En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under november 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 november 2010 21:45

Moa gick ut och sålde sina Kvp tillsammans med Miche. Idag gick det bra eftersom inte HD kom ut idag. De fick sålt 31 st tidningar mot i vanliga fall ca 20.


Jag och Patricia körde upp till stallet eftersom Patricia skulle rida igenom Seline inför tävlingen igår. Frida hjälpte till som vanligt.

Linn hade tränat för Hanna så hon red kvar på banan medans Patricia värmde upp Seline.

            

        


Sen smörjde vi sakerna och packade så att allt skulle vara klart till imorgon.


När vi kom hem så grejade jag i trädgården, krattade och fixade på framsidan, sen gick jag till baksidan och möblerade om på uteplatsen, ställde undan trädgårdsmöblerna och krattade löv, fast jag orkade inte packa säckar så jag krattade ut löven i rabatterna istället =)


Johan kom hem från ytterliggare jourjobb och fixade köttfärslimpa som vi åt så det stod ut genom öronen. Johan blev väckt innan kl 6 på morgonen för larm och fick sen jobba hela dagen.


Moa och Miche blev hämtade av Linn på eftermiddagen för de skulle sitta barnvakt i billeberga medans Linn och Björn var på westerntävlingar.

De fick skjuts hem till Miche på kvällen där vi hämtade Moa senare.


Jag och Patricia körde till stallet senare på kvällen och putsade på hästen så att hon också skulle vara klar till morgondagen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 november 2010 21:45

Blev väckta strax efter klockan 1 på natten då Johan fick ett jourjobb. Kom hem igen vid 3.30, vilket jag inte hörde för då hade jag äntligen lyckats somna. Låg väl och vred mig i fram till 2.30 ca innan jag kom till ro igen.


Fick gjort vad som var tänkt på jobb idag faktiskt, skön känsla att hålla helg på.


Johan var med elverkstaden på Tegel på kvällen och hade avtackning av en som går i pension i janurai. De hade fått go mat och haft en trevlig kväll.


Jag och Moa körde upp till stallet och Moa red på banan. Det gick bra för henne. Seline var lite för pigg, men Moa lyckades bra ändå.


När vi kom hem så körde Patricia och Anton och köpte varsin kebabrulle till oss som vi tryckte i oss på kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 november 2010 21:45

Jag körde till lund på morgonen för vi skulle ha utbildning i prima. Vi ska börja att lägga in övertid direkt in till lönesystemet. Otäckt, men spännande. Fast å andra sidan ytterliggare en arbetsuppgift.


På eftermiddagen hade vi möte med högste chefen gällande omorganisationen. Satt väl igång många tankar hos oss administratörer. Vet inte vad som kommer att hända i framtiden. Blev inte klok på vad chefen var ute efter egentligen.


Tillbaka på jobb kl 15.40 och jobbade till 17.40


Patricia fixade Seline. Red och fixade stallet.


Moa tog tåget till Billesholm. Hon gick och hämtade Cornelia på dagis och sen Michaela på fritids. Sen passade hon dem till Linn och Björn kom hem. Johan körde och hämtade henne på kvällen.


Jag börjar känna mig lite småförkyld, ont i halsen. Vill inte1

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 november 2010 21:41

Sov lite bättre i natt även om det fortfarande känns i skuldran.

Kanske träningen igår gjorde lite nytta?!


Fick undan mycket idag, och det känns ju bra. Även om det är väldigt mycket kvar att göra, så blev jag av med en hel del inför nästa deadline.


Moa och Patricia fick skjuts av Anton till stallet på förmiddagen. Moa hade ridit på en väldigt pigg häst på banan medans Patricia fixade inne i stallet.


På eftermiddagen så städade Moa sitt rum och dammsög hela huset.

Patricia var inne i stan och träffade på Naemi och Liza. Sen var hon med Anton och GT på kvällen. Körde rundor i stan, som vanligt!


På kvällen så red Moa i Viarp och jag satt och kollade på lektionen före hennes eftersom tjejerna redan hade fixat stallet på dagen.

När Moa red så fick jag äran att sitta med ridlärarens söta chihuahua i knät. Är inte klokt så små de är. Har faktiskt aldrig hållt i en sån liten hund tidigare. Den är väldigt söt och mattesjuk. Satt och småpep och ville bara till sin matte i början, men sen somnade den med sitt huvud i min hand =) Bara så söt!


Ridlektionen gick si så där, några red barbacka och de åkte av till höger och vänster. Moa red med sadel då hon hade en häst som är svår att rida barbacka på.


Johan är fortfarande förkyld så han blev hemma. Den här veckan har det inte blivit något gående alls, men det är inte bra att anstränga sig när man är förkyld, eller för den delen, man orkar inte.


Jag var och fick massage på förmiddagen och det kändes direkt bättre i skuldran. På kvällen ömmade det mest. Får se hur det går att sova i natt.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 november 2010 19:59

Sovit dåligt i natt pga att jag har ont vid högra skulderbladet. Vet inte vad jag har gjort, men ont gör det. Antagligen någon nerv som är i kläm. Värken går ner i armen och så tappar jag känseln lite i fingrarna, precis som att handen somnar.

Imorgon är det massage på jobb, så jag hoppas att han kan få loss detta.


Johan är genomförkyld, men jobbar ändå. Han har ett stort jobb att göra och vill bli färdig.


Arbetsplatsträff på förmiddagen och jag skrev minnesanteckningar som vanligt. Lite rörigt var det idag, då dagordningen inte följdes som den ska. Det blir lite jobbigt att skriva direkt i datan då. Man far upp och ner i anteckningarna hela tiden.


Då är det snart deadline för personal och fakturor, så det var att jobba undan med det på eftermiddagen. Alla fakturor vara klara när jag gick. Fixade även projektlistan, så den är nästan klar nu, skönt!


Efter jobb så gick jag och Linda ner och tränade. Jag körde crosstrainern i 35 minuter, körde rodd i ca 10-15 minuter och sen körde jag lite styrketräning.


Johan körde hem direkt efter jobb, hämtade hem Moa som var hos Gon på vägen hem. De körde hem och röjde lite, sen kom Johan och hämtade mig.

Körde hem och jag gick in och Moa gick ut till bilen. Hon och Moa körde till väla för att kolla en jacka som hon hade hittat innan på dagen, när hon och Gon var på väla. De köpte den till henne, så nu är hon lycklig!


Patricia fixade Seline på eftermiddagen. Red lite på banan.

De var ute och körde på kvällen. Att de orkar köra runt så mycket som de gör!



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 november 2010 20:00

Men hur fort går tiden?? Redan november!!


Johan är genomförkyld och var tveksam om han skulle jobba, men väl på benen så gick det skapligt.


När jag höll på att fixa mig på morgonen så kom Moa upp och hon som har höstlov! Hon skulle hämta datan och lägga sig i sängen igen och kolla film. =)


Moa kom in till jobbet vid 11-tiden och följde med oss upp i matsalen och åt på middagen.

En bra dag på jobb, fick undan både projektlistan som de ska ha imorgon på deras projektmöte och även minnesanteckningarna som borde ha varit klara för flera veckor sen. Men tiden har inte funnits med mig.


Patricia fixade Seline på eftermiddagen, skrittade ut ca 20 minuter.


Patricia kom in på jobb vid halv fem. Vi packade ihop och följde med Linda hem, för hon skulle klippa oss alla tre. Stackare!

Lindas sambo Håkan hade gjort pizza och det var sååå gott att äta det innan vi blev klippta.

Patricia först ut, blev uppklippt och nästan lugg =) Blev bra så som det såg ut i alla fall. Lättare att se sen när hon har fixat det själv.

Moa nästa och hon fick en riktig rock-frilla! Mycket uppklippt, snedlugg, längden i nacken är kvar, men mycket tunnare. Skithäftigt!

Jag tog topparna i luggen och det som behövdes i nacken, vilket var en hel del.

Linda är ju riktigt duktig att klippa. Hon borde ju satsa på det istället för att sitta på ett ruttet kontor ;)


Johan kom och hämtade oss på kvällen och sen var det hem och tog det lugnt en stund innan sängen kallade. Moa var jättetrött och hann nog knappt landa på kudden innan hon somnade =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards