En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under mars 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 mars 2011 21:45

Moa hade sovmorgon så hon blev kvar hemma för att sen ta bussen. Tyckte att hon verkade lite hängig, men hon har ju lite svårt att somna på kvällarna så det kan ju bero på det.


Men vid halv nio så hade hon ringt till Johan och sagt att hon inte alls mådde bra.

Hon kunde inte ställa sig upp för då trodde hon att hon skulle svimma och det är ju inte bra. Så ont i huvudet, skakig i kroppen och yr!!! Jag ringde direkt till Vårdcentralen och sa att de måste kolla henne igen.


Johan tog ledigt och åkte hem till henne och var med henne hela dagen. Jag skulle sitta på möte hela förmiddagen och skriva minnesanteckningar. Johan går på jouren imorgon och tyckte det var bättre att han var hemma idag om jag behöver vara hemma imorgon med henne.

De kom in vid middagstid så vi åkte tillsammans till olympiagrillen och åt. Hon såg så väldigt trött ut.

Klockan ett så åkte de till Vårdcentralen och träffade ytterliggare en läkare... många inblandade nu.

De tog EKG på henne för att kolla så att allt är som det ska med hjärtat eftersom hon upplever att pulsen ökar när hon mår dåligt. Läkaren hittade inget som såg konstigt ut, men vill för säkerhets skull ändå att en barnläkare kollar henne. Så det blev en remiss till barnmottagningen, men tyvärr tar det nog 1-2 månader innan vi blir kallade. Skönt ändå att det är något på gång, framförallt för Moas skull. De tror ju på panikångest, men vill inte utesluta något och det känns bra.


De kom in och hämtade mig på eftermiddagen. Jag körde upp till stallet och red Seline på banan. Hon var verkligen toppentrevlig att rida idag =)

Synd att det blåste storm så hjälmen höll på att blåsa av huvudet =(.


Sen hem och jag och Moa gick och la oss tidigt och kollade på första säsongen på solsidan. 


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 mars 2011 22:15

Fick skjuts av Johan till tåget för idag var det dags för möte med administratörerna. Den här gången skulle vi vara på UMAS, så jag fick träffa Lennart igen och det var väldigt kul. När mötet var slut så gick vi och åt lunch tillsammans innan jag tog tåget hem igen.

Förvirrande på morgonen när jag kom till Triangeln, för det första visste jag inte vilken utgång jag skulle ta från tåget, ja det är ju 50/50... och så klart tog jag fel håll!! Kommer upp från underjorden och jaha då var det en ny 50/50 som gällde. UMAS har ju inget som utmärker sig direkt och jag har ju inte varit på området så mycket tidigare. Men den här gången chansade jag på rätt håll och hittade faktiskt nästan direkt när jag kom in på området. Umas ser ut som vilket stadsdel som helst, så det är inte helt lätt att veta var man är.

När jag skulle hem så följde Lennart mig så jag hittade rätt och vet nästa gång jag ska dit, vilken väg som är snabbast =)


Det var väldigt varmt och skönt idag så jag var lagom varm när jag kom upp på jobb. Jobbade någon timme och sen gick jag ner och tränade i ca 50 minuter. Johan kom in och ställde bilen och gick sen hem.


Moa och jag körde till stallet och hon red Cozze, men Seline fick vila.

Kom upp rätt så sen till stallet så vi orkade inte fixa båda hästarna.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 mars 2011 22:15

Den vanliga morgontaxin skötte sitt och sen till jobb. Fick undan fakturor och godkände arbetsorder på löpande band. Kändes riktigt bra när jag gick hem. En bra dag på jobb helt enkelt!


Gick ner och tränade ca 45 minuter efter jobb. Johan gick från jobb till Maxi och handlade.


Jag körde till stallet direkt efter att jag tränat. Moa och Rebecka hade fått skjuts av Rebeckas mamma till stallet innan på eftermiddagen. De hade fixat allt med hästarna och väntade bara på att få rida. Moa red Cozze och Rebecka red Seline. Moa red en stund på Seline också.


På vägen hem så hämtade vi Johan på Maxi. Var rätt så kallt på kvällen så han var nöjd med gåendet.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 mars 2011 22:39

Det var till att gå upp tidigt för idag var det hopptävling i Båstad.

Det var ett grått och dimmigt väder. Blev värre uppe på åsen. På tävlingsplatsen var det rått och kallt, men som tur var ingen vind på detta.


Första klassen rev de sista hindret i grunden, men det såg bra ut annars.

Sen var det rätt så lång väntan till nästa klass eftersom det var en klass mellan och sen en halvtimmes paus. Då satt vi i cafeterian och värmde upp oss =)

Andra klassen var 1.10 och det såg jättebra ut, men hon stannade på ett hinder, men vi är nöjda ändå för det såg bra ut ändå trots stoppet.


                  

Var tillbaka till stallet vid 15.40 och där var det väldigt fint väder. Vi fixade stallet och Moa red på cozze.

           


När vi var klara så körde vi hem och Patricia och Anton körde och hämtade hem en familjepizza. Vi hade bara ätit varsin macka på dagen så nu var vi väldigt hungriga.

Jag och Moa tog det väldigt lugnt resten av eftermiddagen och Patricia och Anton körde till gantofta.

Johan körde iväg och tvättade släpet, för det behövdes.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 mars 2011 21:57

Hade sovmorgon, vaknade första gången vid halv sju, men jag lyckades somna om och sen vaknade jag och Moa strax innan nio av att solen lyste in genom fönstret. Och då är det svårt att ligga kvar.

Upp och Johan körde och handlade frallor som vanligt! =)

Efter frukosten så var det lite småplock med tvätt och annat.  Patricia kom hem och vi gjorde i ordning oss för att köra till stallet. Patricia hade bestämt med Hanna att de skulle rida ut på söderåsen. Så jag hade lovat köra taxi dit.

Moa följde med för vi bestämde att under tiden de red ut så skulle vi fixa stallet och Moa skulle även skritta Cozze.


                 


Hem och käkade och sen var det inte mycket som hände den eftermiddagen. Förstår inte att man kan vara så trött en lördag!

Men det kan även vara skönt att ta det lugnt eftersom tempot är rätt så högt i veckorna.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 mars 2011 21:45

Gick ner till verkstaden innan middag för att fixa lite personalärende och arbetsorder.

Forsatte en stund efter middagen på verkstaden.

Som tur var så skickade Patricia ett sms och undrade hur dags jag var framme hos henne!!!!!!! Shit hade ju glömt att jag skulle köra henne till tandläkare. Så det blev väldigt bråttom.... snabbt upp till kontoret och hämta väska, ner till bilen och full fart, eller näää inte full fart för det var gubbar i hatt och lastbilar som inte klarade av att köra fortare än max 54!!! och det är ju så frusterande när man har bråttom!!


Men med en marginal på 2 minuter var vi framme hos tandläkare i Råå =) och det räcker ju eller hur ?!? =)

Skjutsade Patricia till Gantofta och sen tillbaka till jobb.

Moa kom in till jobb efter hon slutat skolan. Vi körde hem och sen skjutsade Johan oss till stallet.

Moa skulle för första gången skrittade på Cozze och jag tömkörde Seline.

Johan handlade till våra standard hemmalagade minipizzor... GOTT! Patricia och Anton kom och åt med oss på kvällen.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 17 mars 2011 21:45

Lämnade av tjejerna på morgonen.

På eftermiddagen så körde jag och Patricia till stallet för det var dags för hoppträning för Frida igen =)

Det gick riktigt bra, för Seline var helt toppad och det är verkligen jättekul.


Johan körde hem och hämtade Moa, de blev hämtade av mormor och morfar på jobbet. Följde med dem hem och fixade tv;n i husbilen. Sen fick de skjuts till Gantofta där jag hämtade upp dem efter jag lämnat Patricia hos Anton.


Patricia var rätt så förkyld, bara hoppas att hon blir bättre till helgen. Hon ska ju tävla och det hade varit bra om hon inte blir dålig till dess.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 mars 2011 22:00

Rätt så segt på jobb idag, kom inte riktigt loss med mina saker.

Hade lönesamtal med chefen och ja vad ska man säga om det??? Känns väl rätt så meningslöst egentligen. Jag som "arbetare" har ju inte mycket att komma med.

Facket säger sitt och så ska arbetsgivare säga sitt och ja vi som arbetare kan ju i stort sett bara gilla läget. TYVÄRR!

Att söka andra jobb är ju inte heller helt lätt, men det verkar som att min framtid lutar åt det hållet. Men vad kan man då hitta på? Vill ju helst jobba med djur, har ingen utbildning mer än att man har haft egna djur förstås.

Fast det kommer förhoppningsvis inte bli något inom ekonomi för det känns som jag har gjort vad jag ska och kan inom det.


På eftermiddagen följde Moa med sina tjejkompisar till stan. Hon åkte med mig hem och Johan han gick hem även idag. Att han orkar, tredje dagen i rad!


Patricia fixade med Seline, red på banan och sen fixade hon även cozze eftersom Moa skulle till viarp så hann hon inte med det.

Moa klarade inte av att rida så länge i viarp. Hon tyckte att det blåste för mycket och var väl rädd att hästarna skulle busa igen så efter ca 30 minuter hoppade hon av och mådde illa och skakig i hela kroppen. Det var en mamma till gruppen som hjälpte oss med hästen så vi kunde köra hem.


Hem och gjorde lite läxa med Moa och sen var det sängen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards