En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 november 2010 22:23

Moa åkte med på morgonen...

Körde inom Willys för att köpa mat till lunch, eftersom vi glömde den som vi hade tänkt ta med, hemma.


Mycket personal-jobb blev det idag...

Och nu är det även konstaterat att mina arkivmappar i outlooken är puts väck och kommer aldrig tillbaka....j-dra skit!!! Rent ut sagt! Så mycket som jag hade där.... hur kan man bara ha en back-up på 2 veckor???? Förr hade vi back-up på ett år, men nu så är det bara 2 veckor... så passa sig för att gå på semester eller blir sjuk, för det kan sluta hur illa som helst.


Efter lunch så körde jag till sjukgymnasten på VC i rydebäck. Konstigt men detta folket har tid att lyssna och frågar i massor om hur det känns och vad som gör ont och när det känns illa.

Efter det så klämde och drog han i knät och testade mina ledband och korsband och jag fick gå ner på huk, för att se var det gjorde ont. Ja en massa tester fick jag göra, så nu har vi bestämt att han ska ta fram ett träningsprogram som jag ska köra. Ska tillbaka på torsdag igen och få testa lite olika övningar på deras maskiner för att sen kunna köra på gymmet inne på jobb. Får lov att fortsätta köra på trampmaskinen och crosstrainern, men det får inte göra ondare än vanligt.

Troligtvis så är det bara brosk bakom knäskålen. Ingen atros, eller meniskskada och det är ju bra för då behöver de mest troligt inte gå in med titthål och gräva i knät.

Ska nog räcka med att jobba och stärka mina muskler runt knäskålen. Vi hoppas att jag kan självläka.


Tillbaka till jobb och det blev många telefonsamtal och mycket spring fram och tillbaka, scanna, kopiera, skicka vanlig post och ja väldigt mycket småtjafs.


Sen stack jag ner och tränade i max 40 minuter för idag var det väldigt trångt i lokalen. Alla uppvärmningsmaskiner var upptagna, så det blev lite handrodd och lite ben, vilket jag egentligen inte skulle göra enligt sjukgymnasten.... men men jag har ju inte börjat med hans program än ;D

Körde lite rodd på 20 minuter innan Johan och Moa kom och hämtade mig.

De hade kört och lämnat betforen i stallet, kört till långeberga och hämtat havren.


Hem och bytte om, fick med mig både Moa och Patricia till stallet. Patricia red i ca 20 minuter medans jag och Moa fixade stallet. Vi tog in all havre och Björn hjälpte mig lite också och det tackar vi för. Även om dessa säckarna är lättare att hantera så är det rätt skönt att slippa slita själv.


Åkte in och kollade Frida när hon tränade, Patricia blev hämtade av Anton och GT på ridhuset.

Hem och höll kväll under några filter.


Moa klagar på ont i halsen igen.... och så hade de haft tuff idrott med Gabbi idag och det var nog inte så bra eftersom hon kände av halsen redan igår. Hoppas nu bara att hon inte blir sämre.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards