En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 november 2009 21:00

Det blev moppen trots blåsten. Det hade gått bra att ta sig fram ändå.

Hela ridgymnasiet hade fått vaccination, eller de som skulle ha. Patricia valde efter mycket fram och tillbaka, att ändå ta sprutan. Hon blev lite öm i armen runt sticket.


Moa följde med Alice hem efter skolan. De har börjat vara mycket för tillfället.


Johan körde hem och hämta delar till bilen som skulle bytas. Jag stannade kvar och jobbade undan lite under tiden. Han kom och hämtade mig och vi körde ut en runda till väla. Jag behövde verkligen nya jeans. Börjar bli väldigt slitna. Hittade inga när vi var i Ullared förra veckan, tyvärr.

När vi var klara så körde vi ut till Billesholm för att åka till Jeanette och Micke. Vi hade fått lov att låna deras gamla volvo. De behövde den inte den här veckan. Och det är vi sååå tacksamma för.

Jag körde och hämtade Moa hos Alice på vägen hem från Billesholm.

När vi kom hem så bytte vi snabbt om och körde upp till stallet och fixade det som skulle göras. Vi var snabba idag för vi ville hem och kolla "Ullared".


Patricia och Anton satt och kollade tv när vi kom hem. Vi fixade chokladpudding och satt och gottade oss i =)


Anton hade varit på anställningsintervju på Mekonomens bilverkstad och ska börja imorgon och provajobba där i 6 veckor och fungerar det så är chansen att han får jobba vidare där.

Han har lyckats att komma in där med hjälp av skolan.


Johan blev kvar i Billesholm och fortsatte fixa med bilen. Kom hem i bättre tid idag. Igår kom han hem vid midnatt och det är lite sent eftersom han har jouren och man vet ju inte vad som händer. Kan ju bli jobb hela natten.


Jag skulle ha åkt till hovslagaren med Seline idag, men eftersom vår bil står sönderplockad och inte kan låna en bil med drag så fick jag meddela Viveca om att vi behöver en ny tid.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards