En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under maj 2010

Sov till ögat öppnade sig själv och det är skönt. Händer ju inte så ofta så det var väldigt skönt.

Alla sov länge.

Upp och käka frukost. Ringde till Perstorp för att se hur långt de hade kommit bland startande. Det var många stryckningar så det blev rätt bråttom för oss.

Snabbt iväg och upp till stallet. Vi delade upp arbetsuppgifterna bland oss och ca 15 minuter senare var hästen borstad, påklädd och lastad och alla saker med i bilen. Det är skönt med ett team som fungerar utan problem, Vi borde heta TEAM SELINE =)

När vi kom till Perstorp så hade de kommit till halva klassen innan Patricias så det var att lasta ut och upp och skritta igång. Patricia och Moa gick banan och sen var det framhoppning och in på banan. Patricia startade som nummer 2 egentligen men det var 4 efteranmälningar.

Det gick verkligen kanonbra, rev ett hinder i omhoppningen, men det gör ingenting eftersom vi inte trodde att hon skulle klara grunden. Hon brukar inte vilja hoppa vissa hinder på banan, men idag tog hon allt.

         

Patricia och Seline var nog lika nöjda när de kom ut. Hon låg som nummer 3 när hon hoppat, men efter ca 30 startande så hade hon ramlat ner till plats nummer 11 och när alla startande  ca 40 st så hade hon ramlat ner till 15 tror vi. Tur tyckte Patricia som inte ville hamna precis utanför prispallen. Det blev 11 placerade och då är det så trist att hamna som nummer 12. Det är väldigt vanligt när det gäller Patricia att hamna precis under.

 

Så här nöjda var Moa och Patricia när tävlingen var över.


Stannade till på vägen hem och käkade lite. Sen körde vi till stallet och fixade det som skulle göras.

Hem och alla städade undan, så skönt när allt var klart.


Lördagkväll!     

På vägen hem så vände vi och körde till väla istället. Hittade nya walking skor till mig. Mina andra får jag blåtår av så jag var i stort behov av nya.

Hem och lämnade lite saker, sen körde vi vidare till lödde där jag hittade några tröjor på rea inne på kappahl.


När vi var klara där så hämtade vi Moa i Billeberga. Hon hade blivit hämtad av Linn tidigare på dagen efter skolan. Moa följde med Michaela till simskolan tillsammans med Björn. 


Mia fixade Seline, så jag hoppade över att åka dit alls. Blev en välförtjänt vila för henne.


Patricia och Anton hade kört moppe till Karlsundsbadet på eftermiddagen.

På kvällen blev det kinamat.

Får fel saker gjorda på jobb just nu. Mycket samtal och väldigt välbesökt om man säger så.

Körde direkt upp till stallet efter jobb för att kolla Patricia hoppträna för Frida. Och som vanligt går det väldigt bra när Patricia tränar för Frida. Frida är väldigt pedagogisk i sitt utlärande.


  


Moa följde med Miche till väla på eftermiddagen.

Johan körde hem och hämtade och lämnade saker. När han kom och hämtade mig i stallet så körde vi till väla för att köpa nya skor till honom och leta efter kläder till mig. Går ju en del kläder, man sliter en hel del även om man sitter på kontor. Men hittade jag nåt... näää! Så himla trist.


Moa var på HIF-match på kvällen med skolan.  Hon fick skjuts av Miches mamma till IH efter att de varit på Väla. Vi fick köra dit och lämna tjockare jacka till henne innan matchen började.


Johan körde in och hämtade henne när det var klart.

Var ute på HD.se på förmiddagen och så att det varit ammoniakutsläpp på Bring, vilket bara ligger några hundra meter från Högastenskolan. Moa ringde mig och sa att de blivit "inlåsta" och fick inte gå ut med risk för skador i samband med utsläppet. Men efter någon timme så var det fritt fram igen. De hade inte märkt någon konstigt lukt så det var ju bra.


När vi varit och ätit och skulle tillbaka till jobb så kom Moa och hela hennes klass gående förbi lasarettet. De var på väg till Tycho brahe för att se på musikal/teater som estet-eleverna gjort.

När det var klart så kom Moa upp till mig på jobb vid 14.15 tiden. Så hon kunde åka med oss hem istället för att ta bussen hem.

  


När vi kom hem så bytte vi  om efter att Johan och Moa kört upp till affären och handlat lite. Sen åt vi lite snabbt innan vi körde till Viarp. Idag var det första gången på 4 veckor som Moa skulle få rida igen. Eller ja egentligen så fick hon inte rida förens om 2 veckor enligt läkaren, men inte enligt Moa =9

Och så klart så var det hoppning idag. Moa fick stallets snällaste häst för att kunna rida med en hand om det hade behövts. I början av lektionen så red de som vanligt och efter ett tag så började de hoppa och då skulle Moa bara skritta runt och titta. Men efter en stund så kallar Susanne - ridläraren - på mig och undrar om Moa får hoppa nåt litet hinder eftersom hon ville det. Jaa och vad säger man när ungen strålar som en sol och bara vill.... ja ja ett litet ett då.  Hon hoppade 4 hinder och som tur var så gick det väldigt bra.

Nöjd!!

  

Mia fixade stalltjänsten och Patricia red en stund på banan. Lite markarbete idag. Imorgon hoppträning.

Kan inte tycka utan att det är väldigt skönt när många är borta från kontoret.

Vi har 2 st som ska gå i pension nu i maj så det är mycket runt detta. Jag har fått denna upggift på mig när det gäller den ena av dem. Det ska bokas tårta, boka lokal, fixa insamling, inbjudan till alla som har haft väldigt nära kontakt med honom.

Fick skött väldigt mycket idag och det kändes riktigt bra när jag gick hem.


Patricia red, och tog hand allt i stallet, så jag kunde jobba lite längre och sen åka hem och hålla kväll.


Annars en väldigt lugn dag.

Alla var nog väldigt trötta idag...zzzz. Svårväckta kan man väl säga.

Anton skulle till tandläkaren och kom på det lite sent, men ringde och sa att han var försenad.

Patricia mår inte bra, förkyld igen, ont i halsen och hostar.

Moa är trött och har lite ont i huvudet.

Mår själv lite bättre idag och det är väldigt skönt.


Johan körde hem på middag och hämtade Moas energi jobb som hon skulle ha haft med sig till skolan. Han lämnade till henne och även hennes nya busskort, eftersom det gamla blev stulet  förra torsdagen.


Jag och Johan körde till Rycketofta och kollade deras nya lokaler och för att se om de hade den hästmat som jag ville ha, men tyvärr så hade de inte den. Johan och Moa körde till Hofterup och köpte den där istället. Under tidne cyklade jag till stallet.

Patricia var hemma och tog det lugnt och det kan behövas när hon inte mår bra.


Red ut tillsammans med Monica. Provade en ny väg, som jag inte provat tidigare, det var längs med Myltahusvägen och Ekebyvägen.

Seline lika galen som vanligt när man rider ut. Hade det skarpa bettet som göra att hon blöder från munnen, om hon slår med huvudet och så klart gör hon ju det.


När jag kom hem så var mina föräldrar här och Johan hade lödat några lampor.

De var på väg hem när jag kom hem.

Johan körde till stallet och lämnade av säckarna som de köpte i hofterup innan på kvällen.

Cyklade i motvind på 32 min till stallet och nästan 25 min hem. Det var tufft att cykla idag, Tyckte inte att det blåste mycket, men vilket motstånd jag hade =/


Körde till viarp på morgonen för att vara funktionär. Jag och Moa stod på banan medans Johan fotade. Han fick ett uppdrag av en som stod på läktaren och ville ha hjälp att fota hans döttrar, det är lite kul.


Det var inte så många startande så vi var klara till middag. Det var riktigt skönt att komma hem så tidigt.


Vi körde hem och käkade snabbt. Johan, Patricia och jag till Sibiren för att rasta av Seline. Fint väder fast lite blåsigt.

      


När vi ridit Seline och kommer upp på stranden så vill hon verkligen bara lägga sig ner och rulla runt

    


Moa gick ut med reklam tillsammans med Rebecca under tiden vi var iväg och när de var klara så gick hon hem och duschade. Sen var det kalas hos Gon. Hon fick åka dit med Vicky.

Sen på kvällen körde jag och hämtade hem dem vid 21-tiden. Johan lagade mat under tiden.

Körde Moa till viarp vid 8-tiden, där hon skulle vara funktionär på ponnyhoppningarna.

Hem och grejade lite, fick gå och lägga mig en stund, mådde inte bra. Väldigt yr och hjärtklappningar.

Vid 10-tiden körde vi till skromberga, vi hade bestämt oss för att kolla Frida. Bara det att vädret blev rätt så tråkigt, regn och kallt.

Malte i sin coola skinjacka och med tablettasken i högsta hugg.


 

Frida och Curre i 1.10 unghästklass Reg


  

Vi frös så mycket så vi klarade inte av att stanna till 1.20 klasse, regnade massor och eftersom tävlingen var utomhus så har man ju inget skydd.

Vi körde till Viarp och kollade sista klassen. När vi kom dit så åkte jag på att vara funktionär en stund.

Moa fick massor med beröm av de äldre som varit på banan. De tyckte att hon hade jobbat som bara den hela dagen.  Kul att höra =)

  

Hem och käkade, sen till stallet. Red på banan i ösregn, vilket varken jag eller Seline är så glada för. Vi galopperade över bommar.

Sen var det hem och bara slappa. Behöver vila!!!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards