En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under december 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 december 2009 21:23

Minusgrader, ca 5 såna på morgonen.


Körde och lämnade Moa med en stor väska hos Gon. Idag skulle de åka skridskor med skolan. Så det var matsäck och skridskor och det tar plats.


Patricia skjutsade vi upp till en av busshållsplatserna för hon var lite sen och Anton gick hem för han hade fortfarande ont i huvudet.


Johan tog ledigt på eftermiddagen för att byta däck på bilen eftersom det plötsligt blev minusgrader och vinterdäcken måste ju på den 1 december om det är risk för halka. Och det var det på morgonen.


Johan hämtade mig vid halv fyra och vi körde till Väla för att se om jag kunde hitta en tröja till min kjol i stället för klänningen jag köpte häromdagen. Trivs i den, men känns ändå inte rätt till imorgon.

Faktiskt så hittade jag 6 st tröjor att prova och 2 st var okej. Blev den som kändes mest och bäst. Nöjd faktiskt!


På vägen hem vid fem så hämtade vi Moa hos Gon, hem och bytte om. Patricia hade precis duschat och höll på att göra vid sig och packa sakerna som hon skulle ha med till skolan på kvällen.

När vi var klara så körde vi först och lämna Moa i viarp vid kvart i sex, eftersom hon skulle ha teori och sen rida. Körde ut på motorvägen vid glumslöv och körde Patricia till ridhuset och var där vid sextiden. Hennes klass skulle sova över på skolan. Spela spel, käka och ha allmänt mystema.

Vidare till stallet för att köra marktjänst, stackars häst, eller ja hon tycker nog att det är guld. Men hon vilar alldeles för mycket just nu.

Men jag kan bara vara på ett ställe åt gången.

När jag var klar i stallet så körde jag till viarp och hann titta i 15 minuter på Moas ridning. De tränar och tränar inför kadriljen på söndag, Det såg jättebra ut idag.


När vi kom hem visade Moa vilka blåmärken hon hade fått av skridskorna. Gissa om hon har ont imorgon, aj aj!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 december 2009 22:06

Oj oj oj vad tiden går. Och så trött man ärrr!!!

Kom i alla fall upp i tid och fick väckt ungarna. Moa låg och tittade på tv när jag skulle väcka henne och Patricia kom uppfarande innan vanligt tid också. Är det bara jag som är så trött??

Anton kom upp och såg ungefär lika trött ut som jag kände mig. Han hade ont i sin vänstra arm och kunde inte lyfta den så högt som vanligt.

Han såg inte ut att må jättebra, men han skulle ändå försöka jobba.


Lugnt på jobb under förmiddagen eftersom chefer och några andra var borta. Det innebär att jag får utfört massor med jobb som jag behöver arbetsro för att kunna utföra. Känns bra när man känner att man har lite koll på sina arbetsuppgifter.



Patricia och Liza var på väla för att handla och jag vet minsann inte om de hittade något skoj.


Körde inom ÖoB på vägen hem. De håller tydligen på att sälja ut massor med hästsaker och Johan var där igår och tyckte jag skulle åka och kolla. Hittade inte så mycket, men jag köpte ett schabrak och en täckesgjord.

Till Gon och hämtade Moa på vägen hem. Körde inom Maxi och köpte lite från Patricias matönskelista.

Hem och öste in allt i kyl och frys. Sen körde vi till Hööks för att se om jag kunde hitta några nya ridskor. Lyckades med konststycke att fastna med dem i varandra igår och ramlade som en fura rakt i marken, vilket innebär att ena skon är helt söndersliten i sida och går inte att använda mer. Såååå irriterande!! Och gissa hur ont jag har i kroppen efter att ha rasat i backen?!?!? ONT har jag, är för gammal för sånt. Räcker det inte med att ramla av hästen, nä man ska gå och ramla omkull också. Väldigt onödigt!


Hittade i alla fall inga skor, de är ju så svin dyra och jag vill ha ett par som jag ska ha i stallet. Och vädret nu innebär ju att skorna blir jätteskitiga och förstörda och då vill jag inte köpa skor för 700-800 kr.

Körde vidare till Hyllinge för att kolla på Eko om de hade några och ... näää de hade inte heller några i bra prisklass. Får fortsätta leta imorgon. Så länge får de blir gummistövlar. Bara det att det är så kallt att gå i dem nu när det börjar frysa på.


När vi gett upp körde vi till stallet och mockade och fixade med maten. Moa fixade med hinkarna medans jag mockade och satt hö.


När vi kom hem så hade Patricia och Anton redan gått och lagt sig. Så jag messade Patricia för att se hur läget var och då sa hon att Anton haft feber hela dagen. Så sprutan gav sig till känna ordenligt på honom också. Patricia och Moa fick ju också känning av feber, men det gick över efter ett par till timmar till ett dygn. Så vi hoppas att han mår bättre imorgon.


Hem för att tvätta undan lite kläder medans Johan fixade med pannkakor som Moa ska ha med sig imorgon när hon ska iväg och åka skridskor.


Sen var det kväll och försök till att kurera min rygg som inte riktigt vill ge med sig.


Jag har blivit erbjuden att få vara hårmodell den 19 december.... huuu så läskigt, men samtidigt jätte spännande. Idas kompis´ klasskompis, är det som behöver en långhårig modell och jag ställer gärna upp, tycker det är kul med sånt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards