En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 november 2010 22:30

Skjutsade Moa hem till Miche vid 8.30 tiden, körde sedan vidare till stallet för att snabbfixa där. Eftersom det fortfarande är snö och is i mängder på vägen så går det inte att rida. Ridbanan är knölig och isig, de ligger lite snö där, men det är knappt lönt att försöka rida runt i det.

Seline fick gå på ridbanan medans jag fixade inne i stallet. Är -7 grader kallt ute nu, så hästarna står inne längre för att hålla värmen i stallet och för att de själva inte ska behöva stå ute så många timmar.

Jag släppte ut alla hästar när jag var klar och slängde till dem hö så de hade lite att göra.


Körde och hämtade Moa hos Miche på vägen, hem och duscha och sen körde vi iväg till Ullared. Anton stannade hemma, är väl kanske inte det roligaste han vet att åka till ullared.


Vi kom dit vid halv ett och stack hem när de stängde klockan fem. Det var faktiskt inte mycket folk, vilket förvånade oss väldigt. Precis löning, nära jul och ja vad kan saknas?!?!? Bättre väder kanske? Fast vi tyckte förstås att de stora vägarna var helt okej, var kanske lite halare på de små, men då får man ju köra därefter.

Hittade faktiskt rätt så många julklappar och det är skönt, då slipper man jaga runt efter allt det här hemma.

Käkade på vårt vanliga ställe innan vi körde hem, så strax vid 18 körde vi hemåt. Kom hem vid 20-tiden, det tog lite längre tid än vanligt att köra för det snöade som bara den vissa sträckor, vilket gjorde att hastigheten gick ner mellan 40-60 km. Väl hemma var det bara att packa upp och gömma vissa saker =D.

Patricia blev hämtad av Anton och GT, sen körde de nog till Gantofta.


Johan fick upp på vinden och plocka ner ljusstakar och sen var det upp med dem, men julgardinen får vänta till nästa helg tror jag, för idag orkade jag inte. Och veckan som kommer är tuff och då vet jag att jag är störttrött på kvällarna.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards