En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 februari 2010 22:37

Lugnt och fint väder på förmiddagen, till och med lite sol. Någon minusgrader och ingen direkt vind.


Körde Moa till Gon för de skulle plugga lite engelska innan skolan började.


Vid 14-tiden började de blåsa och komma lite snö som bara blev mer och mer.

Några på jobb som bodde lite längre iväg körde vid 15-tiden för att komma hem utan att fastna i någon kö.


Idag skulle vi hjälpa lillsyrran att flytta, men vi vågade inte köra så långt i vädret som var. Det blåste massor och snöade lika mycket. Det som är problem är ju att all snö blåser upp i drivor på vägarna, plogbilarna hinner inte med och risken är ju att man kör fast i en fin driva så vi blev hemma.

Tänkte att jag skulle försöka mig på att köra till stallet, men Frida skickade ett sms om att vi absolut inte skulle köra dit. Hon hade precis lyckats ta sig hem vid 16-tiden och det snöade som värst just då.

Jag hade väl kanske kommit dit, men troligtvis inte hem. Och fastna i snön utan hjälp vet jag inte om det är så kul direkt.


Så vi kändes oss mest insnöade - i huset alltså!! =)


När vi kom hem skottade jag framför huset, ca 20 minuter senare gick Johan ut och skottade. 1 timme senare syntes det inte att vi överhuvudtaget försökt skotta.


Moa hade vi lämnat hos Miche på vägen hem. De kom hit senare på kvällen gåendes i klänning och tights... hmmm lite kallt och blött.


Patricia och Anton var ute och körde moppe i snön och det hade gått sådär. Lite kasigt och de hade kört fast lite så Patricia hade sprungit efter och puttat på. Så det var lite extra träning.


Nu ska jag lägga mig för imorgon blir det upp tidigt för att se om vi ska ta skidorna och vilken valla vi ska köra på.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards