En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 december 2009 21:46

När jag kom till jobb så berättade de att det var en huvudledning som gått läck vid Råå. Man skulle inte duscha - hoppsansa vi var 3 st som hade duschat - allt för att spara på vattnet. Risk att vattnet skulle ta helt slut.

De fick starta lasarettets egna borra på morgonen så att lasarettet inte skulle stå utan vatten.

Vid 15.30 så kopplades kommunens vatten på igen.


Vi blev bjudna på jultallrik med sill och det kalla, sen var det den varma maten och efter det en otroligt god gröt.

Det är ett konsultföretag som har bjudit oss på detta i många år och de bryter inte traditionen som tur är.  


Moa och hennes klass var först och spelade bowling och hon vann minsann i sin grupp. Sen åkte de till Tropikariet på eftermiddagen. Så idag har de haft en kanondag.


Patricia moppade till djursjukhuset trots regn och kyla. De hade prov i hästsjukdomar och lite annat. När de var klara så hade gått runt på djursjukhuset och kollat bl a avlivningsbox för hästar och även varit inne på obduktion. Läskigt och det luktade illa tyckte hon. Jag vet för jag har också gått där och det är läskigt!  


Hon och Louise, tror jag det var, åkte hit och pluggade kemi. Prov imorgon!!! Sen skjutsade Patricia hem henne. Efter det var hon genomfrusen och blöt. När hon kom hem så gick hon till Anton en stund innan de kom tillbaka hit.


Jag körde till stallet för att egentligen bara mocka och fixa. Men när jag väl kom upp så slutade det regna och jag tog tag i mig själv, sadlade henn och gick ut och red. Det gick jättebra. Seline var positiv och pigg som bara den.


Är helt öm i kroppen efter massagen igår.. Framförallt min armbåge, den gör ont. Vill inte ha ont överallt hela tiden. Vill må bra!!!!  




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards