En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under juli 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 7 juli 2011 19:15

Känns som att jag börjar få bra koll på mina saker. Nu är det bara jag som sätter gränsen för hur mycket jag ska ha gjort innan jag går på semester =)

Allt jag bara kan få undan, så det är som att börja på ny kula efter semestern.


Tackade av en som jobbat på trädgård i ca 5 år, han ska tillbaka till sitt ordinarie jobb. Så det blev lite tårta och blomma till honom på eftermiddagen.


My kom på besök under dagen. Moa fick vara hundvakt för föräldrarna skulle ner och passa tjejerna i Billeberga. Lycklig blev Moa så klart =)

När de hämtat hem My så åkte jag och Moa till stallet. Moa fixade med Bellino, hon tränade lite agility med honom. Linn satt och red på Maffe under tiden.

Moa provade även att spola lite vatten på Bellino med hjälp av W.


Jag cyklade till stallet och Moa fick skjuts av Johan som gått på jouren.

Vi gick bort till hagen när Moa var klar med Bellino. Det var nästan inget vatten kvar idag heller. Hemskt vad de dricker mycket nu!!!

Under tiden vi fyllde på vatten så gick och sprang jag och Moa uppför den branta backen, ca 10 ggr.... imorgon måste vi ha träningsvärk, annars vet jag inte vad vi ska hitta på!!??

Johan var och fotade nere vid dammen först och kom sen upp till hagen och fotade lite där.

Jag cyklade hem via borgen, Gantofta, grusvägarna och sundsgården. Det blev 2,6 mil denna kväll.


Patricia och Anton körde till Falsterbo på eftermiddagen vid 17 tiden. Johan skjutsade Patricia till Gantofta där de skulle packa bilen.

Nu ska de vara i Falsterbo hela helgen.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 juli 2011 19:00

Sista dagen för fakturorna och det är sååå irriterande. För scanningsföretaget scannar in i sista minuten. Vi hade nästan inte fått några fakturor på hela förra veckan och början av denna, men idag bara dräller det av dem. Den sista inscannade till mig kom kl 15.30 Pratade med en kollega till mig som var superstressad för hon hade fått hur många som helst efter middag. Jag tycker inte vi ska behöva ha det så här, så nu mailade jag en som sitter med i en grupp för förbättring och de skulle ta upp detta IGEN!!!

Det som egentligen är det värsta är att programmet vi jobbar i är såååå segt eftersom alla får fakturor samtidigt och allt ska vara klart idag.


Patricia var på teorilektion på morgonen och hemma vid 10 tiden. Eftersom vädret var på topp så gick hon ner på stranden några timmar.

Moa tog buss och tåg till Billeberga för att träffa Julia. De cyklade till stallet och red på Storm och när de var klara i stallet så cyklade de hem till Julia och badade i poolen en stund innan de åt lite.

Tog bussen till Vallåkra för att sen gå upp och hälsa på lille Bellino. De hann inte med mycket mer innan Julia skulle ta tåget hem igen. Moa följde med henne till tåget och sen hämtade vi henne i Vallåkra på vägen hem från jobb.


Vi åkte upp och löshoppade Seline, Maffe och Bellino på kvällen. Seline fick hoppat ca 130 cm, Maffe hoppade bättre än väntat och hoppade ca 90 cm. Lille söte Bellin fick "bara" hoppa 80 cm eftersom han inte är så mycket igång och inte så mycket muskler.

                                       

                   


W åkte med oss till Rydebäck och hoppade på bussen där för hon missade tåget eftersom hon ville kolla dessa tre stjärnor hoppa=)


Anton var med en stund, men sen körde han hem och städade bilen inför morgondagen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 juli 2011 23:10

När de har lovat skitväder hela veckan och man vaknar till strålande sol så blir man rätt så glad =)

Nästan 19 grader på morgonen och det har inte varit så klibbigt idag.


Tänk såna här veckor vill jag ha oftare, jag hinner ju med det gamla skräpet som jag har haft i lådorna sen januari ca... nu betar jag av dem ett efter ett. Skönt att hinna med det faktiskt!


Moa hade varit hemma och solat lite under dagen, Patricia var i Gantofta och tog tåget därifrån till körskolan. Sen bussen hem och hon och Moa gick ner till stranden, men det blev inget bad idag för det var för kallt i vattnet.


Patricia följde med Anton när han skule vaccineras på seneftermiddagen. Sen åkte hon till Louise på tjejkväll.


Jag och Moa körde till stallet, jag hjälpte Weronica lite med ridningen. Moa red Bellino samtidigt, men han var lite trött idag så det blev många stopp =). Hon travade lite bommar och det gick bra.

När de var klara så körde jag till hagen och fixade till Seline. Jag red bort på lilla ängen och red henne där. Tränade lite på galoppombyten, som blev fler och fler för hon vill inte byta med bakbenen, bara fram, och det är inte så skönt att galoppera då. Men jag vann till slut! Annars var hon jättefin!

Gick till stallet och spolade av henne och gav henne lite musli, vilket hon tyckte var jäääättegott!


Johan cyklade till Maxi och handlade lite fil och dricka under tiden.


Patricia tog tåget till Gantofta på kvällen, där sen Anton hämtade henne.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 juli 2011 22:11

Det var inte så klibbigt idag, men luftfuktighet på ca + 90%.

Fick undan en hel del på förmiddagen, vilket känns bra så här sista veckan innan semestern =)


Patricia tog tåget från Gantofta vid middagstid och Moa tog bussen hemifrån. Vi åt tillsammans i matsalen och efter det så följde Moa med mig upp på jobb och Johan körde Patricia till nordea för att hjälpa henne att flytta över pengar till hennes andra konton.

Sen fick hon skjuts till körskolan, där hon skrev in sig och betalade för 5 körlektioner och 6 teorilektioner mm. Hon stannade kvar och gjorde några teoritester. När hon var klar kom hon upp till jobb och väntade på att vi skulle åka hem.

Moa hjälpte mig att städa och fortsätta göra små kort till verkstäderna.

Inom Maxi på vägen hem, sen äta och vidare till stallet. Patricia red ner till dammen och sen hoppade hon några små språng på ridbanan.

Moa jobbade med Bellino från marken och det gick bra.


Vi gick från hagen och tillbaka igen.

Johan var och lämnade min dator för att få den kollad. Den är lite knäpp!


Anton var iväg och tränade under tiden, kom och hämtade Patricia när han var klar. Johan stack iväg och fotade på kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 juli 2011 09:00

Om det var klibbigt igår så var det inget mot vad det varit idag!!!! Fy sjutton så äckligt väder. Varmt, klibbigt och nästan vindstilla så klart.


På förmiddagen körde vid till Plantagen och köpte lite fröer och kryddor.

När vi kom hem så planterade Moa kryddorna och fröerna i vår lilla planteringslåda.


Vi körde till stallet och hämtade släpet, sen hem och Johan hade börjat gräva ut för den lilla uteplatsen som vi ska ha på framsidan. Han körde in jorden direkt i släpet.


Johan körde till tippen och slängde jorden, körde inom Gantofta och AJ för att kolla när han hade det lite värre, han fyller igen hål runt huset pga att han dränerat... urk i denna värmen!!


Mätte och måtta för hur mycket virke som behövs för bygget, körde sen till Byggmax och handlade.

Under tiden klippte jag gräs och kanter och fixade lite i rabatterna.

Björn och ungarna kom så de gick ner på stranden tillsammans med Moa. Patricia och Anton gick ner en stund senare.

När tjejerna inte ville bada i havet mer så kom de hit och badade i poolen en stund. 


Vi lagade maten som Ernst lagade i veckan, strömming och nypotatis, det blev såå gott. När vi orkade lyfta oss ur soffan så åkte vi till stallet. Patricia red ut med Monica. Anton följde med mig och Moa till stallet. Moa red en stund på Bellino och det gick jättebra, de till och med galopperade i båda varven =)


   


Hem och försökte söka kyla.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 juli 2011 21:25

Nästan sovmorgon... skulle åka iväg och lämna Loppan och hade lovat förmiddagen, så det var lika bra att ställa klockan =). Det var grått och regnigt, så det kändes så där att gå upp.

Johan och Moa körde och tvättade och tankade upp Loppan, jag röjde lite hemma innan jag körde till Ödåkra.

Idag hann jag mysa lite med My innan Moa och Johan kom =), när Moa är på plats så har vi inte en chans =)


Körde vidare till Jonstorp och gick på marknaden där. Patricia och Anton var redan på plats.

När vi körde från Ödåkra så var det ca 18 grader, när vi kom fram till Jonstorp så var det ca 23 grader. Lite blått på himlen, men fortfarande grått.

När vi gått några minuter så sprack det upp och blev sååååå varmt och klibbigt! Precis som det brukar vara när vi är på marknaden i Jonstorp. Antingen är det så här klibbigt eller så ösregnar det. Vi trodde på regn idag. Var liksom klädda för det vädret... så ja vi var väldigt varma när vi körde därifrån.


Körde inom Maxi och köpte på oss för middagen idag och imorgon. När vi sen kom hem så bytte vi snabbt om för att åka till stallet. Det hade börjat mullra och det var lovat åska, så vi skyndade oss.


Anton körde oss med sin pappas bil. Vi körde först till stallet och Moa red en stund på Bellino. Sen körde vi till hagen och smörjde in mulen på Seline och sprayade massa flugspray.

Fyllde även på vatten då det nästan var helt tomt i badkaren.


En liten svalunge som flög in i fönstret och Anton hjälpte den loss =)

          Detta med svamp och vatten är rätt läskigt!     Hästarna från mars....=D  

Patricia och Anton fixade middagen, det blev nypotatis och grillad lax... så himla gott!!!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 juli 2011 21:30

Äntligen fredag, känns väldigt skönt faktiskt! Den här veckan har varit väldigt lång... är nog för att det närmar sig semestern skulle jag tro.


Fick undan en hel del småsega saker och det känns ju väldigt bra en fredag.


Dagen började med moln och väldigt grått väder, men vid middagstid så kom solen fram och visade sig sin fina sida resten av dagen.


Moa var med Rebecca nästan hela dagen och de avslutade eftermiddagen med att baka en god rabarberpaj... TACK!


När vi ätit så åkte vi till stallet och väntade in Bellino som äntligen skulle komma till stallet. Moa ät jättelycklig! =)


Linn satt och red på Maffe och jobbiga storasyster blandade sig i och försökte hjälpa till lite. =)

Förlåt Linn men jag måste bara få lägga ut dessa härliga bilder.

                   

När Bellino var installad eller rättare sagt utsläpp i hagen och vi kollat på tokiga hästar som sprungit som galningar så åkte jag och Moa till hagen för att fortsätta plocka stånds.

Linn kom också till hagen och hjälpte till, medans Moa plockade smultron =)


Vi gick igenom hela hagen och tog bort det vi hittade. Sen gick vi upp och ner i backarna ca 5-8 ggr, räknade faktiskt inte =). Behöver röra på mig, håller på att bli rastlös när jag inte rider så mycket. Hoppas på lite träningsvärk imorgon =)


Johan körde till Mediamarkt i malmö under tiden vi var iväg i stallet och Patricia åkte in till stan och träffade Naemi, Liza och Felle.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards