En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 februari 2010 20:57

Det har snöat mer eller mindre hela dagen, men det är bara - 0,5 - -3 grader så det smälter ju undan nästan direkt. Nu känns det inte lönt längre, ska det snöa så snöa ordentligt, ligg still och håll kylan och sen smält bort. Detta är inte såå kul längre!


Det positiva med snön är ju att det blir så ljust ute.


Har tagit semester hela dagen för jag hade lovat Patricia att hon skulle få tävla Seline på deras skoltävling som var idag.

Hon hade anmält sig till att hoppa 90 cm och fick vara med så det var bara att be om lov att få vara ledig. Hästen måste ju transporteras till skolan  .


Johan körde Moa till Gon eller skolan på morgonen, vet minsann inte för jag låg fortfarande kvar i sängen  


Vid 9-tiden var jag och Patricia i stallet och fixade till Seline och mockade så att det skulle vara klart. Man vill oftast hem direkt när man varit iväg med hästen.


Var på skolan lite innan 10.30 Gick in och kollade de sista startande i dressyren. Sen efter en stund hämtade vi Seline och Patricia började värma upp och sen var det hennes tur.

Hade otur på tredje hindret för där stod det en tjej vid hindret som gjorde att Seline inte ville hoppa det så hon stannade, men när Patricia styrde på det igen så hoppade hon det som inget. Förutom detta stoppet så gick det bra och Patricia var nöjd med henne.


Vi stannade och kollade färdigt på tävlingarna innan vi körde tillbaka till stallet.

När vi fixat det som var kvar så gick vi ut och fotade Seline lite utan täcke. Patricia busade lite med henne och gav henne godis...

  

  


På vägen hem körde vi till affären och köpte mjölk och ägg så att jag kunde fixa pannkakor till middag.

Patricia gick in och fixade till smeten medans jag hämtade Moa och Vicky på skolan.


Åt pannkakor och blev sååå mätta. Patricia bytte om och tog bussen till stan för idag var det spinning igen.

Moa var rastlös och började städa sina lådor i garderoben.


Jag hade tänkt städa, men blev så grymt trött efter att vi ätit så det blev inte mycket vettigt gjort.


Johan fick jobb direkt efter jobb, kom hem och käkade, vila en stund och sen åkte han och Moa in för att stänga ett brandlarm en stund på kvällen.


Jippi....!!!! jag har inte behövt ta en endaste värktablett idag. Har känt av det, men det har inte blivit något riktigt av det. Jag tycker det känns sååååååå bra!!!!!


Patricia och Anton har blivit förkylda, näsorna rinner och täpper till. Patricia klagar lite på ont i halsen också.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards