En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under april 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 april 2009 22:30

Grattis på namnsdagen!!!


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 april 2009 22:05

Idag var det Patricias tur att få skjuts till skolan. Det tar lite lång tid att ta bussen nu när de lägger om asfalten på landskronavägen. Med risk att man inte kommer i tid till skolan.

På förmiddagen var jag på Previa och gjorde en friskprofil. Och mina värden var hur bra som helst. Det som är kass är min kondis och det är ju inte så konstigt med tanke på hur mycket förkyld jag har varit hela våren. Men nu äntligen känner jag mig mycket bättre. Känns som även de andra i familjen äntligen har lyckats bli helt friska nu.

Johan var ute med jobb på kvällen och de var på Teaterkatten och käkade. Det brukar alltid vara väldigt gott där!

Patricia och Anton var ute och körde lite inlines på kvällen.

Moa och jag satt och tog det lugnt i soffan efter vi varit i stallet.

Nä nu är jag så trött att jag måste gå och lägga mig omgående!

Förresten Babsan om du läser detta.... ; ) vi ska till Sibirien på lördag förmiddag om det är väder.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 april 2009 22:06

Vädret håller verkligen i sig, det är så härligt!

Då var det skola igen efter en lång vila. Fast det var nog lite svårt att komma igång på morgonen, har ju haft sovmorgon länge nu.

Körde  och lämna Moa och Vicky på skolan på morgonen och Anton körde Patricia till skolan innna han själv skulle köra till sin skola. Han hade sovmorgon.

Den här dagen har också varit lååååång!

På kvällen så red Moa på Seline i Viarp för första gången.Det gick jätte bra!

Och medans vi var i Viarp så kom Björn och småtjejerna och hälsade på Johan.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 april 2009 21:40

Sista sovmorgonen för tjejerna innan det är dags för skolan igen.

De gick ner till stranden och försökte grilla lite korv och marsmallows. De hade lite svårt att få eld för grenar var lite för fuktiga. Men lite fick de grillat i alla fall.

Själv tyckte jag dagen var den längsta på länge. Svårt att komma igång när man varit ledig lite längre.

Moa följde med Rebecka till Viarp för att se när hon red.

Vi slutade lite tidigare, för jag skulle iväg och sko Seline på Gustavslund.

Patricia och Felicia tog bussen till dansen och när de väl kom dit så var det ingen dans för tjejen som håller i dansen var sjuk och de hade inte hittat telefonlistorna, så att de kunde nå dansarna. Så det var buss hem igen!


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 april 2009 20:12

Jag och Patricia åkte till Dagstorp där Patricia skulle träna terräng för Anna Nilsson. Kanonfint väder, därför lite svårt att fota, för hur man än gör så får man solen i ögonen.

Johan körde moppe ut och tittade på Påskshowen i Viarp. Farmor och farfar var också med och tittade. Efter showen följde Moa med Moa A hem, hon bor i vallåkra, så Johan fick moppa hem själv.

Vi har allt lite träningsvärk i våra kroppar idag. Jag hade tänkt köra lite trädgårdsarbete, men nä, kroppen får nog vila från fysiskt arbete idag ;)

Johan ville röra sig lite mer så han stack till råådalen för att prova gå från Raus och mot Råå istället. Han har bara gått på andra hållet de andra gångerna.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 april 2009 11:15

Moa ska vara funktionär på Påskshowen i Viarp. Hon ska leda runt en ponny som speakerna ska presentera och sen ska hon leda runt samma ponny inför ponnygaloppen där det är dockor som ska rida. Johan kör och tittar på henne.

Patricia ska fortsätta träna inför sitt gröna kort till Fälttävlan. Så idag är det Dagstorp som vi ska till och träna på.

Allt detta händer förstås kl 14. Typiskt att det alltid ska vara samma tid när det händer något.

Bilder kommer senare ikväll.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 april 2009 10:30

Fixade till hästarna på förmiddagen för vi hade planerat att köra till Kullaberg med ungdomarna.

Fixade med lite pastasallad (köpt) och dricka. Körde till Kullaberg och gick upp till fyren och ner till den lilla fyren.

Fick för oss att köra till Nimis. När vi väl kom till parkeringen så visste vi inte hur vi skulle ta oss dit, så det var en upptäcksfärd innan vi kom dit. Johan provade att gå ner för en stig som vi andra tyckte var lite för brant så vi gick vidare till en annan stig. Och se där, där hittade vi den riktiga vägen ner till Nimis!! Jag har varit där en gång tidigare, men inte var den så lång och stenig???!!! Kan jag absolut inte komma ihåg. Men det var massor med stenar, rötter och lera.... med andra ord väldigt halt och brant!

När vi väl kom ner så var vi genomsvettiga, tur att det inte var mitt i sommaren. När stigen, som jag kommer ihåg, dök upp så var Nimis byggt därifrån och hela vägen ner till stenarna. Nimis var större än jag minns det, samma sa Johan.

Väl nere så satt vi och hämtade oss på några stenar. Sen gick ungdomarna en runda och började klättra lite i Nimis. 

Sen var det samma väg igen, fast UPP!!! Några pauser var man bara tvungen att lägga in annars hade vi nog kolappsat.

Men vi hade en väldigt trevlig dag med fint väder. 

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 april 2009 22:33

Moa var i Viarp för att träna inför påskshowen på måndag kl 14.

60:- för vuxna och 30:- för barn, för den som är intresserad. Showen vara nog i lite drygt 2 timmar skulle jag tro. De tränade i 3 timmar idag, med lite repetitioner.

Under tiden var jag i stallet och fixade med hästarna, mockade och satt maten.

Vid middagstid körde vi ner tillsammans med Nellie och Malin till stranden på Örby. OCh när vi ridit en stund kom vi på att vi glömt ta med fika. Patricia och Anton körde till Maxi och handlade lite dricka och bullar.

Det var en mysig stund på stranden, trots att det blåste så var det faktiskt riktigt varmt och skönt på stranden.

När vi kom hem så var vi helt slut och orkade inte göra mycket mer. Förrutom Patricia och Anton som stack ner till stranden på kvällen och grillade med några kompisar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards