En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 november 2010 22:15

Vi skjutsade Anton till praktiken på morgonen.

Hann väl i stort sett bara till jobb och öppna datorn innan jag skulle köra vidare till Malmö. Vi fick besked i fredags att chefen ville träffas oss för att diskutera framtiden för oss administratörer.

Det kändes som ett givande möte faktiskt, var väl lite osäker på vad det var han egentligen ville.

Sist vi träffade honom så var det så många olika bud, så vi var nog väldigt förvirrade hela gänget.


Tog mer än 1½ timme att köra, för det första så var det snöigt på vägen och för det andra så hade min hjärna helt ställt in sig på att när jag svängt av motorvägen och kört en bra bit, skulle svänga höger... så jag låg snyggt i höger filen och ser då helt plötsligt att jag inte ska ligga till höger utan till vänster. Jaha tjena... det är ju inte helt lätt att smita mellan när bilarna redan ligger och trycker varandra ända upp i... så jag fick snyggt köra vidare för att se var jag kunde göra en fuling för att komma tillbaka, men se det var inte så lätt som jag trodde. Och nu började då klockan rulla på mycket fortare än vad den gjort på hela vägen ner. Jag som tyckte jag var i så god tid hade plötsligt en helt annan känsla i kroppen.

Ni anar inte hur mycket rödljus det finns i Malmö och hur länge de är röda!!!! Slutade i alla fall med att jag fick köra ut mot motorvägen igen för att köra komma på det rätt den här gången, så nu blev det vänster och tjipp så var jag framme, dock 20 minuter sen. Men det var chefen också så det gjorde inget

=).

Efter mötet så skulle jag förstås hem och ja... det gick väl så där bra att komma rätt på det, men ur Malmö kom jag ialla fal.


Åter i helsingborg så gick jag upp på kontoret och där stod Linda och ville att vi skulle ner och träna, så det var bara till att byta om och skutta ner till gymmet.

Körde väl på i ca 1 timme, mest kondis och väldigt lite styrka.

Jag var väldigt trött efter dagen, så det var skönt att få tömma skallen lite.


Johan hämtade mig och vi körde och hämtade Moa på Ramlösa station. Hon hade varit hos en kompis i Bårslöv. Vidare hem för att sen köra vidare till stallet efter att jag bytt om till torra och varma kläder.

I stallet var det svalt, kan man väl säga... tyvärr så är vägarna runt om fulla av is och ridbanan är knölig så det finns ingenstans att rida just nu. Och lasta och köra iväg känns inte heller så säkert, så nu är det lite vila som gäller för Seline.


Patricia och Anton var i Bårslöv på kvällen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards