En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 juni 2010 23:00

Och den firar vi ju inte direkt, eller gör vi???

Vi gör det inte, vet inte vad man skulle hitta på då.


Jag och Moa körde upp till stallet där vi träffade Linn med familj. Vi skulle ha gemensam morgonfodring och utsläpp för att de ska lära sig.

När vi var klara med detta så följde Moa med dem hem. Hon ville vara med sin kusiner och skoja med dem.

De hade varit ute och hoppat studsmatta, varit i affären och handlat, varit ute och cyklat och ja så ätit massor hela tiden =)


Jag högtryckstvättade plattorna, staketet och förrådet under dagen. Det blev riktigt rent och fint. Fick rensat bort gräset som av någon löjlig anledning måste växa mellan plattorna. Innan jag körde igång högtrycken så klippte jag gräset och trimmade lite först.


Johan stack till affären och handlade lite gott att grilla, vilket blev revbensspjäll och hur gott är inte det då?! Han hittade även skydd till vår studsmatta så nu är den som ny igen =D

Han grillade och fixade det. Jag cyklade upp till affären för jag hade glömt säga att jag ville ha sallad till. Under tiden jag var iväg så hade Patricia och Anton x 2 kommit och börjat duka.

De hade varit ute med gummibåten i råå hamn en stund och skulle senare sticka ner till sydhamnen och köra lite där.


När vi käkat färdigt så stack jag upp till stallet igen för att hämta Moa. Först så jobbade Moa med Seline på ridbanan. Tränade på att longera och lite join up. Gick kanonbra. Seline var lite trött förvisso, men hon följde Moa som en liten hund.


Hem och Moa åt innan hon stack ner till stranden och träffade Miche och hennes familj. Jag hämtade henne sen hemma hos Miche på kvällen.


Jag fixade sista tvätten för helgen och Johan var ute och grejade fortfarande. Han är och kastar massor i soprummet, under när "soppolisen" kommer att säga till honom att han inte får kasta vissa saker där utan att det måste till tippen. Ibland får man kasta saker där och ibland inte. Mycket spännande sopförening vi tillhör.... eller???

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards