En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 oktober 2009 21:18

Förmiddagen började rätt ok, men efter middag var det som förgjort. Verkade som att alla kom på att jag jobbade idag och som att det var sista gången den här veckan eller nåt. Alla skrek GISELAAAAA!!! kan du komma ett tag, Gisela har du tid en stund, Gisela vill du vara snäll... bla bla osv. Hur kan vissa dagar bara bli så här röriga...????


Jag skulle boka en bil till imorgon, för jag ska till lund i hela 45 minuter på ett individuellt samtal gällande effektiv tidsplanering som jag var på en utbildningsdag i början av september.

Jag hade bokat bil, men den bilen går till lund hela veckan med 2 st killar som vi lånat ut till dem och bilen rullar kl 7 - 17 och jag ska vara där kl 10.15 - 11.00

De hade glömt att säga till mig, så jag fick börja jaga bil under förmiddagen och alla skulle hjälpa mig att hitta någon som jag kunde använda. Det enda de hittade var en som ska byta däck på torsdag pga att de är så slitna.

Där vi ska kunna låna bilar ifrån hade inga, alltså är det den enda som finns är den med slitna däck. Känns så där!

Man ska kunna boka via transport, men det måste man göra 3 timmar innan och hur lätt är det om man ska ha bilen vid 9 och de öppnar kl 7.00??? Så under eftermiddagen såg det rätt hopplöst ut. Får se om det löser sig imorgon bitti. Tar dock inte tåget för att 45 minuter i lund. Det tar ju en hel dag om man ska ta tåget.

Ja ja spänningen stiger. Fast jag kommer att sova gott ändå.


När vi körde hem så var jag rätt så förvirrad och rörig så det var inom statoil för att köpa deras goda kanelbullar så jag kunde tröstäta en sådan. Inte bra, men det var vad jag behövde just då.


Moa följde med Miche till Viarp och var med på deras långa teori. De hade ingen ridning utan bara teori.


Patricia körde och fixa Seline på eftermiddagen, hon red och mockade. Men kunde inte sätta hö eftersom det inte fanns någon bal öppen. Hon sprang ut och gav hästarna middagshöet innan hon körde hem.


På kvällen stack Johan ut och fotade och jag satt och förhörde Patricia på hästens sjukdomar och anatomi som hon ska ha prov i nu på torsdag. Gick väldigt bra fast hon själv inte tycker att hon kan nåt. Det tyckte förstås jag.


Jag och Moa körde in till HFRK och kollade Frida när hon hopptränade för Jörgen. Och när vi var på väg dit så ringde Malin och sa att hon inte mådde bra och undrade om jag kunde fixa hennes häst. Så efter träningen körde vi till stallet och mockade och satt höet till hästarna.


Hem och Moa pluggade lite matte. Patricia och Anton var jättetrötta och hade redan gått och lagt sig.


Johan körde till maxi för att fylla på kylen igen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards