En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 augusti 2011 22:19

Jag och Moa gick upp skapligt tidigt och körde till stallet för att fixa till Bellino. Moa smörjde alla saker och fixade sen till Bellino. Jag ordnade till släpet under tiden, fixade mat till Seline som hon fick äta i hagen. Monica hämtade Tensan och gick tillbaka med henne till betet.


Bellino var jätteduktig och bara rakt in i släpet, precis som han aldrig gjort annat =).

Vid 10.15 så körde vi till Månsgård och lastade av honom och då blev han rätt så pigg och nyfiken på allt runt honom. Moa gick banan och jag stod med Bellino under tiden och då gick han ner i varv och bara stod och väntade på sin ryttare... =)


Red fram i ridhuset och det gick mycket bra. Han stannade 2 ggr på krysset, men sen blev det fart på honom.

   


Ägaren till sötaste Bellino och framtida ryttaren =)

   

När Moa kände sig nöjd så gick vi ut så hon kunde titta på de som red före henne.

Sen gick hon in på banan och hoppade så jättefint. Fick 3 stopp på hinder nummer 2, men sen bara rullade det på.

Jätteduktiga båda två.

                                 


Lastade honom och körde hem. Precis lika duktig på vägen hem.

Malte och Maja kom och tittade på dem när de hoppade...=)


Vi körde hem och åt lite sen körde vi till Hyllinge och gick på Familia för att se om de hade skorna som Moa ville ha, men tyvärr.. Så vi körde till väla igen för att se om de fått in något nytt där. Kommer några nästa vecka så vi får avvakta och se.

Varsin glass blev det innan vi körde hem.

Jag och Moa landade i soffan, båda trötta och jag även med grym huvudvärk... är nog tyvärr den här envisa hostan som gör att det börjar kännas i huvudet.

Johan körde till Billesholm och hjälpte dem att byta några fönster, sen stack han ut och fotade.

Jag och Moa körde till stallet. Moa red Cozze själv på banan medans jag red ut med Karin och Monica. Vi red bort till stora fältet vid bälteberga. Vi galopperade mycket!!!


När vi kom till stallet så tvättade Moa och jag Seline, klippte man och svans... Hon ser nästan ut som en riktig häst igen... bort med allt skit, så skönt!


Antagligen får hon stå i stallet nu för hon har ju så mycket mugg som jag måste behandla innan det blir värre. Risk att det sprider sig om hon står i fuktigt gräs hela dygnet.


Fick sms från Patricia på eftermiddagen om att de kommit fram till Turkiet och det var huuuur varmt som helst =) hoppas de får 2 bra veckor.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards