stund till slut. Han var jätteduktig, inget pip och gnäll där inte.

  Linn som stöper ljus till Björn ;D   Full aktivitet =)         


Jag körde hem vid tretiden och hämtade upp Patricia. Vi åkte till stallet och sen vidare till viarp för Patricia vill rida lite ordentligt. Anton kom också och tittade.

Moa skulle träna på att spela i skolan , så hon ville inte följa med.


      


Johan jobbade över, så jag hämtade efter att vi var klara i stallet. Anton skjutade hem Patricia efteråt.


Moa tog bussen hem på eftermiddagen när de spelat klart.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 februari 2011 23:29

oj vad mycket annat jag får gjort än mina 101 fakturor, det kommer en sån otrolig mängd med mail just nu om klädbeställningar och personalfrågor, samtidigt som vi ska jobba med miljöredovisning. Ja vilken vecka jag är inne i nu.

Vi hade möte en kort stund på morgonen, hann ju inte i måndags. Alla är så uppe i massa saker nu så vi hinner inte med det där vanliga just nu.


Patricia och Anton fixade Seline, ingen ridning, för det regnade =). Ridbanan var lite ridbar, men det lockade inte när det regnade.


Jag följde med Moa och medans de hade teoris så satt jag och kollade på de som red lektionen innan henne. Gick in och hjälpte henne tränsa Fabian för han är tydligen lite busig när man ska göra det.

Även idag så började Moas och Elsas hästar knäppa sig ... Elsa ramlade av, men Moa lyckades hålla sig kvar.


När vi kom hem så gjorde Moa läxa med hjälp av Johan. Och jag bakade kladdkaka som ska med imorgon när vi ska stöpa ljus =)

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 februari 2011 23:30

Tjejerna har verkligen lyx på morgonen nu förtiden... de får skjuts till skola och buss.


Oj vad jag får mail, mail och en massa mail. Sen har de släppt på fakturorna så de ökar i antal varje minut som går... Nu är det så många fakturor så jag inte ens känner någon stress längre. För i detta fallet hjälper det inte att stressa, det är bara att de dem en och en och i det tempot som resten av mitt jobb tillåter. BRA VA???


Det är verkligen full fart just nu, roligt faktiskt!

Skulle ha suttit med en arbetskamrat idag och jobba med miljöredovisningen, men vi hade så mycket annat att göra så vi hann knappt fika tillsammans.


Jag och Linda gick ner och tränade 45 min tramp, rodd och cross. Var inte så mycket folk idag, men det var fruktansvärt dåligt med syre så vi orkade inte så mycket som vi tänkt tyvärr.


Johan kom och hämtade mig, sen körde vi till Gert där Johan skulle fixa med datainstallation. När jag skulle gå runt bilen så var det verkligen svinhalt på marken. Det regnade isbitar och började frysa på så det var väl väntat.


Linn ringde mig när jag var på väg hem och sa att hon varit på väg i diket 2 ggr så hon tyckte inte att jag skulle köra till stallet. Så hon var snäll och fixade Seline till mig.


Så jag var hemma hos Moa och tog det lugnt i soffan istället =). Fick jätteont i huvudet på kvällen.


Patricia var i gantofta.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 februari 2011 21:57

Ja då var det tomt på vår avdelning... vi är 3 st kvar på kontorsdelen och det är ju väldig konstig känsla, men tanke på att för 1 år sen var vi 6 st.


Fick inte gjort vad som var tänkt, skulle jobba med miljöredovisningen hela dagen, men inte en sekund ägnades åt det härliga jobbet ; ). Istället drösade det in mängder av mail ang en beställning av kläder som jag har gjort för över en vecka sedan och kläderna är inte komna än, men han som skulle ha dem har börjat och får gå i felmärka kläder så länge, inte bra!

Och så en faslig massa personalfrågor kom in under dagen. Så det har varit en dag i personalens tecken =)


Vi gick ner och tränade 45 min, bara kondis, 15 minuter trampmaskin, 15 rodd och 15 min cross, det är fakiskt skönt att köra crossen efter rodden, man rättar upp ryggen igen. Jag blir väldigt trött av att rodda.


Johan hämtade mig och jag lämnade av honom hos GA, för han har köpt Moas data och ville ha hjälp att installera den.

När jag skulle gå ur bilen för att flytta över så jag kunde köra hem så märkte jag att det var riktigt riktigt halt ute... väldigt läskigt! Linn ringde mig när jag var på väg hem därifrån och sa att hon varit på väg i diket 2 gånger på vägen till stallet och hon tyckte inte jag skulle köra till stallet ikväll. Eftersom hon redan var där så fixade hon även Seline, tack för det =)


Moa är väldigt glad för sin telefon.Samsung Galaxy, och satt och fixade med den hela kvällen.


Patricias klass satt och kollade när landslaget tränade på ridhuset någon timme på dagen. Det är verkligen ansträngande lektioner de har ;D


När Johan var klar hos GA så gick han hem sent på kvällen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards