En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under april 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 april 2011 23:30

Sista dagen med all personalregistrering.

Facket kom på förmiddagen och jag gick runt och visade dem verkstäderna och presenterade dem för killarna.


Eftermiddagen ägnade jag åt att göra färdigt fakturorna för det är ju sista dagen imorgon, skönt att få undan så mycket som möjligt redan idag!


Moa kom upp till mig efter hon slutat skolan.

Jag och Moa tog stallet, men det blev vilodag för Seline, ingen av oss orkade.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 april 2011 21:56

Moa hade sovmorgon så det var bara Patricia som åkte med på morgonen.


Det var väldigt segt på jobb. Kom inte loss med något kändes det som. Klart jag gjorde en massa, men det var liksom inget flyt!


Johan åkte till Malmö på eftermiddag på ett möte tillsammans med sin chef.

Moa följde med kompisar till väla så jag lovade henne att fixa Cozze som hon hade hand om idag egentligen.

Jag red Seline och fixade även cozze.

Patricia var hos Anton och pluggade.


Johan skjutsade mig till stallet och hämtade Moa på väla under tiden. Han skjutsade hem henne och jag började gå. Hann att gå ner till Vallåkra, ca 2 km innan Johan kom och hämtade mig.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 april 2011 21:45

Upp tidigt, för idag var det tävling i viarp för Patricia och seline.

Moa och Johan följde med direkt på morgonen. Patricia och Anton kom upp till stallet ungefär när vi kom.


Fixade Seline och sen körde vi till Viarp och kollade de som tävlade. Det gick rätt så långsamt så vi kom verkligen i god tid =)


Seline var pigg och glad i första klassen som var 1 m och där petade hon ner ett hinder i omhoppningen, i 1.10 så var hon seg och var inte alls på hugget, där fick de tyvärr 20 fel pga stopp och rivning av hinder samt tidsfel.


           

När vi kom hem så var jag och Moa sega, käkade lite och sen körde de andra ner till Malmö på Media markt för att kolla tv till Anton.

När de kom hem så stack Johan ut och fotade en stund.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 april 2011 16:45

Upp tidigt för idag hade vi tänkt köra till Ullared. Hämtade Patricia i Gantofta. Anton följde inte med för han skulle gå funktionärsutbildning på skolan.


Vi var i ullared i 7½ timme. Johan gick ut med 2 vagnar innan vi var klara! Handla nästan bara bra saker. Faktiskt hittade vi ett träns till Seline som vi letat länge efter och även en täcke. Moa hade svårt att hitta kläder, hon är i en jobbig storlek nu, allt mellan 146 - S. De har inga roliga kläder på barnavdelningen så det blir på damavdelningen och där fanns nästan bara stora storlekar. Vilket i sig var konstigt för jag brukar ju aldrig hitta något där!


Linn fixade Seline eftersom vi kom hem så sent.. tack!

Hon hade även ridit ut Seline tillsammans med Hanna och Maffe. Hon hade varit pigg och glad!


När vi kom hem så stack Johan ut och fotade, vi andra rasade ihop, var helt slut! Anton kom och hämtade Patricia och de stack iväg.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 april 2011 22:00

Väldigt stressigt på jobb nu, allt ska vara klart NU!!! Hade förmiddagen på mig att fixa det sista innan jag skulle köra debiteringen.

Vi har fått på oss att vi ska köra debiteringarna själva ute på distrikten igen, okej ingen stor grej, men ytterliggare en arbetsuppgift som de en gång har plockat från oss.

Blev lite konflikter på jobb pga stress och missförstånd... inte speciellt kul att sluta veckan så!


På kvällen körde jag till stallet och red ut tillsammans med Karin. Red Bälteberga rundan. Seline var väldigt stark när vi galopperade på grusvägen och även på slutet av gröningen.


Patricia och Anton fixade kvällsmaten , det blev fläskfile och pommes och Antons goda sås =)



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards