En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 december 2009 21:15

Kom upp i skaplig tid och det var ju bra eftersom vi skulle iväg och handla julklappar idag.

Började med att åka inom lasarettet eftersom Johan skulle hjälpa jouren med ett jobb som han inte klarade av.

Jag följde med upp till kiosken och köpte en tidning som jag satt utanför apotektet och läste medans Johan jobbade.


Sen körde vi vidare till barnens hus för att inhandla lite julklappar. När vi var där fick jag ett sms från pappa som berättade att mamma blivit inlagd på lasarettet för ont i magen.

Ringde upp henne och hon lät inte pigg. Hon hade fått morfin för att slippa smärtan.


Vi åkte vidare till väla för att köpa några julklappar till. De rullade på bra, var mycket folk, men faktiskt inga köer i affärerna. Det var väldigt bra.


Hem och åt fläskpannkaka som Patricia fixat till oss.

Moa åt hos Miche för hon var där hela dagen. De hade varit i glumslövs backar och åkt pulka på dagen.


Johan skjutsade mig till stallet och under tiden jag var där så körde han och handlade lite mat. När jag var klar i stallet så började jag gå för att möta honom. Körde tillbaka till stallet för att lämna betfor, så att jag skulle slippa lyfta imorgon när jag ska till stalllet. Har ju fortfarande ont i min arm så jag vågar inte lyfta så tungt än.


När vi kom hem så slog jag in några julklappar och så strök jag undan den tvätten som jag tvättat under dagen.

Johan städade lite, tog toaletterna och hjälpte mig sen att slå in paket.


Patricia och Anton gick ut i kylan. De körde till Maxi på moppe, men det hade inte gått så fort eftersom det är sååå halt ute just nu.

Johan körde och hämtade Moa på kvällen så att hon skulle slippa gå hem i mörkret.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards