En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 maj 2010 23:00

Då var det dags för nästa avtackning... sista för i år tror jag eller som jag vet om i alla fall just nu.

Jobbade på som vanligt och känner att jag nog börjar få lite pejl på läget nu. På eftermiddagen hade vi avtackning uppe i gästmatsalen, där han fick blommor och present från oss och lite tacktal förstås. Var lite mer folk på den här avtackningen, men har man varit ordförande i SKTF i många år så har man fått många bekanta.


Johan hade frifredag så han som vanligt körde svarttaxi ; )

Lämnade Moa på skolan och sen körde han Patricia och Anton till Bårslöv. Idag skulle de åka med Antons mammas nya familj till Lalandia. Så det blev en ledig dag från skolan. De kommer hem igen på söndag.


Johan kom in och firade av pensionären och "jobbade" lite eftersom de hade haft inbrott på verkstaden på natten, så han fick hjälpa till att kolla lite vad som försvunnit.


Vi körde hem så att jag kunde byta om för på kvällen var vi utbjudna till Pålsjö krog för att fira av pensionären.

Där åt vi massor, först blev det en pålsjölåda (skagen på mörkt bröd) till förätt och sen potatismos och oxfile till huvudrätt och avslutades med en supergod chokladkaka/tårta med grädde. Blev sååå mätt, men det va rhur gott som helst.

När vi var klara där så fick jag skjuts hem av chefen. Det var 3 st av 10 som orkade fortsätta.


Hoppade av utanför macken i rydebäck och gick hem, då var vädret helt okej, med tanke på hur skumt det varit hela dagen, sol, molningt, lite regn, sol och sen världens åskväder. Men när jag gick hem så var det nästan helt vindstilla och skapligt varmt.


Johan och Moa hjälpte Linn och Björn att hämta massor med saker i Laröd för att köra det till stallet. Får inte plats med allt imorgon.

Och när de kom till Laröd så var det drivor av hagel, för det hade kommit en rejäl skur med hagel mot Höganäs.


Mia fixade Seline eftersom vi andra var borta, tack för det!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards