En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under april 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 april 2009 22:29

Kommer lite bilder från kvällsrundan. Efter lite trädgårdsarbete så är det skönt att komma ut och gå en runda.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 april 2009 21:25

Först var det stallet och fixa 2 hästar där. Mia och Olof är iväg så jag hjälper dem. Deras hjälp, ramlade av en häst på ridskolan och bröt armen, ajjjj!! Så nu lär vi nog inte träffa henne på länge, tyvärr!

Blev bjudna på påsklunch hos föräldrarna. Alla utom Ida och PT var där.

Mycket gott och trevligt. Tjejerna fick leta påskägg i trädgården och sen fick de varsin påskpresent av mormor/farmor och morfar/farfar.

När vi kom hem röjde vi i trädgården på baksidan, gräsmattan fick sig en ordentlig uppfräschning och rabatterna likaså. Hann inte blir riktigt klara, men det finns ju fler dagar.

Sen gick vi allihopa, Tizan & Anton, Moa & Rebecka, Johan & jag, en runda ner till stranden. Helt underbart fint var det.

En bild jag tog på Moa ikväll och som jag är väldigt nöjd med.

Fick henne att stå still så länge att jag hann och fota hennes ögon=))

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 9 april 2009 22:22

Möte på förmiddagen, skrev minnesanteckningarna och sen slutade jag. Ok jag fick förvisso stanna kvar till halv 3. Telefonen gick varm efter mötet och heta stolen höll värmen... Men när alla chefer snackat av sig så gick jag hem. Eller hem och hem, jag gick ner till stan där Moa och Gunilla gjorde stan. Träffade på dem i trappan till kärnan. Vi gick en runda till i stan, massor med folk och nästan bara danskar... innan vi gick upp till lasarettet och hämtade Johan.

På dagen var Patricia hos sjukgymnastiken i Råå.

Körde till skopunkten för att leta efter skor till Moa, men vi hittade inget.

Körde och lämnade Gunilla, körde till Maxi. Det var grymt mycket bilar, men inte mycket folk inne i affären kändes det som.

Hem och käkade grillade revben och kyckling som vi köpte på Maxi.

Patricia och Anton kom hem och tog på sig inlines för att ut och köra en runda.

När vi ätit på kvällen så åkte Moa, Johan och jag till Råådalen och gick i nästan 2 timmar och fotade lite. Man får ju passa på när Linn hjälper mig med Seline.

Lite foto från inlines-åkarna och vandringen i Råådalen

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 8 april 2009 21:40

Ja det närmar sig med stormsteg mot påsken... och långledighet. Ska bli sååå skönt! Hade ju varit hemskt trevlig om vädret kunde vara fint så att man kan hålla sig ute så mycket som möjligt.

Den här dagen har jag varit i möten hela dagen. Började med ett möte kl 9.15 - 12.00 i lund, nästa möte kl 13.00 i helsingborg. Jag hann utan att stressa, vilket förvånade mig.

Patricia har varit hos tandläkare på väla, Anton körde henne dit, sen körde de till crossbanan på väla. Patricia fick ny gummikedja på tänderna där nere. Hon kommer att ta bort sin tandställning den 30 juni.

Sen på eftermidagen var hon hos sjukgymnasten på lasarettet. Fick några nya övningar att träna på. Ska dit igen innan skolan slutar i sommar.

Moa blev skjutsad av farmor och farfar till viarp där hon skulle på teori. De fick lära sig att longera.

På kvällen körde Johan mig till stallet och själv körde han och.....fota!! Ja just det ja... ; )

Moa var kvar hemma och spelade på datan, hon tycker det är så tråkigt att gå ut och fota och ville inte med till stallet heller.

Patricia gick själv till Ålabodarna och tillbaka, var ute i 2 timmar.

När Johan fotat färdigt körde han hem och hämta Moa, sen kom de och hämta mig. Jag började gå från stallet och hann precis ut ur vallåkra, så idag blev det 30 minuter, men bara 4000 steg. Undrar om den stämmer.??.. Ska testa igen så får vi se om det blir samma nästa gång. Ska även mäta streckan för att se om det stämmer med avståndet också.

Skulle ha färgat Moas hår i flera dagar nu, men tiden bara rinner iväg så det får bli imorgon.

Ska försöka sluta till middag tänkte jag. Har ett möte som jag ska skriva på under förmiddagen, sen känns de som att jag nog är rätt nöjd.


Johan körde direkt hemifrån till Kristianstad för att delta i ett möte på förmiddagen.

När jag skulle ut från Rydebäck så var det total kaos på landskronavägen. De håller på att asfaltera o det ställer ju till en del.

Så det tog lite längre tid än vanligt att komma till jobb kan man ju säga.

Förstår inte hur segt det kan vara på jobb just nu. Massor att göra, men absolut ingen energi. Är nog för att jag har för mycket att göra så jag kan inte bestämma mig för vilken ände jag ska börja rota runt i.

Efter jobb körde vi till Rycketofta och köpte sojaolja, build up och svarthavre. Nu ska hästen gödas upp.

När vi kom hem hade Moa bakat en kladdkaka som blev såååå god!!

Johan körde mig och Moa till stallet och som vanligt skulle han fota under tiden vi var där.

Moa och Nellie red tillsammans på banan.

Patricia och Anton har varit jätteduktiga idag. De har tvättat och putsat upp Patricias moppe. Den blänker nu så det gör ont i ögonen ; )

Under kvällen började det blåsa hur mycket som helst. Kallt!!! Fast bilen visade nästan 10 grader.

Tacksam för; duktiga barn som fixat moppe, kladdkaka och städat rum.

Negativ: rört mig för lite, Moa red ju!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 april 2009 22:34

Det är tufft att gå upp när man vet att ungarna har lov. Vill också vara ledig när de är lediga. Ska jobba som attan så kanske jag kan sluta tidigare på torsdag. Det är i alla fall mitt mål. Sen är vi ju lediga i hela 4 dagar.

Det är så kallt på morgonen nu och har varit så i några dagar nu. Måste skrapa rutorna på bilen när vi ska till jobb.

Patricia och Anton var nere på stranden och körde moppe bl a.

Moa ringde hem till Linn för att se vad de hittade på idag. Linn, Michaela och Cornelia hämtade Moa här hemma. Körde till Billeberga och åt hamburgare och sen till Karlslundsparken och busade. Sen blev det en runda till mormor.

Linn körde hem Moa på vägen hem, tackar vi för!

Och när hon kom hem hade hon en påse som Patricia värderar i guld... ni skulle sett Patricias min när Moa höll fram påsen och Patricia förstod vad det var i påsen.....Hennes nylagade jeans, som hon har längtat efter dem. Mormor tog sig tid att försöka lappa ihop henne trasiga jeans som vi absolut inte fick lov att kasta. Det tog inte 2 minuter så satt de på henne. Lite tajta, men nä då det ska gå och det gjorde det =).

Jag var och tränade för Lisett på kvällen och det gick bra förutom att Lisett tycker att Seline tappat lite för mycket i vikt. Vilket vi redan såg för ungefär 2 veckor sedan. Så nu fick jag lite råd om vad jag ska ge henne för något för att hon ska kunna gå upp i vikt igen. Tänk om jag kunde få skänka mina kilon till henne, det hade nog räckt...

Jag pratade även med Lisett om Patricias bekymmer med nacke och så. Och Lisett berättade det att skelettet växer till man är 24 år och efter det så blir det lite stummare. Och risken är att Patricia, om hon inte får behandling snar, kommer att få skolios (eller hur det stavas) inom något år. Just eftersom hon fortfarande växer. Så vi får nog boka in oss hos Lisett. Hon trodde att 4 ggr var en bra början för att hjälpa henne.

Moa och Rebecka var ute några timmar och körde runt på sina inlines. Snacka om att de kommer att få starka ben. och blåmärken...

Patricia och Anton försökte sig på att grilla på stranden med pinnar först, men det gick inte så det fick bli en tur till Maxi och köpa en engångsgrill.

Då är man trött igen och det är klart klockan börjar ju bli mycket. Man blir så fel på det nu när det är ljust så länge. Man tror ju inte att klockan är så mycket som den är.

Go natt!



Idag var den stora dagen för Moa, första pay and ride på Seline. Hoppade 50 cm och det gick hur bra som helst.

Innan tävlingen var hon ute i Viarp och tränar inför Påskshowen som är på annandag påsk.

Linn, Cornelia, Patricia och Johan var och hejade på Moa. Hon tyckte det var kul att någon mer än bara familjen var och tittade. Det är alltid kul att få visa hur duktig man är. Och det var hon!!!

Många runt oss som kommenterade att en sån liten ryttare på en sån stor häst, wow!!! Och det är hon, men hon fixade det kanon.

Jag körde hem Patricia och Moa medans Johan gick hem.

Sen körde jag Seline till stallet och fixade allt där. Hann inte göra det innan jag körde iväg och hämtade Moa på förmiddagen.

Johan körde till Billeberga och fixade Ida och Per-Thores bilstereo och fixade även Linn och Björns radio i husvagnen.

Moa var tillsammans med Rebecka på eftermiddagen, de var ute och körde inlines och sen stack de upp till affären och köpte äpplen. De gjorde en jättegod äppelpaj på kvällen.

Patricia och Anton var ute och körde lite moppe, till Maxi och handlade godis bl a.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards