En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 juni 2009 22:43

Johan lämnade av jouren och körde sen hem och snickra lite. Han har tagit ledigt i 2 dagar för att kunna bygga på förrådet.

Jag körde Patricia till skolan. Anton körde till sin skola , idag har han haft skolavslutning.

Jag har haft möte med administratörerna på Drift och Service under förmiddagen. Vi tog en tura och åt på båten. Var verkligen kanongod mat. Började med räkor och lax till förrätt. Varmrätt en stor köttbit och en halv bakad potatis och till efterrätt en otroligt god "pudding" med citron och colasmak med grädde. Helt underbart gott!!!

Och vi blev sååå mätta.

Hoppade av och gick en lite runda i Helsingör. Det regnade så det var inte så kul...

När vi kom tillbaka till helsingborg, så tog jag faktiskt bussen hem. Kändes inte lönt att gå upp till jobb för 1 timmes jobb. Vet att det hade blivit mycket längre.

När jag kom hem så ville Johan och Moa köra till Media markt. Jag hängde med och vi kollade efter en bärbar data till mig.Den som jag blev  intresserad av hade de bara i demo och den ville de bara sänka med 300 kr, alltså ingen affär. Sen ville Moa till Entré i Malmö så vi körde dit och gick och letade efter avslutningskläder till henne. Gick in på Onoff och hittade en data till mig, samma som på media markt, men mycket dyrare. Johan lyckades som vanligt krympa priset med 700 kr. Han kan!!!

Det blev en Acer aspir one, 8,9" skärm, 160 gb hårddisk, 1 GB interminne, 3G modem inbyggt. Och väldig blå!! =) Så detta är en för tidig födelsedagspresent till mig. TACK så mycket för det!!!!!

Moa hade haft det bra på deras vandring. Hade frusit lite i morse, men annars hade det varit bra. Hon var väldigt glad och trött.... Gon följde med henne hem på eftermiddagen, för Gon hade glömt ta med sig nycklar.


Tur att Johan var hemma idag, för Polisens hittegods ringde och meddelade att de fått in Patricias plånbok med 151 kr och annat i den. En man hade hittat den på parkeringen bakom claes olsson. Antagligen har den åkt ut när de kört över guppen på parkeringen. Så underbart när det finns ärliga människor. Han hade försökt få tag på Patricia vi Swedbank eftersom hon haft sitt VISA kort i plånboken. Så imorgon ska de iväg och hämta den. Ska bli spännande att se om allt är kvar. Sen har vi sagt att hon får skicka lite trisslotter eller nåt till honom. Han ville inte ha hittelön, men det är klart att något vill man ju ge.


På kvällen körde vi upp till stallet och tog in hästarna till stallet igen eftersom de lovat stormbyar och ösregn hela natten. Men just nu undrar jag om det verkligen kommer att bli så illa... Ja ja, de får komma in och vila en natt i alla fall.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards