En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 december 2011 10:00

Upp vid 5 tiden för att väcka tjejerna och sen köra till viarp. Fodrade och släppte ut alla hästar.

Patricia började mocka medans hästarna åt, jag och mocka gick och plockade med lite annat under tiden.


Ut med hästarna och sen mockade vi i lugn och ro. Det är nog första helgen som vi inte har haft någon tid att passa. Vi kändes oss lite hängiga allihopa, jag och Patricia känner av halsen och Moa är förkyld.

Men vid 9,30 tiden var vi klara och då körde vi direkt till stallet för att ha det klart. Vi kände att vi kanske inte skulle orka åka dit på eftermiddagen. När vi kom upp så hade Linn varit snäll och mockat till Seline så vi satt bara maten och körde sen hem och åt frukost.

Jag gick och la mig och vilade en stund, kände mig lite hängig! Moa hade somnat en stund i soffan, men Patricia höll sig vaken.


Vid ett var vi i Ekeby och träffade Patrik och Linn med familjer. Vi åt julbrunchen som de serverade på Ekeby möbelaffär. Jag hade hört från en gammal klasskamrat som varit där förra veckan, att det var gott och prisvärt. Så jag föreslog det för syskonen. 

Mina barn ville gärna äta julmat nu inför julen så vi hade tänkt köra dit i vilket fall, men ännu roligare att syskonen också ville med. Tyvärr så kunde inte Ida eftersom hon har en liten hund som behöver passning =).

     

Vi tyckte det var gott och värt pengarna, kostade 125 kr per person och då fick man 2 sorters sill, kokt och gravad lax, ägg, brunkål, potatis, köttbullar, prinskorv och janssons. Sen var det gröt, mandelmussla, godis och frukt. Sä'kert glömt något, men gott var det i alla fall. Tjejerna var mätta och goa när vi körde hem.


Johan och Moa skulle sticka iväg och köpa gran när vi kom hem. När vi är på väg in så ser Patricia att det står en bil med släp i allén full med granar så Johan och Moa gick och letade upp mannen som körde bilen och frågade om man fick köpa en gran och ja det fick man.

200:- kostade granen och nästan helt framkörd till dörren =)


Vi orkade inte köra till stallet på eftermiddagen/kvällen. Vi kändes oss lite hängiga så det blev soffläge.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards