En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 februari 2010 19:28

När jag duschat klart och skulle kolla hur långt Moa kommit, så var hon kvar i sängen. Hon sa att hon hade jätteont i huvudet och mådde illa och var lite yr. Så det var bara att sjunka ner i sängen igen.

Moa ville att jag skulle vara hemma med henne idag eftersom hon mådde illa. Kontaktade cheferna så att jag kunde få vara hemma idag och det gick bra, så det blir antingen en flexdag eller semesterdag.

Jag skjutsade Johan till jobb eftersom han skulle gå på jouren idag och då kan inte vår bil stå inne på jobb.

När jag kom hem ringde jag och boka av Moas tandläkarbesök. Hon skulle dit kl halv två egentligen, men vi vågade inte chansa.

Hade lovat att jag skulle skjutsa Patricia till skolan och på vägen dit så körde vi hem Anton som nu har flyttat till Bårslöv.

Lämnade Patricia och körde sen motorvägen hem. Inom affären för att köpa blåbärssoppa och nyponsoppa till Moa. En runda inom kondiset blev det också, Moa hade beställt birkabullar.


Hem och fixa frukost till Moa som börjat bli hungrig. Hon hade passat på att sova en stund medans jag var taxi.

Hon åt 2 st bullar och sen blev hon piggare och började må bättre.


Hon låg i sängen och kollade film på datan, sen kom hon upp och satt en stund i soffan. Vi åt lite varm nyponsoppa och glass. Det var väldigt länge sen jag åt det. Gott var det!

Moa gick in och vilade i sängen en stund igen, sov en liten stund.


Blev lunch när hon började bli hungrig igen. Nu började hon bli rätt så rastlös, alltså mår hon bättre. Så skönt!!!


Patricia och Anton kom hem. Moa och Patricia satt och spelade på keyboardet och på blockflöjten.


Jag körde till stallet och idag red jag en kort stund på banan. Börjar bli lite trött på kylan när man är i stallet. Man blir så kall och stel...

Och så åkte jag på dunderhuvudvärk på kvällen.


Patricia tog bussen in till stan för att träna kl halv sju på kvällen, tillsammans med klasskompisarna. Det blev spinning och det var lite småjobbig vad jag förstod.


Anton gick till deras gamla hus för att hjälpa till att packa det sista.

När han kom tillbaka på kvällen så hade han ont i huvudet och mådde lite illa. Men antagligen för han inte hade ätit ordentligt.


Känns som att vi fått lite av Moas sjuka.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards