En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 oktober 2009 21:30

Vi vaknade väldigt tidigt idag så vi bestämde oss för att åka till Kullabygdens hopptävlingar. Frida från stallet skulle vara med och hoppa 2 klasser (1.10 och 1.20)

När vi kom dit så hade hon precis hoppat 1.10, hade gått så där. Vi gick in ohc fotade lite andra ryttare. Jag och Moa gick upp så att hon kunde köpa lite fika (ett måste när man är på tävlingar=))

Sen gick vi ner så att vi skulle vara beredda när Frida skulle komma in.

Fridas pappa passade Malte, men när han såg Moa så bytte han barnvaktFlört.

  

Så här glad blir han när Moa busar med honom. Han skrattade sååå gott!!! Synd att ni inte kan höra det. Ni får föreställa er det istället.

  

Vi fick se Frida hoppa 1.20m och det är högt, men det hoppade det som inget. Gick jättebra för dem!

Innan vi körde hem så körde vi in i höganäs och gick på sportoutlet för att se om de hade något kul. Moa hittade en adidas tröja, men vi hittade inget kul annars.

Vi körde inom centrum och köpte varsin korv innan vi rullade hemåt.

Hem och bytte om, sen körde jag Moa till viarp där hon skulle fixa till yr inför morgondagens dressyrtävling.

Under tiden körde jag upp till stallet och red ut en runda i det underbara höstvädret. Det var så att man kunde sitta kvar på hästen utan att blåsa av, men mer var det inte. På slutet av ridturen så kom det en hagelskur blandat med regn, så det blev en lång snabb galopp, vilket var jobbigt för jag kunde inte titta framåt för det slog som småspik i huvudet.

Körde och hämtade Moa i viarp, tillbaka till stallet för att köra marktjänst som jag inte hann med innan jag skulle lämna Moa. Mycket köra fram och tillbaka blev det. Tur att det inte är långt.


När vi kom hem så strök jag undan all tvätt i stort sett, så där var lördag kväll räddad.

Patricia och Anton tog bussen in till stan och gick och käkade på Peking house på kvällen. Johan körde in och hämtade dem, de var inte sugna på att gå till bussen i ösregnet och stormen.

Vilket väder det har varit hela dagen, regn och storm. Usch och fy!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards