En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under april 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 april 2011 21:30

Johan skjutsade Patricia och Anton till Göteborg där de skulle bli hämtade av Kim och Josse. Sen skulle de vidare till bilmässa på Elmia i Jönköping. Där ska de bo på hotell i 2 nätter innan Kim kör dem hem igen.


Jag och Moa sov lite längre och gick väl upp vid 10 för att äta frukost och köra upp till stallet en snabb runda. Skulle bara fota ett träns som jag ville att Johan skulle köpa när han körde inom Ullared. Han skulle köra inom Ullared för att lämna tillbaka några plagg som inte passade när vi kom hem sist vi var där.


Jag och Moa körde till Viarp och var funktionärer mellan 11.30 och 14.00 ca. Käkade lite där innan vi åkte till stallet och fixade lite snabbt. Red inte idag, för vi var så trötta efter att vi varit funktionärer i ett väldigt varmt ridhus.


Det var ju verkligen ett toppenväder idag så vi satt oss på uteplatsen vid 15.30 tiden och åt lite mat. Sen satt vi bara och slöade och läste, vid 19.30 kände vi att det var dags att gå in.

Vi fick för oss att vi skulle gå en runda, så på med lite mer kläder och skor, sen gick vi golfrundan, men vi tog inte in på Rydebäck utan gick asfaltsvägen ner till golfbanans parkering och sen stranden hem via Rosa kiosken. Vi var ute i 1 timme och när vi kom hem så hämtade vi bara bilnycklar och körde sen till Billesholm och hämtade Johan. Han körde dit och lämnade bilen han fått låna under dagen.


Sen var det hem och i säng!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 april 2011 22:36

Kom till jobb liite tidigare för att kunna gå mycket tidigare!!!

Johan gick av bakjouren! Så nu är han ledig från jouren en veckan, sen går han på sin egna jour.


Moa kom in vid middagstid och vi gick och käkade pizza på olympia pizzeria. Sen gick vi upp till kontoret och Moa hjälpte mig lite med kopiering av småkort

Gick ner till verkstaden och lämnade papper och hämtade Johan.


Vi körde hem och bytte om snabbt och sen skjutsade Johan oss till stallet. Själv så kopplade han släpet och körde och hämtade Patricia och Anton i mjöhult. När de skulle köra dit med moppen så fick de punktering, så de ställde moppen hos en familj i Allerum och så hämtade Stina dem där innan på eftermiddagen.


Jag red Seline först en stund och sen red Moa ett tag.


      Grattis Åsa på din födelsedag!


 Johan hämtade oss och vi körde hem och käkade lite. Satt och slappa en stund i soffan innan vi körde till Billesholm för att hämta/låna deras bil.

Imorgon ska Johan skjutsa Patricia och Anton till Göteborg och köra inom Ullared och lämna tillbaka sånt som inte passade när vi kom hem.

Jag och Moa ska vara funktionärer i viarp några timmar imorgon så vi behöver 2 bilar. 


Johan hämtade ungdomarna i gantofta på kvällen.

Sen gick han ut och gick en runda till Rååhamn på kvällen. Vi andra satt och slöa!



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 april 2011 22:00

Fakturor, fakturor och ännu flera fakturor!! Det är det ända jag håller på med nu känns det som!


Patricia ringde mig vid 11.20 och sa att Antons moppe gått sönder, så de stod i Råå och kom inte längre.

Patricia skulle på anställningsintervju någon gång mellan 11.30 - 12.00, så hon ville ha snabb skjuts till stan. Jag fick köra iväg och hämta dem och sen lämna dem i stan.

De tog bussen hem när de var klara!


Moa var med Miche nästan hela dagen. Jag hämtade henne där när jag körde hem.

Hem och byte om, sen till stallet en snabbrunda och fixade box och mat.

vidare till Viarp och där skulle de rida ut hela lektionen! Moa fick Devil som hon önskat och hon såg verkligen lycklig ut när de kom tillbaka. Och vem höll täten??? Moa kanske =D


 

      

 Medans vi väntade så kom det säkert 10 plan som landade och lyfte!!!! kolla in pekfingret som visar var de ska landa =)    


När vi kom hem så fixade Johan med Patricias moppe, så nu fungerar den =)

Jag och Moa gick golfrundan! Så vi var ute i ca 30 minuter!


Patricia och Anton körde moppen till gantofta!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 april 2011 21:47

Varför är jag så trött på tisdagar??? Har varit likadant i några veckor nu!


Ett snabbt möte på förmiddagen, och sen bara fakturor för resten av dagen. Ja okej en hel del klädespyssel också. Fick mer kläder idag så jag var tvungen att röja lite på klädhyllorna, men nu är det fint och lätt att hitta =)


Johan var på utbildning/kurs hela dagen gällande de nya nyckelskåpen som ska finnas på lasarettet.


Moa åkte till väla tillsammans med Gon på eftermiddagen, de tog buss både dit och hem.

Patricia och Anton fixade Seline, Patricia hade även provat att knoppa henne nu inför hästskötarexamen =)

Seline vilar idag också eftersom hon är nyvaccinerad.


Patricia och Anton hade städat och målat i garaget i gantofta, sen hämtade de Antons nya bil.... fiesta!


Jag och Moa körde till stallet eftersom Moa hade Cozze idag också. Jag mockade och Moa red. Idag galopperade hon för första gången på honom och det gick jättebra!


Hem och grillade lite hamburgare, så gott!


Idag har vädret varit kanonfint.... vi hade 18 grader och varmt, igår var det 16 grader, men kyligare i luften.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 april 2011 21:00

Usch så jobbigt att gå upp när man vet att det är påsklov och Moa får sova vidare=).


Moa kom in till mig vid 10.15 för hon ville med när jag skulle vaccinera Seline på djursjukhuset idag kl 11.40


Vi körde till stallet och hämtade Seline, sen vidare till djursjukhuset och fick Seline vaccinerad. Den här gången blev det botulismen, hästinfluensan och stelkrampen. Ny rön säger att man ska ge stelkramp varannat år och inte vart tredje år som innan.


Tillbaka till stallet och lämnade Seline, körde hem Moa som skulle träffa Gon på eftermiddagen.

Patricia och Anton körde hem och grillade så de kunde äta alla fyra.


När jag kom hem så körde vi upp till stallet och Moa red Cozze och jag mockade och fixa stallgörat under tiden.

Moa skrittade ut en runda med cozze på slutet!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 17 april 2011 20:30

Vaknade vid 9 idag också, så skönt att få vakna i lugn och ro... det känns som att det var väldigt länge sen!


Jag och Moa käkade frukost och när Johan kom upp så körde vi till stallet. Han skulle köra och köpa en grill och Moa skulle vara med Rebecka, men Rebecka mådde inte så bra. Johan körde hem och hämtade Moa.


När jag var klar i stallet så kom de och hämtade mig.

Johan och Anton monterade ihop grillen,

 

 Moa och jag krattade och rensade rabatterna på baksidan, Patricia pluggade inför hästskötarexamen.

Sen grillade Patricia när hon pluggat klart.

           


Moa tog ut Cookie för att hoppträna henne, men Patricia tog över =) en stund för att testa.

  Lite busig, lyfter av "bommarna" och smiter mellan =)        

Mysstund!

  Usch för koppel =)       

     När vi ätit så stack Johan iväg och fotade.

Patricia och Anton körde till affären och köpte glass och maränger och lite frukt.... gott!

Moa var sugen på att gå ner till stranden, så när Patricia och Anton kom hem igen så gick vi ner till stranden.

      Nöjda....hmmm   JAAA!   Och så fanns det ju roliga saker att kasta i vattnet... och det är ju ett måste! =) 

     

Se vad vi ser..... den rosa kiosken har fått tillbaka sin färg igen.. Hur kan det heta Rosa kiosken om den är blåmålad liksom!??  

 Hem och frossade i oss glass!!! Gott!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 april 2011 20:15

Vaknade vid 9-tiden, skönt att vakna utan klockan. Fint väder när vi gick upp, men det blev sämre under dagen, regnade ett tag också, inte mycket, men dock regnade det!

Gick och småplockade hela dagen och la även ut annonser på Tradera. Det tog flera timmar!!! Skulle ju "bara" lägga ut lite snabbt!

Johan skjutsade oss till stallet och körde själv och hämtade säckarna med hästmat.

Rebecka följde med och provade att rida en stund på Cozze. Moa travade skapligt snabbt och kunde sitta ner!!! Imponerande!

     Hem och käkade lite, sen var det slapp resten av kvällen.

Anton har sålt sin bil, så nu kör de moppe igen =)

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 april 2011 21:10

Så himla trötta och inte tycker vi att Beroccan har hjälpt heller, eller som Moa sa, att hade vi inte tagit det så hade vi kanske sovit dygnet runt =)


Lämnade tjejerna på vägen till jobb.

Patricia hade nationella i svenska, vilket skulle ta 5 timmar, men tog bara halva tiden!

Moa åkte med Emmi till stan och gick rundor ett tag. Sen kom hon till mig och jag bara kände att jag inte orkade jobba längre så jag stämplade ut strax efter halv fyra.

Vi åkte hem och käkade lite och sen körde vi till stallet. Moa hade Cozze och jag Seline. Vi red en stund på banan och vi tränar och tränar på att backa 2 steg och sen gå fram utan att ramla på mulen.


Johan gick på "bakjouren" till en av de nyanställda som skulle ha sin första jour hos oss.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards