En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 december 2010 00:30

Nu närmar sig ledigheten med stormsteg.... äntligen! Ska bli så skönt!

Tömde allt vad det gäller fakturor och godkände alla arbetsorder... kändes jättebra fram till kl 14.15 då det började ramla in fakturor igen, men jag var bäst och blundande för det. Packade ihop, stängde telefon och data för att gå ner till killarna och julfika.

Jag var tvungna att gå vid 15-tiden för jag skulle hämta Seline i stallet för att köra till HFRK och få henne skodd.


När jag körde från stan så visade bilen att det var -13 grader ute och när jag kom till stallet så visade den -20 grader!!!!

Det var något av det häftigaste jag varit med om när jag körde till stallet. Det var som att köra in i ett julkort. Solen som lyser, snön som glittrar och all snö som ligger på träden... absolut helt underbart! Vilken kanonstart på min ledighet.


Kopplade släpet och lastade Seline och körde till ridhuset. När jag kom fram och skulle stänga lämmen så var den lite svår att stänga??? 

Det var väldigt skönt att komma in i stallet vid ridhuset för där är det varmt och skönt. Lite skillnad på "vanliga" stall.

Fick snösulor på Seline, så nu kan vi ut och busrida i snön, äntligen.

När jag lastat Seline så fick jag inte igen lämmen alls, det slog på ca 50 cm.!!! och vad gör man då då??? Mörkt, kallt, häst som inte vet om hon vill stå i släpet eller utanför och lämmen som absolut inte går att stänga.

Tur att jag hade en hammare med mig, fick lägga mig på alla fyra och banka på golvet och lämmen för att få is att släppa, vet bara inte om det var från golvet eller på lämmen som problemet satt. Provstängde säkert 10 ggr innan jag äntligen fick igen den. Och då hade Seline gått in i släpet 3 ggr för hon tyckte jag tog för lång tid på mig!

Det var en skön känsla att åka hem kan jag säga. var på väg att lägga ner och be någon komma in och hämta hästen. Men vi hade nog frusit ihjäl, medans vi väntat tror jag.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards