En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 februari 2012 20:20

Vaknade klockan sex och insåg att det faktiskt var lördag, så det var bara till att vända sig om och sova några timmar till.

Gick upp vid halv nio då kroppen inte klarade av att ligga kvar i sängen.


Gjorde mig iordning och körde till jobbet och gick ner på gymmet. 

Körde 40 min crosstrainer, 10 min rodd, 10 min trampmaskin och 10 minuter på vibratorplattan. Och så lite styrka för armar och axlar och så mage och rygg.


Hem och påbörjade middagen för att Moa skulle hinna äta innan hon skulle till viarp. 

Hon hade fått skjuts hem av Gunillas mamma från billeberga. När Moa kom hem så gick hon och la sig och somnade direkt. Sov någon timme innan vi skulle äta och sen köra.

Moa hade fått ett extra pass teorilektion. Sen hjälpte hon Caroline lite med hästarna. 


Jag körde till stallet och mockade till Bellino och Seline, satt mat och slängde ner halm.

Hämtade Moa och vi körde till stallet och tog in hästarna som var totalt dyngsura.... Har regnat i stort sett hela dagen och all snö och is töar bort vilket innebär mängder med vatten överallt med is undertill... hmm inte så spännande!


Vi fixade till Seline och körde till Viarp och Moa red henne ca 1 timme. Tränade på lite galoppombyte över bom och litet sockerbitshinder. Gick skapligt bra, ser att Seline snabbt blir trött vid sån övning... Och andra sidan har hon inte gått så mycket i vinter och hon har ju stått sen förra lördagen. 

Det har inte gått att rida eftersom det snöat i veckan och det blev riktigt halt ute.

 

Hem och Johan fixade kvällsmaten och jag och Moa gjorde äppelpaj... gott!


Sen var det lördagskväll!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards