En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 juni 2009 12:34

Sol, regn, sol, regn osv... ja midsommar alltså!!

Moa, Johan och jag gick upp till kondiset och köpte frukostbullar, hem och åt, innan Johan gick ut och fortsatte med taket och jag cyklade upp till stallet.

När jag började cykla så kom det några droppar regn och det var väldigt mörkt på himlen. Väl uppe i hagen så hörde jag hur det mullrade mot danmark och blixtrade mot Landskrona. Kollade över samtliga hästar och sen började jag cykla hem för det började regna rätt mycket. Hade sms kontakt med Patricia som sa att det ösregnade och åskade mycket hemma. Jag bad henne be Johan komma och möta mig... regnet är ok, men lite läskigt när det åskar och jag cyklar ju där det är helt öppet. Johan kom och hämtade mig vid vallåkra skola, men då hade vädret lugnat sig. Jag var som en dränkt katt så det var bara hem och in i duschen.

Körde sen till mormor och morfar i ödåkra för att fira midsommar med dem. På vägen dit körde vi inom Plantagen och köpte en lite miniorkideé till dem.

Vi åt sill och potatis och efter det jordgubbar så klart. Johan körde hem Patricia eftersom hon ville till Anton och tycker att vi är rätt så tråkiga nu.=)

Någon timme senare fick vi jordgubbspaj som var jättegod.

Moa satt och löste lite korsord och Johan hjälpte dem med deras nya data-tv som de ska ha i husbilen i sommar.

Sen grillade vi spett och åt rotfruktsgratäng till det. Ohhh gissa hur mätta vi blev efter all den här maten. Körde hem vid 23-tiden och då var Patricia och Anton på väg att gå och lägga sig.

Tack så mycket för god mat!!!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards