En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 juli 2011 00:00

Vaknar och upptäcker att äntligen är solen framme idag igen   .

Går upp innan någon av de andra vaknat och går ut på uteplatsen för att känna hur varmt det var.

När jag kollar på poolen så ser jag att nästan allt vatten runnit ur och tänker att - skit också, nån slang som släppt!!

Men så ser jag någon "skugga" rätt så långt ner på kanten av poolen, går fram och kollar och ser att poolen är sönderskuren, ungefär en dm från botten.... Blir så jädra förbannad... varför får man inte ha sina saker i fred. Försökte övertala mig själv att det måste vara en söm som spruckit, men nä, tyvärr så var det inte det.

Jag kom på att vi har släpet utanför huset, gick över dit och kollade så inte däcken också var sönderskurna, det var de inte, kollade även bilarna på parkeringen så de inte fått känna av det... men nä inte de heller, så himla skönt!

När jag är på väg in kom jag och tänka på att jag måste nog kolla även studsmattan så inte den också fått känna av det och jorå det hade den, ett snitt på ca 2 dm, vilket innebär att man inte kan använda dem mer heller.

Verkligen en jätteroligt morgon att vakna till.


Väckte Johan som ringde och polisanmälde. Moa och jag gick en runda och kollade om det var fler som drabbats och vad vi kunde se så var det ett hus till som fått sin studsmatta sönderskuren.


Sen cyklade vi upp mot affären och såg - tror vi - ytterliggare en studsmatta som fått sin reva. Vi kollade en studsmatta som tillhör en klasskompis till Moa, den står på en gröning, men den hade klarat sig...


Fick reda på lite senare på dagen att en annan kompis kusins studsmatta också var sönderskuren... varför roar man sig med sådant??? Avundsjuka eller man är bara mindre begåvad???????


Nu har det hänt lite för mycket hos oss tycker jag, känner mig inte speciellt trygg i denna by. Vad händer nästa gång.

Vad som hänt hos oss är, 2 bilinbrott, 2 slangningar, 2 däck som blev avplockade på bilen, en försök till villainbrott och så detta idag... känns inte okej!

Vi tjejer gick ner en stund på stranden och solade, bada var det inte på tal om för vattnet var verkligen iskallt! När vi nästan precis kommit dit ringde Linn och berättade att Maffe inte mådde bra. Hon kollade lite temp och puls och så, sen ringde hon veterinären.

Efter en timme på stranden så gick vi hem och fixade till oss för att köra till stallet och kolla hur det gick med Maffe.

Jag, Moa och Linn gick och fixade lite på ridbanan under tiden vi väntade på veterinären.

Johan skjutsade in Patricia till körskolan, för han skulle till Biltema och köpa saker till släpet som ska besiktas på torsdag.

Eftersom veterinären inte kom när hon skulle så körde Johan och hämtade Patricia också, sen skjutsade han upp henne till hagen så hon kunde hämta Seline och rida en stund på banan tillsammans med Moa. De hoppade lite grann och det gick jättebra för dem.

Moa mockade till Bellino och Curre under tiden veterinären var där förutom när hon fick vara veterinärassistent och hjälpa veterinären att hålla slangen som de körde in i näsan på honom. Hon fick även köra slangen lite upp och ner för att veterinären skulle kunna se i Maffes mat och luftstrupen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards