En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 oktober 2011 22:07

Upp lika tidigt idag som igår... var i Viarp kl 6.15 och var sen klara klockan 9. Var Ponnyallsvenskan i hoppning så vi mockade klart ponnydelen först så att de privata kunde ställa sina ponnisar där under dagen. Vi släppte ut hästarna så fort de ätit klart, sen mockade vi på för fullt.

     

När vi var klara så körde Patricia till Gantofta med vår bil och hon hoppade av där och jag tog över. Jag och Moa körde till affären och köpte bullar. Käkade frukost sen gick vi och la oss och sov. Moa sov 1 timme och jag i 2 timmar.


Lilla My kom och Moa skulle vara hundvakt på eftermiddagen. Föräldrarna skulle åka och hälsa på brorsan och hans familj och där är det lite allergisk reaktion på hundsaliv och My som slickar på allt gör ju inte saken lättare.


Moa gick ner till stranden med My. Och My hade busat på och till och med sprungit ut i vattnet och badat. Det gjorde hon inte i somras för det tyckte hon inte om då.


Vi fick för oss att köra till Bruces och gå med hundarna, alltså My och Chilla och då gav jag förslag på att ta med Seline så Moa kunde rida. 

Massa bilder på detta...

           Här hälsar My och Chilla på varandra för första gången.. My jätteintresserad, Chilla sådär. Chilla var mest intresserad av Seline =)



                                                     


När vi gick i Bruces så ringde mamma och pappa och bjöd oss på fika i Ödåkra på kvällen. Så vi körde dit, Seline fick stå i släpet under tiden. Hon är otroligt duktig.


Efter vi lämnat Seline i stallet så körde jag och Moa till Viarp för att leta efter en liten plast bit till kameran

som jag tappade på där på morgonen när jag fotade.


Johan körde in på jobb och fixade en data.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 oktober 2011 22:00

Upp klockan 5 för att fixa lite innan vi skulle köra till Viarp. Körde inom Gantofta och hämtade Patricia. Var i Viarp kl 6.

Linn kom och hjälpte oss. Vi släppte ut 4 hästar och sen flyttade vi runt hästarna i stallet så vi kunde mocka snabbt och effektivt.

Den här dagen gick det fortare än förra gången vi mockade, vi hann bli klara till kl 8.15, innan folket kom för att fixa sina hästar till lektion. Skönt att vara klara i tid.


Körde och lämnade Patricia hos Anton, hem och fixa lite dricka och några mackor till. Sen till stallet igen  och mockade i hagen, vi körde ut totalt 7 kärror och mer finns det kvar. Men då orkade vi inte mer.


Moa red Cozze och Patricia kom upp tillsammans med Anton och Chilla.


Patricia red ut en stund och Anton gick med Chilla.

Jag mockade ut både Cozze och Selines boxar för att slänga ut masken om de nu hade någon. Såg inte ut som att det hade nåt, men man vet ju aldrig. 

Sen gick jag upp på loftet och slängde ner halgm


Efter detta var jag väldigt trött, så det blev en seg eftermiddag och Moa gick och la sig vid 20.30 och jag vid 21.00 Patricia hade också rasat i säng vid 21 tiden.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 oktober 2011 21:45

Äntligen fredag och massor att göra eftersom jag inte varit på jobb nästan på hela veckan,  och så slutade jag redan klockan 14.


Gick tidigare eftersom jag skulle hämta Seline och köra och sko henne på HFKR klockan 15. När hon fått på sig sina nya skor så körde jag till stallet och mockade och fixade maten. Hoppade över ridningen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 oktober 2011 21:30

Möte i Malmö på förmiddagen. Tåget kom faktiskt nästan i tid idag också, på båda hållen till och med. Stannade kvar en liten stund och pratade med chefen. Tog ett litet senare tåg så jag var framme på klockan 14.30 Inom matlådan på lasarettet för att köpa lite mat, slängde i mig maten innan jag började jobba.

Kl 15.45 körde jag hem och hämtade Moa för att sen köra till Viarp. Lektion för C och idag blev det på Travolta. Det gick bra även om han är rätt så stor för Moa.

Sen körde vi till stallet, Moa red Seline och jag mockade under tiden. Vi avmaskade hästarna och det tycker inte Seline om.

Patricia körde till skolan, så klart =).

Nu kör hon överallt hela tiden... till bensinen tar slut i alla fall ;D

Johan på jouren igen, att det går så fort mellan gångerna.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 oktober 2011 21:30

Johan skjutsade in Patricia till körskolan, för hon skulle köra kl 7.20 Vilket inte är ovanligt.

Moa hade sovmorgon, gottegris =)

Jag blev hämtade av en arbetskamrat, och vi körde till Lund där vi skulle vara på utbildning hela dagen. Vi var på Scandic Star hotel.

På vägen till Lund så sa jag till min arbetskamrat att jag känner på mig att Patricia kör upp idag... hon har inte sagt nåt eller visat nån stress över det, men jag fick ändå en sån känsla.

När vi körde hem från utbildningen så ringde Johan och sa att det låg ett inbetalningskort på bordet som gällde en uppkörning den 19/10 kl 8.45 Bilen fanns inte kvar på parkeringen när Johan kom hem så, alltså har hon kört upp =)

Skickade sms till Patricia och jaaadå hon hade klarat kortet! När hon kört upp så tog hon bussen hem, hämtade bilen och körde till skolan!! =)

På kvällen så hade Moa och hennes profilgrupp spelning på Dunkers. Och som vanligt var de jätteduktiga! Moa spelade elpiano i 2 låtar.

 

    

W fixade Seline så jag slapp stressa till stallet efter spelningen som slutade kl 20.

Patricia och Anton körde till Perstorp på kvällen för att kolla en bil till Anton... Patricia körde så klart =)

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 oktober 2011 21:30

Möte hela förmiddagen och efter så gick jag upp och satt mig och renskrev min anteckningar direkt. Lika bra om man hinner göra det.

På eftermiddagen så satt jag med en av arbetsledarna och gick igenom en del jobb.

Senare på eftermiddagen så kom den en kille från ett företag som leasar ut kaffemaskiner. Det som var läskigt med detta var att han kände så väl igen mig och visste precis vilka rum jag suttit i och lite sånt... och jag kommer inte ihåg att jag ens träffat honom tidigare... mycket läskigt! 

Moa tog tåget till Billeberga, åkte med Björn och småkusinerna till Viarp.

Jag körde och hämtade henne när jag var klar i stallet. Hann inte med ridning idag heller. Känns som att jag aldrig hinner rida längre. Trist, men får bättre mig.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 17 oktober 2011 21:30

Jobb hela dagen, som vanligt vårt veckomöte som vi har varje måndag. Ska vara borta från jobbet några dagar, så då blir det mycket som ska hinnas med. Men det blev inte riktigt vad jag hade tänkt göra som blev gjort. 

På kvällen så var det avslutning på hundkursen för Moa och Lilla My. De hade agilityuppvisning och det gick bra. My tappade koncentrationen lite, mest för att vi var så många som hon kände som satt där och tittade =)

W fixade Seline så vi slapp köra dit efter att hundkursen var slut.


My och hennes kurskompis =)

           

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 oktober 2011 21:53

Jag och Moa körde till Viarp så vi var där klockan 8. Moa för att fixa Martin och jag för att jag skulle vara funktionär.

Moa fick fixa mem Martin tillsammans med de andra som skulle ha honom på tävlingen. Hon red fram för ridläraren och Patricia kom och hjälpte henne lite också.

Moa hoppade Martin 70 cm, fick 8 fel på grund av volter runt 2 hinder, kanonbra rundan!


*här skulle komma en film, men konverteringen blir aldrig färdig* får se om jag kan få in den senare istället.

Jag var huvuddomare, stod i domartornet mellan 9-13 ca. Moa satt med innan och efter hennes start.


Hem och käkade, tog det lugnt en kort stund innan vi körde till Gantofta och hämtade upp Patricia, till stallet och fixade Seline för att sen köra in till HFRK. Allsvenske-laget skulle träna för Thomas.

Gick bra på träningen, fick träna på att hålla högre tempo och lita på hästen mer.

       

Hem och Moa bytte om för att sen få skjuts till kyrkan. Dags för konfalektion.


Johan stack ut och fotade i Borgen på eftermiddagen.


Föräldrar kom hit och Johan hjälpte dem lite med husbilen.


Patricia och Anton lagade mat på kvällen och Moa bakade kladdkaka. Det var vi lätt värda efter den här dagen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards