En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 september 2011 22:15

Hann undan med rätt mycket inför faktureringen. Inte allt, men mer än vad jag trodde. Skön känsla att åka hem med.


Patricia övningskörde på kvällen tillsammans med Johan. De körde och hämtade Moa hos Gon och sen till brukshundsklubben för att träna My. Mormor och morfar kom och lämnade My på plats, rastad och klar =)

Det hade som vanligt gått jättebra!


Jag var och tränade för Lisette på kvällen på Långeberga. Det känns som en evighet sen sist. Skönt att få Lisette att kolla Seline också. Har varit bekymrad nu i en vecka eftersom Seline går och kniper med svansen och inte alls är skojig att rida.

Vi fick träna mycket på att rida halvhalter. Red på stor och liten volt runt Lisette. Idag hade Selien plötsligt svårt att få med den högra bogen, vet knappt om det hänt tidigare. Men jag fick i vänster varv ställa hennes hals till höger och tryck in bogen. I höger varv gick det att rida ordentligt.

Jag skulle rakställa halsen för att sen sakta ställa henne inåt tillsammans med bakdelen och när hon lyssnade på det så skulle jag hålla lite hårdare i tyglarna för att sen släppa efter och hon skulle själv söka sig framåt mot betet. Gick jättebra på slutet.

Det att hon gått och knipit med svansen berodde på att hon haft träningsvärk. Så de var bara att rida på, men lite snällare ett litet tag, sen rida som vanligt igen. Skönt att det inte var nåt annat allvarligt!

Eftersom jag red över en timme och lite för och eftersnack om Seline så hann jag inte åka och titta på Moas träning =(

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards