En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 17 maj 2010 21:53

Var liiite trött i morse!!


Lindade av lindan från Pysens tass, såg bättre ut, men hade vätskat sig. Men tänkte att det nog är bättre att han får vara utan under dagen så det torkar.


Johan körde hem på dagen och kollade och då var det varigt och kladdigt. Han fick tvättat av det lite.


Började på jobb med att få ett helknäppt mail som förstörde mer eller mindre hela dagen. Ibland undrar jag hur lite folk har att göra när man kan ha lägga sin tid på mail till högre chefer istället för att lyfta ändan och gå 20 m till någon som kan hjälpa dem direkt. Man kan egentligen bara skratta åt det, men idag kändes det som att måttet var nära att rinna över... suck så trött jag blev.


I alla fall så fortsatte det hela med att min dator krånglade, fick slänga ut mig 3 ggr innan jag kom in i mina program och väl inne i ett av dem så skickade det ut mig i 190 och sen var det helt kört. Det programmet som jag jobbar i ca 80% av min dagliga tid... känns så där!!!!

Ringt it-support som yrar en massa och sen gör en felanmälan... oj hoppsan det är visst fler som har samma bekymmer... ja men då ska vi nog fixa till det. Vilket inte hände på hela dagen. Visst de kanske jobbar i det, men de löste inte problemet.

Och mina högsta prioritetsjobb var bara i det programmet idag. 2 st chefer behöver ha ut 3 jobb som jag då inte kunde leverera.... skit!!!


Jobbade länge för jag trodde att jag skulle få undan, men icke... vet inte om det är klister i mina papper och även så i min DATA!!!!

Så den här dagen var ju verkligen kanon-rolig..... NOOOOOTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!


Fick reda på att Anton i alla fall klarade sin uppkörning - GRATTIS! Det var ju skönt, nu är det bara teorin kvar.


Och så min kära lilla lillasyster klarade sin utbildning och tog examen... eller heter det så? Så nu är hon utbildad sommelier. GRAAAATTISSSS SIS!!!


Patricia och Anton fixade i stallet. Det var redan mockat och klart så det var bara ridning för Patricia. Red en stund på banan mest för att hålla igång musklerna efter gårdagens tävling.


Moa hade spelning med musikprofilen på Magnus stenbockskolan och Synkopen och sen på sin egen skola - Högastenskolan. Det hade gått bra, framförallt i på första skolan. De var lite nervösa, men det hade gått bra ändå.


Moa följde med Miche till viarp och kollade när hon red igen en lektion. Sen gick hon hem vid 21-tiden.


Jag och Johan gick ut en runda för det blev så väldigt fint väder på kvällen, soligt och kanske 10-11 grader. Gick ner till stranden, bort mot Sundsgården och cykelvägen hem igen. Så mötte vi Moa på vägen hem.


Johan stack iväg på kvällen och tvättade bilen för nu var den skitig igen.

En rolig kommentar som Cornelia sa i torsdags när vi var och lämnade Moa hos dem och vi dagen innan hade kört till viarp när det ösregnat och det är grusväg, alltså bilen var så skitig så jag tror aldrig jag sett den så skitig innan, då säger Cornelia - Har ni slutat tvätta eran bil????

Så Johan körde ju och tvättade bilen på kvällen, men den var fortfarande lite skitig och kanske lite småmissar =)


Patricia och Anton stack till Gantofta och träffade GT på pizzerian på kvällen.



Fick lindat om Pysens tass igen, hade svullnat och han vill inte gå på den. Får avvakta till imorgon och se om vi måste åka till veterinär med honom.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards