En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 december 2011 22:00

Har kommit in i en trött period, vill bara sova på morgonen, är jättesvårt att komma upp!! Men det är väl detta mörker, mörker och åter mörker och så regn och blåst som vi har hela tiden. Var är SOLEN och SNÖN och MINUSGRADERNA!!!!

Är det vinter så var det då!!


Oj vad tiden går fort på jobb just nu... högarna bara växer, ser inte att något överhuvudtaget försvinner från dem =(... men proppen släpper förhoppningsvis innan jul för då tänker jag vara ledig och INTE tänka på jobbet!

Har varit en sån där dag då man inte får gjort det som var tänkt, men så klart en faslig massa andra saker som också ska göras, men inte just nu (tycker jag som vill prioritera lite annorlunda än vad andra tycker).. 


Patricia och Anton var snälla och fixade Seline, så jag kunde följa med Linn och hjälpa henne att lasta Maffe och sen följa med till Bråvestad där han skulle skos.

Han ville inte åka hemifrån och det var ju spännande eftersom det regnade och då är man minst sugen på att stå och diskutera om man ska åka i släp eller inte... men vi VANN!


Precis när vi skulle hoppa in i bilen så ringde min mobil och det var mamma!!! Men när jag svarade var hon inte där så efter några försök lyckades jag ringa henne. Så jag och Linn satt med högtalartelefon och pratade med henne ända fram till Bråvestad. Kul att höra att de har det varmt och skönt! Lite avis blir vi, men inte mycket ;D


Tillbaka till stallet och hjälpa Linn lasta av och sen full fart hem och förhörde Moa på läxorna. Spanska prov imorgon. 


Sen fick ungdomarna för sig att de skulle baka lussekatter så de satt igång. 

 

Under jäsningen så gick Patricia och Anton in och kollade film på hennes rum, när jäsningen var klar så kom bara Anton ut för Patricia mådde inte bra... lite illamående och ont i magen!! Nej nej nej... vi vill inte ha nåt sånt!


När lussebullarna var klara och jag pratade med Patricia så hade hon sovit lite och mådde bättre, skönt!


Det blev en rätt så sen kväll, för mycket jäsningen är det innan bullarna blir klara, men det blev jättegoda!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards