En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 april 2010 20:55

Moa ville till Gon på morgonen så vi släppte av henne på vägen till jobb.

När vi kom fram så hade Johan glömt hela sin gigantiska nyckelknipa hemma så han fick åka hem igen och hämta den. För utan nycklar är han helt lost på jobb.


Vid 13-tiden fick Moa sin röda hund vaccination för när de skulle ta den så hade hon nästan precis tagit svininfluensa sprutan. Hon blev bara lite öm, men inte alls ont som när hon fick svininfluensan.

Hon kan få feber om ca 2 veckor och lite utslag tydligen.


Jag försökte ringa djursjukhuset för att boka tid för vaccinering av Seline idag, men det var så lång kö så jag fick lägga på för mitt jobb pockade på min uppmärksamhet. Nästa gång gick jag in och kollade på deras hemsida www.djursjukhus.com och där kunde man göra en internetbokning så det gjorde jag. Fick en tid redan idag!


Johan var snäll och körde till stallet vid 13.30 för att byta däck på släpet eftersom man ju inte får lov att köra dubbat längre.

Patricia slutade tidigt idag så hon moppade upp till stallet och hjälpte Johan att lasta Seline så han kunde dra med henne in till stan så att jag kunde ta över där och köra henne till djursjukhuset för att få henne vaccinerad.

Den här gången behövde hon bara ha boutilism och hästinfluensan och kostnaden blev 779:-.


Johan stannade kvar på jobb lite längre eftersom han var iväg nån timme på eftermiddagen.

Moa följde med Gon hem så jag hämtade henne när jag var klar i stallet och sen körde vi in till stan och hämtade Johan.

Patricia hade gjort nästan allt i stallet så det var bara Maginas box kvar. Det är skönt att få hjälp några dagar i veckan faktiskt. Börjar känna mig riktigt lyxig!


Patricia och Anton var nere vid örby och körde runt med moppen, kom hit en snabb runda för att sen köra till Bårslöv en runda.

Johan stack ut till Borgen för att fota och sen körde han och tvättade bilen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards