En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 mars 2011 22:00

Jobbig stämning på jobbet just nu... mycket påhopp från arbetskamrater som inte är berättigat och det är inte så roligt. Bara väldigt onödigt!!

Gick ner på verkstaden på eftermiddagen och gick igenom fakturor med arbetsledare och några av killarna.


Jag och Moa stack upp till stallet och Moa skrittade ut Rosagården rundan och jag gick med. Det var rätt så skönt, även om det kom små små flingor.


Hem och Moa duschade och gick sen och la sig. Efter ca 10 minuter kallade hon på mig för hon mådde inte bra. Kallsvettades och mådde illa, så jag var helsäker på att det var maginfluensa på gång. Sprang och hämtade en hink i fall att. Sen ville hon prova att äta för att se om det var som hon var hungrig. Medans jag gjorde i ordning mackor så började hon skaka i hela kroppen. så när jag kom in så skakade hela Moa i sängen och hon kunde inte sluta hur mycket hon än slappnade av =*( Väldigt läskigt!


Jag kallade in Johan som fick sitta med henne och jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in med henne till akuten. Så det gjorde vi så klart. Vi blev uppskickade till barnakuten där vi fick sitta ca 1 timme innan läkaren kom och hämtade oss.

En otroligt bra läkare som verkligen satt sig in i Moas situation. Nu skakade hon när hon satt ner, men inte när hon stod upp!! Han kom fram till samma som vi, att hon har fått en stressreaktion!!! =(

Han berättade hur kroppen reagerar och det är ju precis så som hennes kropp har gjort....

Han bad henne göra lite tester för att se att hela nervssystemet var med och när hon blundade och lyfte armarna så slutade hon skaka.. hennes hjärna var tvungen att jobba med något annat och då slutade den att skaka...


Vi kom hem igen vid kvart över 1 och då somnade Moa snabbt inne hos mig. Johan fick sova i hennes säng =)


Patricia och Anton var hemma och blev lite stressade av att Moa mådde dåligt, de trodde också att hon skulle få maginfluensa och det är det ingen av oss som vill ha.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards