En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under juni 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 juni 2010 20:30

Äntligen var det dags för skolavslutning även för Moa.

Jag och Johan tog ledigt på morgonen för att kunna följa med till skolan. Även Patricia följde med.

Detta var väl det bästa kortet vi lyckades få på Moa och hennes klasskompisar. De sjöng inte idag och därför stod de bakom alla vuxna.

  


Vi skjutsade hem Patricia som sen körde upp till stallet och red Seline. Hjälpte även till att mocka ut boxen och fixa lite inför betesutsläppet på kvällen.


Moa stannade kvar på skolan och sa hej då till lärarna Gunilla och Jonas. Nu börjar de ju sjuan till hösten och får nya lärare. Hoppas bara att de får lika bra lärare som de har haft nu i 3 år.

Moa tog bussen hem och passade på att slöa under dagen.


Anton var iväg på dagen och köpte en ny/begagnad bil i Tomelilla.


På kvällen så var det äntligen dags att släppa ut hästarna på bete.

           

Och med glädje for de runt i hagen en stund innan gräs lockade för mycket.


Vädret var som tur var kanonfint, var lite bekymrad med tänke på att det har varit lite kallt i några dagar och regnet har forsat ner och vi ville inte släppa ut om det var regn i år igen. Förra året fick vi ta in dem efter ett par regniga dagar.

Då har man semester i förhoppningsvis i minst 2 månader, från stallet i alla fall. Nu är det bara ridning som gäller, det är härligt!!!

Sista riktiga skoldagen för Moa. Frågan är om de ska bada eller bowla?? Matsäck fick hon med sig och idag blev det pasta sallad köpt på mack, för hon kom på det efter att hon lagt sig igårkväll, kl 22.


Det blev bowling eftersom värmen inte vill infinna sig. Soligt dock, men ingen direkt värme i luften.

Hon hade kommit 2;a när de bowlade så hon var riktigt duktig.


Patricia och Anton hade varit på skroten, kört Antons mamma bl a.


Och jag gjorde sista besöket hos tandläkaren på morgonen. Så nu äntligen ska min rotfyllning vara klar!!!!!

Fick lagat ett litet hål också, så idag blev det bara 45 minuter i stolen. Skönt att slippa detta på ett halvår nu.


Jobb, jobb och lite jobb innan man fick åka hem. Moa, Johan och Miche körde till hyllinge och köpte skor till Moa för de vi köpte häromdagen var lite för stora så de fick Patricia.

Jag och Seline blev skjutsade till Gustavslund för att få nya skor på Seline.


Tillbaka till stallet och idag hade jag även hand om Magina, vilket jag även hade igår eftersom Mia är iväg.

Tog även hand om Odessa eftersom jag vet att Malin inte skulle hinna idag.

Märks att de stått inne sen igår eftermiddag. Är avmaskade så de blir ett tråkigt dygn inne i boxen. Och det blir såååå skitigt i boxarna så det var lite att mocka ut.


På kvällen stack Patricia, Anton och nån kompis upp till knäred för hälsa på en "kompis" eller nåt... Lite väl långt att köra för att hälsa på någon på kvällen tycker jag.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 juni 2010 23:30

Blev lite lite sömn den här natten. Konstigt att jag inte hör när Patricia och Anton kommer hem på nätterna, men när Pontus gnyr lite då står man givakt=)

Ville ha nappen som var på rymmen vid 3-tiden. Vid halv 5 så tyckte han att det var väldigt spännande ljud man kunde få från resesängen, genom att dra med naglarna fram och tillbaka. Somnade efter 45 minuters spelande, sov ca 30 minuter innan det var dags för nya tester av sängen. Högre ljud och småjoller. Satt och kliade honon ett tag i nacken och håret. Tog någon minut och han sov som en lite gris. Nästa gång jag blev väckt så var det av väckarklockan och det är inte fullt så kul!


Upp och väckte Moa. När jag tittade in på hennes rum så låg Becka sidan om madrassen. Måste ju vara hur hårt som helst att ligga direkt på golvet med täcket som madrass =)

Frukost och sen full fart iväg till viarp. Där var det organiserad kaos bland funktionärerna så jag och Moa ställde upp ett tag.

Sen var det till att fixa Moa och hennes häst, Nixe, inför hennes start.


Patricia och Anton kom körandes till viarp för att hinna se Moa innan de körde vidare upp till stallet och fixade Seline inför deras start.


Moa och Nixe var helt klart viarps snabbaste ryttare för dagen =). De hoppade 60 cm och det gick betydligt fortare än vad jag trodde att Nixe kunde. Moa fixade det kanonbra, men blev lite rädd när allt var över. Grät en skvätt, men efter ett tag så förstod hon hur duktig hon faktiskt hade varit.


Jag och Moa körde upp till stallet och hjälpte Patricia. Vi lastade och körde till viarp.

Innan Moa startade så kom Johan körandes på Patricias moppe. Då hade Patrik och Åsa hämtat sina små guldkorn.


Patricia hoppade 2 klasser, 1 m och 1.10 eftersom det gick så bra.  

  

Tillbaka till stallet med Seline, och nu fick de inte gå ut för de har blivit avmaskade och får stå inne ifall de har mask som vill ut.

Hem och käkade mat, sen var det soffläge hela eftermiddagen. Förutom för Moa som skulle ut med reklamen tillsammans med Rebecka.

Patricia var hos musikLasse och grillade med Pro 9 på eftermiddagen/kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 juni 2010 22:41

Sovmorgon!!!! Och kunde faktiskt sova lite längre än vanligt. Låg och slumrade fram till kl 10 och då hade Johan redan gått upp och kört till Maxi för att köpa gott bröd till frukost.

Johan och Moa körde iväg och tvättade bilen in och utvändigt. Patricia och Anton stack iväg och skulle fixa med Antons gröna bil lite.

Jag dammsög, städade toaletterna, tvättade och byte lakan innan Rebecka och Pontus skulle komma.

Johan stack in till apoteket på lasarettet för att hämta ut avmaskningsmedel till hästarna. Men det var inte öppet. Alltså fick vi åka dit igen!


När han kom hem så körde vi till viarp för att bygga banan och fixa Nixe som Moa ska rida imorgon.

Men när vi kom till viarp så var banan färdig, fast inte hästen. Moa fixade Nixe och sen körde vi till apoteket och fick ut avmaskningsmedlet. Vidare till Maxi och köpte till köttfärs. Hem och lagade mat.

Sen åkte, Moa, Patricia, Rebecka och jag till stallet. Patricia red och Moa fixade med Bellino. Jag och Rebecka mockade till Seline och Mafiozo.


Det är inte helt lätt att mocka med lite spade så ibland får man hjälpa till att skjutsa på ... =)

    Och så gäller det att pricka rätt =D   Inte helt lätt, men det finns lösningar på allt     Syns det att det blåser storm??? Becka kunde nästan inte ta sig ner från gödselhögen =)))   Sen måste man ju sopa undan det som man spillt, mycket viktigt!! 

Moa och nya söta ponnyn

   


Gissa om det blåste mycket när Patricia red, eller har hon blivit akut tjock??? =)

   

Och så Anton som kom och skulle hämta Patricia

   

Johan passade Pontus under tiden vi var iväg och de blev också kompisar

   


När vi kom hem så var det dags att lägga Pontus, för han började bli trötter och vi andra käkade en macka innan Rebecka gick och la sig. Johan fick läsa saga, även om det var tveksamt om han kunde läsa =))

Jag färgade Moas hår under tiden Johan läste saga.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 juni 2010 23:15

Har minsann tagit ledigt hela dagen idag för Patricia skulle tävla i Dagstorp och de hade lagt det på en fredag.

Johan hade en dag till att ta ut som han har jobbat extra för tidigare så han följde också med och kollade.

Moa stackar´n går fortfarande i skolan =( så hon fick gå dit, fast de hade nog kul ändå, för de hade olika matcher mot lärarna. Tyvärr så fuskade lärarna för att vinna och det var nog inte så populärt bland eleverna =)


Regn, sol och sen en massa regn. Vad är det för knepigt höstväder vi har just nu.???


Upp till stallet och gjorde iordning Seline och körde sen ner till Dagstorp. När vi anmält oss så hörde vi från speakern att klassen innan gick mot slutet, vilket innebar att det var upp till transporten för att ta ut Seline.

Patricia red fram lite ute, sen in i ridhuset och hoppade fram lite innan bangång. Och då var det uppehåll, men inte när hon väl skulle rida förstås. Det regnade rätt så mycket, men Seline brydde sig faktiskt inte om det. Väldigt ovanligt!

Tyvärr så stannade hon på ett hinder - som vi nästan räknat ut innan - och så rev hon sista hindret. Men allt därimellan såg väldigt bra ut.

Stannade kvar för att kolla på Frida och Peter. Det gick mycket bättre för dem. Frida kom 2;a med Curre och Peter kom 4;a med Kalle - Grattis!

    Detta hindret var läskigt första gången så Seline stannanade, sen gick det hur bra som helst  


Tillbaka till stallet, våta och hungriga.


Hem och käkade lite pizza med Moa och Kelly, Patricia och Anton.

Johan körde Moa och Kelly till Gon för studentfirande. Gons storasyster tog studenten idag.

Patricia och Anton körde först till mjöhult, sen vidare till Kattis som också tog studenten.

Sen körde den en runda i stan innan de kom hem.

När alla var på plats så körde vi först till Mediamarkt och sen till Södervidinge och käkade väldigt gott grillat kött som Patrik bjöd oss på.

Vi var på socialträning =)) med Pontus. Vi ska passa honom och Becka lördag till söndag och Pontus tycker vi är lite läskiga. Gick skapligt bra, fast han ville inte äta när jag skulle mata honom. Det är ju ingen bra början =D

Hem och hämtade Moa på Miatorp, inom Maxi och köpte helggodis, sen var dem hem och lite mys i soffan innan vi rasade i säng.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 juni 2010 23:30

Skolavslutning för Patricia och Anton.


Patricias klass träffades och pratade lite och sen fick de tårta innan de blev utslängda från skolan för den här terminen.

På dagen var hon och Anton ute och körde massor med bilen.


Ja och vad gäller vädret kan man ju hålla sig för skratt. Fortfarande kallt och grått. Är som vilken höstdag som helst.

Jag blir så grymt seg när det är sånt här väder.


Jagar veterinären eftersom vi fick våra träckprovsvar igår. Men det är verkligen inte lätt att få tag på deras veterinär. Idag fick jag att numret inte gick att nå!!!??? Ringde ett annat nummer och de skulle be veterinären ringa mig. Vilket inte hände under hela dagen. Vill ju veta vilka hästar som måste avmaskas och om de kan skriva ut medlet.


Jag och Moa körde upp till stallet för idag kom Maltes lille ponny till stallet. Och vilken liten godbit!

  

När vi kom till stallet så satt Björn och red på banan tillsammans med Hanna som hjälpte honom.

Moa är lycklig över att det har kommit en söt liten ponny till stallet. Frida har sagt att hon gärna får hålla på med honom så mycket hon vill och det VILL hon =)


Jag var inte direkt sugen på att rida idag, för det regnade massor så jag blev imponerad över att Björn och Hanna orkade vara ute i det vädret.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 9 juni 2010 23:00

Var och fick massage på jobbet idag. Har haft så grymt ont i ländryggen, nere till vänster nu i flera dagar. Värst var i helgen, men det är jobbigt även nu. Vet ju inte hur jag ska sitta eller stå när jag jobbar.

Vi är inte många på kontoret så det är hur tyst som helst. Nästan lite jobbigt när det är så tyst. Det är väldigt kontraster, antingen massor med folk överallt, möte och besök eller inga alls. Kan det inte vara lite lagom - ordet som egentligen inte finns =)


Hem och hämtade Moa för det var dagst för ridning i viarp. Miche ville följa med och kolla när Moa red. De fick träna på snabba igångsättning och snabba svängar, för nästa vecka ska de ha gympkhana eftersom det är sista ridlektionen.


  


Jag körde snabbt upp till stallet och fixade mockning och maten. Patricia hopptränade för Frida senare på kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 8 juni 2010 22:15

Fortfarande tråkigt väder!!!! Var är värmen???


Patricia och hennes skola var i höör hela dagen med gemensamma aktiviteter.

De klarade sig från regnet, fast det var väl precis. För det har hängt tungt i luften hela dagen.


På jobb så fick jag gjort mycket av det gamla skrotet som bara ligger och växer till sig i lådorna. Har ungefär en vecka i månaden då jag hinner med sånt. Jobbigt att ta i men så skönt när det är klart. Så nu börjar jag faktiskt känna att jag har koll på vad som ligger i alla mina lådor.


På kvällen kände jag att det var dags för en cykeltur igen. Var ett tag sen sista pga det blåsiga vädret. Synd bara att det var sid/motvind till stallet och inte var det mycket bättre på vägen hem heller. Men trots det så cyklade jag hem på 24 minuter. Så snabbt tror jag inte att jag har cyklat innan.


Idag var det min tur att rida, så det blev en tur på ridbanan. Skrittade först ut en kortis med Karin och Curre.

Jane var och hjälpte Björn med Mafiozo på ridbanan. Jag red också en stund på banan, men det gick verkligen inte bra. Seline var definitivt inte på humör för banarbete. Så det var mycket fight, men jag vann till slut.


Under tiden jag var i stallet så körde Johan till Mediamark och andra "johan-affärer".

Moa var hemma med Miche.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards