En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 augusti 2011 22:45

Moa åkte med på morgonen, hem till Gon. De skulle ha sällskap till skolan.

Johan gick på jouren.... så nu börjar vardagen igen... eller ja nästan. Det är bara Patricia som fortfarande är ledig och kommer vara det i dryga 2 veckorna till.


Kl 14.15 slutade jag och körde till stallet. Skulle vara på HFRK för att få omsatt tappskon som Patricia satt på för dryga veckan sen.

Skulle vara där kl 15.30, Viveca var lite sen så jag satt och mös i solen medans jag väntade... det var väldig varmt och skönt. Vivecka skodde om henne utomhus eftersom Seline är så snäll att hantera.

Det roliga i detta var att Seline har ju fått 2 tappskor under 2 veckors tid. Den första satt en annan hovslagare på och sen satt ju Patricia på en, veckan efter.

Viveca gick och ställde alla saker vid den högra hoven för att fixa den, då frågade jag henne vilken hon trodde att Patricia hade satt på... den högra sa hon helsäkert... _näää sa jag, det är den vänstra som hon har slagit på... VAAA??? vem har satt på den högra då?? Då sa jag att det är en hovslagare och hon vet det är.... ja ja kul att en ridgymnasie-elev som aldrig satt på en sko på riktig häst innan har gjort det bättre och snyggare än en utbildad hovslagare =)


Körde tillbaka till stallet och lämnade av Seline där. Johan kom upp med Moa till stallet eftersom  hon och Katta skulle rida ut på Seline och Cozze. Mest för att Moa skulle lära sig hur cozze beter sig ute och vad hon ska göra.. Katta lånade Seline och Seline hade skött sig, även om hon var rätt så pigg =).


Patricia kom också upp till stallet och vi körde till ödåkra och lånade Loppan. Patricia övningskörde till ängelholm och höganäs via farhult. Sen avslutade vi med Ingelsträde, allerum och åter till ödåkra.

Tränade på 4-vägskorsningar inne i Höganäs, gick jättebra. Lite parkering i ängelholm och höganäs.


Jag körde och lämnade av Patricia i stan för hon skulle träffa Liza och Naemi på Haket.

Körde sen till stallet och hämtade Moa. Hon och Frida hade varit ute på fältet och ridit med Curre och Bellino. Det hade gått jätte bra, Moa var överlycklig!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards