En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 december 2009 23:00

Började med Kalle

  


Tjejligan kollar Kalle Anka medans männen fixar med maten och så Linn förstås

   Lille tomtenissen...

  Moa myser  Patricia tycker inte om att jag använder blixten 

  Undrar vad de har för hemlisar??....

 

Patricia är avundsjuk på Moas lockar i håret.

Titta....där kommer Tomten

Tre förväntasfulla tjejer... tomten är på besök


Tomten

   


PT, syster Ida och Johan 


   


Paketöppning


           

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 december 2009 22:30

Började att äta frukost, för en gångs skull allihopa samtidigt. Lite julklappsöppning, för det låg lite paket under granen som "tomten" kommit med.

Sen var det full fart.  

Först körde vi till plantagen för att köpa julblommor, sen vidare till Maxi för att köpa lite julchoklad och julgodis som vi skulle ha med oss.

Johan körde mig till stallet och under tiden körde han och Moa till Billesholm för att byta julklappar.

När jag var klar i stallet så började jag gå hemåt för när de körde från Billesholm så skulle Johan köpa nya rakblad, men när han kommer ut i bilen och öppnat paketet så ser han att det är fel blad, Kör till Maxi och får köpa helt nytt handtag med blad också.

Hämtade mig och full fart hem för att duscha och sen köra ner till Billeberga där vi skulle fira jul i år.

Det är alltid väldigt kul när alla syskon med respektive kan komma.

Vi har haft knytkalas några år och så även i år. Och vi fick ihop det mesta tror jag. Jag saknade inget ialla fall.


Moa och Patricia verkade glada för sina saker. I år hade vi köpt varsin bärbar pc eftersom deras gamla är knäppa och inte fungerar så bra. Sen fick de en faslig massa andra saker, kläder, smycken, smink mm mm.

Hoppas även att småkusinerna blev glada för sina saker, hörde inget annat i alla fall.

Trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med familjen blev det i alla fall.


Och ja Patricia ja... frisk... nä inte precis.   Men det är ju som sagt väldigt vanligt. På 16 jular så har hon varit frisk 1 och det var förra året.

Hon hade ont i huvudet, halsen och slutade kvällen med ögonmigrän. Så tyvärr fick vi avbryta vid 21.30 tiden för då tyckte hon att det var för jobbigt.


Tack för en trevlig julafton!!  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards