En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 september 2011 20:30

Skjutsade Moa till skolan innan jobb, som vanligt =)


Har kommit in i en lugn vecka, vilket innebär att jag hinner med det där som annars blir liggandes... och när jag har dessa veckor så känns det som att jag inte får nåt gjort bara för att jag inte gör det som jag brukar göra 3 veckor i rad... märkligt! Men jag vet att jag egentligen fick gjort massor med bra saker.

Var på verkstaden en stund efter middagen, har inte varit där så mycket den här veckan så jag fick lite att göra där också =)


Johan körde hem och bytte om och hämtade Moa. De skulle följa med på fisketur tillsammans med några arbetskamrater på eftermiddag/kväll.

När de kom in till stan så körde jag ner dem till hamnen, Johan har ju ont i sina fötter, vet inte om det är hälsporre som bråkar med honom. Alltså tycker han att det är jobbigt att gå för långt


Sen körde jag direkt till stallet och fixade till Seline och Cozze. Var bara snabbt inne i hagen och kollade hennes ben. Ser likadant ut som tidigare...fattar inte att det inte blir bra snart.


Hem och slängde mig i duschen, på med kläder och sen till Gantofta och hämtade Lisa. Vi körde vidare och hämtade Hanna på Ättekulla.

Parkerade bilen utanför Tivoli, och gick bort till Hampan.

Det var så fint väder så vi kunde sitta ute och ta oss varsitt glas vin och cider. Härligt att kunna sitta ute (har man ju inte gjort så mycket den här sommaren) och snacka lite skit, tjejer emellan.


När de kom i land igen så kom de till oss på Hampan. Moa var jättetrött så vi körde hem direkt.

De vägde säcken de harde med sig hem och hade fått ihop 10,4 kg fisk, vilket mest var sill. 3 st makrillar, varav Moa fångade en riktigt stor som vägde ca 0,5 kg. Tack vare den fisken så vann Moa fisktävlingen!!! =), Johan kom tvåa för han tog flest arter, 4 st!

       

Johan ställde sig och rensade fisk på kvällen... var ju "bara" 64 st sillar och 3 st makrillar... tog nån liten timme. Alla sillarna hade inte de fått upp utan det var 2 st till som inte ville ha fisken så de kastade sina fiskar i samma hink som Johan och Moa hade =).

Moa har ju nästan aldrig fiskat så detta var första riktiga gången, och det första som händer när hon sänker sitt bete är att hon fångar 2 st !!! sillar =)


Moa var rätt trött när hon kom hem så hon la sig skapligt tidigt.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards