En vanlig dag hos oss...

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Söndag - fått mycket gjort!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 april 2010 22:57

Började dagen med strålande sol och det såg till och med vindstilla ut... men så var det inte, bara det att det inte blåste lika mycket som igår.

Kom ur sängen vid 10-tiden och då var Moa redan klar och stack upp till Rebecca för de skulle ut med reklamen.


Åt frukost och sen gick jag ut för att högtryckstvätta uteplatsen på baksidan. Tog även möblerna så att de också är klara för en omgång färg och uteplatsen ska oljas när det är torrt igen.

Johan sprang runt med dammsugarn och städade på toaletterna under tiden jag var ute.

Tog väl dryga 2 timmar att högtryckstvätta och sen var det bara in och byta om för att köra till Mölledammarna där vi skulle träffa Linn med familj.

Vi var ute och gick i ca 2 timmar runt dammarna. Med liten fikapaus efter halva vägen. Härligt nu när alla vitsippor blommar överallt och man ser hur det knoppar upp på träd och buskar.

  

      


Hem till oss och grillade första flintastekarna för den här säsongen. Vi åt så det stod ut genom öronen, men så gott det var!


Linn och jag körde upp till stallet för att rida ut tillsammans med Monica.

Under tiden gick Moa och Rebecca ut med den sista reklamen tillsammans med Michaela och Cornelia. Moa och Rebecca hade otur med sin vagn idag, den fick punktering så Johan vid göra en provisorisk kärra av en säckakärra och skivor, men det gick bra det också.


Patricia och Anton x 2 stack hem till farmor för att börja fixa med Antons pappas gamla bil, de ska göra en A-traktor av den. Sen stack de hem till Bårslöv för att hämta hem sina moppar. Imorgon är det ju skola igen!


När vi var klara i stallet så skjutsade jag hem Linn. Kom hem och Johan körde in till stan för att köpa tandborste till Patricia, vi hade glömt det innan på dagen och sen brödpåsar som Moa ska ha runt sin arm när hon duschar.

 
 
mideria

mideria

19 april 2010 00:26

hej här har ni en till som är väldigt VÄLDIGT hästförtjust :) och så gillar jag att ta kort också men är dålig på det. och just nu så tar jag bara bilder på våran son :)
hästar är mitt stora intresse och har haft egen häst och har hållit på med hästar i många år.
och jag saknar hästlukten väldigt mycket faktiskt.
får se om jag börjar rida senare.
kommer följa din blogg.
ha en bra dag.

http://mideria.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gisela

20 april 2010 10:53

Kul att du vill följa min blogg =)
Är du mer intresserad av mig och min häst så kan du gå in på länken som heter Seline på min bloggsida. Där försöker jag uppdatera mig och vad som händer i stallet. Tyvärr ligger jag lite efter där nu, men det kommer =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 november 2012 21:49

Idag träffade vi de nya ägarna till vårt gamla hus i Rydebäck o fick lämnat över nycklarna. Känns otroligt skönt! Nu kan vi äntligen lägga fokus på vårt nya:)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2012 06:27

Moa hoppade Belino på en pay and ride i Viarp. idag hoppade de en hel bana på 70 cm o gjorde det riktigt bra =)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2012 17:01

Årliga Lisebergsturen... härligt väder o då måste man åka en runda m kållerado =D...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 16:29

Då var kontraktet skrivet på gården!!!! Så himla gött!! Efter träffen hos mäklaren så körde vi till gården o kollade lite på vilka saker som säljaren skulle lämna kvar eller slänga. Ja det känns så bra att vi ÄNTLIGEN ska flytta till gård....

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 14:57

Då gav vi oss av hemåt, vi gick först in på tändsticksmuseet, sen radiomuseet o när vi var klara i jönköping så körde vi till Grimeton vid varberg. Gick en guidad tur där. Som sista stopp körde vi inom ullared!! Hann inte gå så länge där eftersom Mo...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards