En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 februari 2010 08:45

Moa var morgonpigg och tog bussen redan 6.45 Hon och Gon skulle plugga lite på morgonen innan skolan.

Johan blev hämtad av arbetskamrater, för de skulle på ekonomiutbildning i lund hela dagen.

Jag och Patricia körde först upp till kondiset och köpte semlor och vaniljbulle som jag skulle ha med till ljusstöpning.

Körde och lämnade Patricia på skolan och sen vidare till påarp för att stöpa ljus med mamma, Linn, Åsa och Barbro bl a.

Och det är en supermysig dag i lugn och ro, absolut ingen stress.

Vi börjar alltid med fika då vi bestämmer hur mycket vi ska stöpa,

När vi väl bestämt oss så går Irene in och hänger upp ljusen till oss så att vi kan börja stöpa ljus,

  

  

När vi stöpt 1 timme eller så, så måste vi ju fika och ha en frågetävling ett tag, stöper lite till, sen käkar vi maten vi har med oss, idag var det Linn som bjöd på köttfärspaj, Barbro hade med sig sallad. Och vi blev väldigt mätta av den goda maten. Sen när vi snackat en lång stund så stöpte vi lite till, sen var det fika och då åkte semlorna och vaniljbullen fram. Supermätt blev jag.

Favoritfaster och Pontus

  


Så här ser det ut när ljusen hänger på tork


  

När vi fikat färdigt så var vi tyvärr färdiga med våra ljus, då skulle de doppas en sista gång efter att Irene skurit av muttrarna.


En del av resultatet


     

Var hemma strax vid 16 tiden och då bytte jag om och det gjorde även Moa och hennes kompis Saffran. Medans de väntade på mig och Patricia så gick de ut och slängde sig i snön

    

Patricia kom hem och slängde på sig ett par termobyxor och så körde vi upp till stallet för att tolka efter Seline.

Under tiden jag fixade lite i stallet så for Moa och Saffran ut på stycket och slängde sig i snön. Patricia följde efter med kameran.


När vi var klara med Seline så började jag rida för att se om Seline tyckte att det var okej och det var det.

Patricia åkte först för att testa, sen Moa och Saffran. Efter ett tag ville Patricia rida så jag fotade lite, men det är svårt när det är så mörkt, men nåt litet bevis på att vi hade kul i snön

Moa i full fart efter Seline

   

Gick visst lite för fort


Innan vi körde hem så blev det lite varm oboy i stallet och sen var det 3 st snögubbar som hoppade in i bilen när vi körde hem.        

Kul hade vi!


Soffläge med lite chatt med gamla bekant från Gisselö, det är kul att höra lite hur det är med dem så här efter väldigt många år.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards